בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)
בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

מנהלי בתי ספר נגד קליש רותם: "היא לא אומרת כלום"

בפגישה של מנהלי בתי ספר יסודיים עם מנהל המחלקה לחינוך יסודי בעיריית חיפה מתחו המנהלים ביקורת על הביורוקרטיה שמשיתה עליהם המערכת העירונית. מנהלת של אחד מבתי הספר: "מאז שעינת קליש רותם נכנסה לתפקיד אין לי מושג מה הולך להיות עם בתי הספר"

פורסם בתאריך: 14.5.19 16:41

מנהלי בתי ספר יסודיים בעיר מותחים ביקורת על הביורוקרטיה שמשיתה עליהם המערכת העירונית ומבקשים פתרונות. אתמול (שני) התקיימה פגישה סוערת בין מנהל המחלקה לחינוך יסודי בעירייה מיכאל שחר לבין המנהלים, ואלה העלו טענות על כך שהמערכת מותירה את המנהלים להתמודד לבדם מול קשיים ביורוקרטיים.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמרה אחת מהמנהלות: "מאז שעינת קליש רותם נכנסה לתפקיד אין לי מושג מה הולך להיות עם בתי הספר בעיר כי היא לא אומרת כלום, וזה מכביד. עם ראש העיר הקודם יונה יהב ידענו איפה אנחנו עומדים".

מנהלת נוספת שהשתתפה בכנס: "היה כנס סוער כי העלינו הרבה נושאים. להיות מנהל בית ספר זה עניין מורכב, ולא מדובר רק בפדגוגיה. לצערנו אנחנו נדרשים למיומנויות שרובן קשורות לנושאים כלכליים, וזה גוזל מאיתנו זמן פדגוגיה. הביורוקרטיה היא קשה מאוד. רוב העוסקים בחינוך לא רוצים להיות מנהלים כי לא באים לעסוק בפדגוגיה אלא בהמון דברים אחרים".

 

 

מנהלת בית ספר אחרת אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "המציאות של הניהול השוטף היא מורכבת, בעיקר בתחומי האדמיניסטרציה והכספים שמכבידים עלינו".

למה הכוונה?

"למשל העיסוק בכל מיני מכרזים, כמו מכרזי הסעות, שפוגעים מאוד בניהול השוטף. כמו כן אנחנו צריכים להתעסק בהצעות מחיר, והפרוצדורות גוזלות מאיתנו הרבה מאוד זמן. הקולות שנשמעו במפגש היו אותנטיים מאוד. אנחנו אוהבים את העבודה שלנו ולא נמצאים בעבודה בגלל שכר של מיליוני שקלים בחודש. יש בעיר 45 בתי ספר יסודיים, ולכל בית ספר יש מערך טיולים שונה ועלויות שונות, והפרוצדורות הן מסורבלות מאוד. אנחנו משקיעים בזה המון ומצפים מהעירייה למצוא פתרונות".

איך יכולה העירייה לעזור לכם?

"העירייה צריכה למנות אדמיניסטרטור שיסייע לנו. רוצים שנהיה חדשניים, שנעסוק בלמידה משמעותית, שנביא הישגים בעשירון הגבוה ביותר ושכל ילד יהיה מוכל. זה לא שאנחנו לא רוצים לעשות את זה, אבל ההכבדה הביורוקרטית מחייבת עזרה. בבתי הספר התיכוניים יש כבר מינהלנים, אז שימנו גם לנו".

חלק מעבודת הניהול היא גם טיפול בנושאים כלכליים וכל בתי הספר הם תחת ניהול עצמי, אז מהי בעצם הבעיה?

"אנחנו לא מתלוננים על זה שאנחנו צריכים לנהל כספים. העניין הוא שבגלל הביורוקרטיה, חלק גדול מהזמן שלנו הולך לשם, יותר ממה שאנחנו אמורים. מינוי מינהלן שישרת כמה בתי ספר עלה בפגישה. שחר העלה רעיון שאנשים מהמחלקה שלו יעזרו לנו בהכנת הצעות מחיר, אבל צריך משהו יותר מקצועי מזה. יש לנו המון דברים שאנחנו צריכים לעשות מבחינה פדגוגית מול משרד החינוך, אך הניהול השוטף מקשה מאוד. צריך לראות איך עוזרים לנו עם אנשי מקצוע".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חיפאי

    חבל שעציוני חבר אלייה. נצתרך לסבול אותה עד הבחירות הבאות

  2. עומרי

    קליש ביזבזה שנה מהכהונה שלה על בחירות ותמיכה באבי גבאי ע"ח כסף שלנו, על מלחמות בבית משפט ע"ח כסף שלנו,
    התנגחויות מלחמות קיבלה ברקסים במשרדי ממשלה ועוד תקבל…במה בחרנו ?
    עוד שנה ניסיון לסגור פינות, שנה אחת אולי תעבוד ושנה אחרונה תנסה לחלק אופיום להמונים בכדי להיבחר שוב.
    כל זה ממשכורות שאנו משלמים להם.

  3. חיפאי, לא טיפש.

    חברים, לא הבנתי.
    מקריאת הכתבה עולה שהיתה שיחה ענינית וקשה, שעלו בה נושאים חשובים. הכל ייבדק, וצריך סבלנות. ואתם יודעים מה? אולי לא הכל יתוקן.
    ואפילו לא נראה שמשהו חדש, ככה היה מימים ימימה. וברור שיש מה לשפר.

    אז למה לעזאזל הכותרת היא 'המנהלים נגד קליש'?

    צהוב צהוב, אבל ליכלכתם. שוב.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זהו , נשבר לכל בו . הם הבינו סופי שקליש לא עובדת אצלם .

  5. לא מתייחס יותר לכתבות בכלבו.

    הקו הוא אנטי ראש העיר בכל הכתבות. כנראה שמישהו מממן את המערכת. כל הכתבות, כולל ה״חיפאי״ ו״עומרי״ שמובילים תגובות נגד העירייה כבר זמן רב. תגובות שגובלות בטיפשות, ללא בסיס שמחובר למציאות. 15 שנה סבלנו, ובטח יקח זמן עד שהדברים יתוקנו. להיות היום מנהל בית ספר מחייב רכישת כישורים ומיומנויות מעבר לניהול. זה המצב בכל מוסד שיש לנהלו, כשהכל מתנהל באמצעות הרשת, שהוא לא קל גם למורים. כשרוצים לעשות סדר, אחרי האי-סדר בעבר, זה לוקח זמן, חשיבה ותקציב וזה מחייב עבודת מטה רצינית. אז על מה המהומה? סבלנות, חברים, סבלנות. הקמת גוף מייעץ חיצוני, שלא היה בעבר מחייב תקציב ועל זה, חושבים ומטפלים לא ביום יומיים, כפי מכוון המאמר הנגד בכלבו.

  6. חשוד בהטיה מכוונת;לא קראתי

    אני לא קורא יותר כתבות של כלבו, רדיו חיפה או ניוזים. הם כולם רק נגד קליש, וצריך לברר שעה בשביל לדעת אם הם צודקים או סתם מלכלכים.
    חבל, במקום שהתקשורת תסנן ותפרשן צריך לעשות את זה לבד.

  7. דוד

    תפנימו!!!
    חיפאים, נכשלתם בבחירת ראש עמר.
    כל כך רציתם להחליף את יהב, שזכיתם בגרוע מעל.
    כבר היום רבים מצטערים על הבחירה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר