קייטנה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
קייטנה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בעוד עשרה ימים: הפגנה במחאה על מחירי הקייטנות

הורים שזועמים על מחירי הקייטנות העירוניות ועל קיצורן מתכננים לקיים הפגנה מול בניין עיריית חיפה ב-23 במאי. מארגני ההפגנה: "מדובר בתוספת של 24 אחוז ביחס למחיר בשנה שעברה. מדד המחירים לצרכן עלה מאפריל 2018 עד אפריל 2019 בשיעור של אחוז אחד בלבד, ולכן תמוה הדבר שבעירייה מעלים בצורה כה דרמטית את המחירים"

פורסם בתאריך: 13.5.19 18:35

ביום חמישי הבא, 23 במאי, מתוכננת הפגנה מול בניין עיריית חיפה במחאה על מחירי הקייטנות העירוניות. את ההפגנה יוזמים הורים לילדים הלומדים בצהרונים, ב"דרישה לתשובות מראש העיר עינת קליש רותם וממחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני". כזכור, בשבוע שעבר התעוררה מחאה של הורים שנדרשו לשלם 1,180 שקל עבור קייטנה של שלושה שבועות. לטענת ההורים, בתחילת השנה סוכם על סכום נמוך באופן משמעותי ולמשך חודש שלם, וכעת עליהם לשלם יותר עבור שלושה שבועות בלבד.

מארגני ההפגנה מסבירים כי “השנה עלות הקייטנה עד 21 ביולי היא 1,180 שקל לעומת השנה שעברה שבה על כל חודש יולי (ועוד יומיים באוגוסט) העלות היתה 935 שקל. כלומר מדובר בתוספת של 230 שקל המהווים תוספת של 24 אחוז ביחס למחיר בשנה שעברה. מדד המחירים לצרכן עלה מאפריל 2018 עד אפריל 2019 בשיעור של אחוז אחד בלבד, ולכן תמוה הדבר שבעיריית חיפה מעלים בצורה כה דרמטית את מחירי הקייטנות”.

עוד מוסיפים המארגנים כי "ראש העיר בכבודה ובעצמה טוענת בכל פעם מחדש כי 'קיבלנו ירושות לא פשוטות'. האם היא רצינית? מי אם לא מחזיקת תיק החינוך שאת מינית היתה אחראית על הכל, כולל על הצהרונים, בקדנציה הקודמת של יונה יהב ותפקדה כסגנית מחזיקת תיק החינוך?".

 

 

שני רוט קפון ממארגני ההפגנה: "ראש העיר לא יכולה לשנות חודש לפני סיום שנת הלימודים החלטות שנקבעו בהסכם. ההפגנה הזו היא דרישה לקבל התייחסות מינימלית להורים צעירים בעיר שלא מסיימים את החודש. ציוני, שהיתה סגנית מחזיקת תיק החינוך בתקופתו של יהב, לא יכולה להגיד שהם קיבלו ירושות לא פשוטות. אנחנו מצפים לקבל תשובות שעד עכשיו לא ניתנו ולהשאיר את הסכום כמו שנקבע מלכתחילה. אני קוראת לכל ההורים שרשמו את ילדיהם לצהרון ולקייטנה להצטרף אלינו ולהביע את מחאתנו בהפגנה”.

ליאת נחמני, אם לילד בצהרון בקרית חיים: "פעלנו בחודשי הקיץ של שנה שעברה שהסבסוד של ההורים בקרית חיים מערבית יישאר כמו בשנים הקודמות ודאגנו שהמחיר לצהרון יהיה 700 שקל. כבר שילמנו את הסכום הזה עבור כל חודש יולי. עכשיו דורשים מאיתנו לשלם 1,180 לשלושה שבועות. צריך לזכור שהורים רבים לילדים בצהרונים מתקשים לעמוד בסכומים האלה, ועכשיו הם נמצאים במצב שהם לא יודעים מה לעשות. בסופו של דבר, הילדים האלה הולכים לעבור טלטלה בעוד חודש לאחר שהתברר שהעירייה תפעיל את הצהרונים באמצעות חברה אחרת (עד השנה הפעיל מתנ"ס נוה יוסף את הקייטנות העירוניות; ב"כ), וצוות הצהרונים שהם מכירים כבר לא יהיה הצוות שלהם".

ציוני מסרה בתגובה: "האמירות שלפיהן הייתי שותפה לתהליך קבלת החלטות בנושא הקייטנות בשנה שעברה הן חסרות שחר ואינן נאמנות למציאות. המעבר שלי לסיעה של ראש העיר היה בין השאר בעקבות זה שדעתי לא נחה עם מהלכים כאלה ואחרים שאת 'פירותיהם' אנחנו רואים היום ושחלקם עשויים להתברר גם בהמשך, כולל העובדה הבלתי הגיונית שידעו עליה בבירור שנה מראש ואף הועברה בהסכם ההתקשרות עם מתנ"ס נוה יוסף שייאלץ לקיים את הפעילות רק עד 30 ביוני. כעת הדברים מונחים לפתחנו, ואינני מחפשת אשמים. אני מבינה היטב את מצוקת ההורים, בודקת לעומק את כל הנתונים החינוכיים, התפעוליים והכלכליים, ופועלת בכל דרך אפשרית למתן פתרון. אני עומדת לרשות ההורים ואלווה כל שלב עד למתן מענה ראוי ונכון".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקת הנהלת העירייה והגורמים המקצועיים, ובימים הקרובים תצא הודעה מפורטת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אני

    ומה יעשו מי שיש לו 2 ילדים בצהרונים? משכורת חודשית על חודש וחצי קיטנה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומה לגבי קיצור הקייטנות בבית ספר, כיתה א לא כזה שונה מהגן והם זקוקים לסידור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר