שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)
שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)

צעד נוסף להעברת פעילות התעופה הכללית מהרצליה לחיפה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - תל אביב החליטה להתנגד לתוכנית המתאר הארצית החדשה להסדרת השימוש בשדה התעופה הרצליה כשדה תעופה זמני בלבד, ואם עמדתה תתקבל תיסלל הדרך להעתקת פעילותו של השדה לחיפה, וזאת בניגוד לעמדתה של עיריית חיפה

פורסם בתאריך: 6.5.19 07:59

עיריית חיפה בהנהגתה של עינת קליש רותם ממשיכה בניסיונותיה לקדם, ללא הצלחה יתרה עד כה, מהלך להפיכתו של שדה התעופה בחיפה לשדה בין לאומי משמעותי, אך לפני ימים אחדים התקבלה החלטה חדשה שעשויה לזרז את העברת פעילות התעופה הכללית משדה התעופה הרצליה לשדה החיפאי בניגוד לעמדתה של העירייה.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – תל אביב החליטה להתנגד לתוכנית המתאר הארצית החדשה להסדרת השימוש בשדה התעופה הרצליה כשדה תעופה זמני בלבד (תמ"א 15 ב'), ואם עמדתה תתקבל תיסלל הדרך להעתקת פעילותו של השדה לחיפה. "הוועדה רואה בחיוב את פינויו העתידי של שדה התעופה הרצליה, אשר יאפשר פינוי חטיבת קרקע משמעותית במרכז הארץ לטובת השלמת המרקם העירוני בהרצליה ויצירת עתודת קרקע משמעותית להקמת רובע עירוני הכולל אלפי יחידות דיור, תעסוקה ומסחר, מבני ציבור ושטחי ציבור פתוחים בלב מטרופולין תל אביב", נכתב בהחלטת הוועדה המחוזית – תל אביב.

שדה התעופה הרצליה, המופעל על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת), משמש כשדה התעופה העיקרי בישראל לתעופה כללית – פעילות הכוללת לימוד טיס, שמירה על כשירות טייסים, מכוני בדק ותחזוקה, פעילות של חברות לתעופה קלה, השכרת מטוסים ומסוקים לטיסות פרטיות ושירותים למוניות אוויר. לנוכח הכוונה להסב את שטח השדה למגורים מקדמת רש"ת את התוכנית להמשך הפעלתו באופן זמני בלבד, שאם תאושר יפקע תוקפה בשלב היישום של תוכנית מאושרת למגורים בשטחה או עם קבלת רישיון הפעלה לשדה תעופה חלופי לתעופה הכללית.

 

 

כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון", במקביל מקודם בניגוד לעמדתה של העירייה מהלך קונקרטי להעברתה של פעילות התעופה הכללית מהרצליה לחיפה, לפחות בחלקה. המהלך נמצא בשלב של בחינת השלכותיו הסביבתיות, ולשם ביצועו כבר הוגשו בקשות להיתרי בנייה. גם העברת פעילות התעופה הכללית לחיפה מוגדרת כזמנית, אך זמניות זו עתידה להימשך תקופה ארוכה לנוכח העובדה שתוכנית לשדה תעופה קבוע לתעופה הכללית במזרח חדרה נמצאת רחוק מאוד מאישור.

החלטת הוועדה המחוזית – תל אביב התקבלה בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה בחודש דצמבר להעביר את תמ"א 15 ב' להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור. בפרוטוקול החלטת הוועדה המחוזית – תל אביב צוין כי כבר הוגשה לוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) תוכנית למגורים בשטח שדה התעופה הרצליה, ומשכך סבורה הוועדה כי אין כל היגיון בקידום התוכנית להמשך הפעלתו של השדה באופן זמני וכי "יש לפעול לפינוי השדה לאלתר". עם זאת, הוועדה המחוזית – תל אביב גיבשה הערות לתוכנית הזמנית, שיהיו רלוונטיות ככל שיוחלט על קידומה על ידי המועצה הארצית.

מדיון שקיימה הוועדה המקומית של עיריית חיפה בחודש דצמבר עולה כי ההנהגה החדשה של העירייה מתנגדת להעברת פעילות התעופה הכללית לחיפה. מדברים שאמר בדיון ממלא מקום ראש העיר נחשון צוק עולה כי לפיתוחו של שדה התעופה חיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי עם מסלול המראה ונחיתה באורך של כ-1,800 מטר (האופציה שבעת הדיון היתה המועדפת על העירייה, שכיום כבר תומכת במסלול של 2,400 מטר) תהיה השפעה זניחה מבחינת הרעש בקרית חיים הסמוכה ("רעש של בית קפה רגיל, וזה בדוק", כדבריו), אך לעומת זאת העברת פעילות התעופה הכללית לחיפה תיצור בעיות רעש משמעותיות: "הסכנה הגדולה היא שרוצים להעביר לפה את מה שנקרא התעופה הכללית, את כל הפייפרים מהרצליה, כי בהרצליה הולכים לבנות 14,000 יחידות דיור, וזה משהו כמו 100 מיליארד שקל ערך הנכס. רוצים לזרוק את זה עלינו כרגיל. ברגע שיהיה פה שדה בין לאומי, מספר המטוסים הקטנים יפחת, והמטוסים הגדולים עושים פחות רעש. אם אתה לוקח היום מטוס סילון שממריא, שהטווח שלו 600-700 מייל, הוא עושה פחות רעש מפייפר כי הוא עומד בתקני רעש חדשים. הפייפרים האלה – אתה שומע אותם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רביד איתן

    קליש תמכה בגבאי על חשבון הגב שלנו. היא תהרוס את חיפה, אין גיבוי במשרדי ממשלה, אין תקציבי ממשלה מוגדלים, ומחכים לנו 4 שנים…מדרגות נעות בהדר עלק. יעוץ ארגוני בחצי מיליון שקל, התעמרות בתושבים ובעובדים, ג'ובים למקורבים, אנחנו עוד נקבל וועדה קרואה. בושה ראש עיר בלי שיניים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר