טקס יום הזיכרון בבית הספר הריאלי (צילום: יח"צ)
טקס יום הזיכרון בבית הספר הריאלי (צילום: יח"צ)

חיפה מתייחדת עם נופליה

העצרת המרכזית לזכר הנופלים תתקיים בגן הזיכרון בהדר בנוכחותם של ראש העיר עינת קליש רותם וח”כ אריאל קלנר. טקסים נוספים יתקיימו בבתי הספר, במתנ”סים ובבתי יד לבנים. לראשונה ישודר טקס הזיכרון לבוגרי הריאלי בדף הפייסבוק של בית הספר. טקסים ממלכתיים יתקיימו בבתי העלמין

פורסם בתאריך: 6.5.19 14:01

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה ייפתח היום (שלישי) בעצרת המרכזית שתתקיים בגן הזיכרון בשכונת הדר בשעה 19:30 – חצי שעה לפני שתישמע הצפירה לזכר הנופלים. בעצרת, שנושאת את הכותרת “צעיר לנצח”, יישאו דברים ח”כ אריאל קלנר, ראש העיר עינת קליש רותם, יו”ר ארגון יד לבנים חיים לנציצקי ורב שכונת אחוזה פרופ’ דניאל הרשקוביץ.

החזן דוד אולמן יישא את תפילת אל מלא רחמים, ואפרים שליפקוביץ’, אביו של רס”ן תומר שליפקוביץ’ ז”ל ששירת כקצין בחיל הים, יגיד קדיש. את משואת הזיכרון תדליק מירה פאר, אלמנתו של סמל אבינועם אלכסנדרוביץ’ ז"ל, חייל השריון שנפל במלחמת יום כיפור בסיני. את תפילת יזכור יאמר ישראל דיין, אביו של עופר דיין ז”ל שנפל במהלך פעילות מבצעית בלבנון. את העצרת ילווה משמר כבוד שיורכב מחניכי תנועות הנוער. בעצרת יופיע הזמר רמי קליינשטיין.

טקסי זיכרון נוספים יתקיימו היום בשעות אחר הצהריים בבתי הספר, במתנ”סים, בבתי יד לבנים וליד האנדרטאות לזכר הנופלים. ברחבת בית הכנסת המרכזי בקרית שמואל יתקיים טקס שבו יישא דברים חבר מועצת העיר מסיעת הבית היהודי יואב רמתי, ובהמשכו ייערך ערב שירה בציבור בהנחייתו של הזמר חיים לוי. בשעה 19:45 יתקיים בפנימייה הצבאית בבית הספר הריאלי טקס זיכרון לבוגרי הפנימייה שנפלו במערכות ישראל, בהנחייתו של העיתונאי אהרון ברנע – בוגר בית הספר.

 

 

בשעה 20:00, אחרי הצפירה, יקיים שבט צופי הים חיפה טקס זיכרון לבוגריו במבנה השבט בחוף שמן. הטקס פתוח לכלל הציבור ומאורגן על ידי חניכי השבט ומדריכיו. בין הנופלים שיוזכרו בטקס נכללים גם ראובן ואסתר פלצור ז”ל שנרצחו בפיגוע בקפריסין. השניים יצאו להפלגה ביאכטה ביחד עם חברם אברהם אבנרי בספטמבר 1985. בליל יום כיפור עגנו השלושה בלרנקה, ובשעה 4:30 לפנות בוקר עלו על סיפונה של היאכטה שלושה מחבלים חמושים. הם ירו באסתר שהיתה על הסיפון והרגו אותה. את ראובן ואת אבנרי הם כפתו למיטות בחדרים שביאכטה וניהלו משא ומתן עם שלטונות קפריסין לשחרור מחבלים. כעבור זמן קצר הם הוציאו את השניים להורג והסגירו את עצמם למשטרה המקומית. ראובן היה בן 53 במותו ואסתר היתה בת 50. בנם יוחאי, שהיה אז בן 25, משמש כיום כראש השבט.

“הייתי בטורקיה על יאכטה כשזה קרה”, מספר יוחאי, “למעשה אף אחד לא סיפר לי שהם כבר לא בחיים. לא היו אז טלפונים ניידים. כשהתקשרתי הביתה סיפרו לי מה קרה, ואז הגעתי לארץ. אבי היה פעיל בשבט בחיפה, מעין אחראי בטיחות, והוא ניסה תמיד לתמוך ולעזור”.

האם לא חשבת אחרי האסון להפסיק עם ההפלגות?

“בהחלט לא. הים הוא בדמי, וגם ילדי היו חניכים ומדריכים בשבט. כשאני מגיע לטקסי הזיכרון בשבט אני מתרגש בכל פעם מחדש. אני מביט בדור ההמשך ורואה שהחיים חזקים מהכל. צופי הים הם מיטב הנוער שלנו ויש לנו במה להתגאות”.

מחר, יום הזיכרון, יתחיל בשעה 8:00 הטקס לזכר 303 החללים בוגרי בית הספר הריאלי. הטקס יתקיים כבכל שנה במגרש הספורט של קמפוס בית בירם, אך השנה יתווסף חידוש ולראשונה יועבר הטקס בשידור חי בעמוד הפייסבוק הרשמי של בית הספר.

מנכ”ל הריאלי ד”ר יוסי בן דב: “פנו אלינו בוגרים מהארץ ומחו”ל ואמרו לנו שהם לא יצליחו להגיע לטקס ושהם מאוד היו רוצים להיות מעורבים. הם הציעו לשדר את הטקס, ואנחנו הרמנו את הכפפה. הטקס יצולם בכמה מצלמות מזוויות שונות. נתחיל את הטקס מוקדם כדי לאפשר למשפחות להגיע אחר כך לטקסים הממלכתיים בבתי הקרבות הצבאיים. בטקס יהיו צעידה של התלמידים שלנו וקריאה של שמות הנופלים”.

שני טקסים ממלכתיים יתקיימו מחר בשעה 11:00 בבתי הקברות בחיפה – האחד לזכר חללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בנוה דוד, והשני לנפגעי פעולות האיבה בבית העלמין שדה יהושע.

הכרמלית תסיים היום את נסיעתה בשעה 15:00 ותחדש את פעולתה בשעה 19:00. היא תפעל ברציפות עד לשעה 4:00 בבוקר יום חמישי. החניה לצד המדרכות המסומנות בכחול-לבן תהיה ללא תשלום בכל רחבי העיר מערב יום הזיכרון ועד למוצאי יום העצמאות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר