מנהל בית הספר האנתרופוסופי איתי פז (צילום: רמי שלוש)
מנהל בית הספר האנתרופוסופי איתי פז (צילום: רמי שלוש)

הורים חוששים מסגירתו של בית הספר האנתרופוסופי בבת גלים

בצעד מפתיע הודיע השבוע מנהל בית הספר האנתרופוסופי איתי פז על התפטרותו. "בשיא החוצפה העירייה הכריזה שהיא פועלת בהתייעצות מלאה איתי", הוא כתב במכתב הסבר להורים שבו טען כי לא קיבל גיבוי מהרשות

פורסם בתאריך: 3.7.17 00:03

במערכת החינוך העירונית מנסים לגרום לאיתי פז, מנהל בית הספר האנתרופוסופי בבת גלים (בית ספר הממלכתי עלייה במתכונתו החדשה), לחזור בו מהתפטרותו. השבוע שלח פז להורים ולאנשי צוותו אימייל שבו הוא הודיע על סיום תפקידו.
“באופן מפתיע למדי, מוקדם בהרבה מהחלומות הגרועים שלי, הבנתי שאינני יכול יותר לבצע את התפקיד שאליו נבחרתי”, כתב פז והטיל את האחריות להתפטרותו על העירייה.

הודעתו של המנהל התקבלה במערכת החינוך העירונית ובמשרד החינוך במחוז בהפתעה מוחלטת. למחרת שליחתו של האימייל זומן פז לאגף החינוך לשיחה עם צוות חינוך בכיר בראשות מנהלת אגף החינוך שרון קלוג’ני. לכלבו נודע שבפגישה העלה המנהל טענות על קשייו בהתנהלות מול העירייה ועל התחייבויות מצד העירייה שלא מולאו. עוד נודע שפז ביקש לעבוד ישירות מול ראש המערכת אילנה טרוק.
באימייל ששלח הסביר פז כי הוא הגיע בשמחה לבית הספר כדי לקחת חלק בעשייה ייחודית וחלוצית: “עשיתי זאת מתוך תחושת אמונה עצמית בדרך החינוכית ובכוחות שאספתי, ומתוך ההבטחה שקיבלתי ממשרד החינוך ומהעירייה לתמוך בדרך שאבנה”. בהמשך תיאר פז איך העתיק את מקום מגוריו לחיפה ולשכונת בת גלים. "יצאתי לדרך מלא אושר ועוצמת עשייה", הוא הדגיש, והוסיף שעם פטירתה של מנהלת המחוז במשרד החינוך רחל מתוקי לפני כחודש, מי שיזמה את רעיון הקמת בית הספר האנתרופוסופי בחיפה, הוא נותר ללא תמיכה.

לדבריו, העירייה מסיבותיה שלה "בוחרת כבר חצי שנה שלא לקיים שום שיח מקצועי". פז הסביר שהדבר פוגע בשכונה, בילדים, בבית הספר ובהמשך התפתחותה של היוזמה: "למדתי לעבוד מתוך חירות ומקצועיות, וכשהבנתי שאלו לא מתאפשרים לי, הבנתי שכל פעולה שאני עושה למען המערכת כביכול היא פעולה שיש בה שקר ואין בה חינוך".  לדבריו, הוא פנה לנציגות העירייה מספר רב של פעמים ולא נענה אפילו פעם אחת: "המלצותי המקצועיות אפילו לא נדונו, התחייבויות כספיות לא מולאו ובשיא החוצפה עוד הכריזו שהעירייה פועלת בהתייעצות מלאה איתי".

בעז נוי, אב לילד בכיתה א’ בבית הספר האנתרופוסופי, הביע צער רב על ההתפטרות של פז, שלדבריו ניהל את בית הספר במקצועיות יוצאת דופן. "הילדים פשוט פורחים שם", הוא אמר. לדבריו, הוא הופתע מצעדו של פז: "המערכת סוערת וההורים מרוגשים. יש חוסר ודאות גם בקרב צוות המורים. עד לרגע הזה אנחנו לא יודעים מה באמת קרה, אבל ברור שזה משהו ביחסי העבודה בין פז לעירייה. אנחנו לא ממהרים להסיק מסקנות ומקווים שהעניין יבוא על פתרונו מהר".
פעיל השכונה יחזקאל ורשאי, שאף הוא אב לילד בבית הספר, טוען דווקא שהכתובת היתה על הקיר: "יש כאן תהליכים שנמשכים חודשים, המצב הזה נבנה בהדרגה. נכון שפז לא שיתף מראש אף אחד בהחלטותיו, אבל הוא אותת לאורך הדרך שיש קשיים ועימותים, שהעירייה והוא לא רואים דברים עין בעין, ושיש פער בין הציפיות למציאות".
למה לא התגייסתם לעזור לו?
"אנשים מתוך המערכת הציעו לו עזרה והוא אמר ‘לא תודה, אני ארכז בעצמי את הדברים כי אני חושב שיותר טוב כך’. כשהוא הגיע למבוי סתום אז הוא נותר לבד ללא צבא מאחוריו"”.

לדברי ורשאי, ההורים משוכנעים שגם העירייה רוצה שבית הספר יצליח "אבל הדרך שהעירייה רואה את זה היא שונה מהדרך שפז רואה".
שי צור, אב לבת בבית הספר, חושש שהתפטרותו של פז תביא לסגירת המוסד: "עברנו לבת גלים מקרית חיים בגלל בית הספר הזה. אם הוא לא ימשיך כאנתרופוסופי נחזור לקרית חיים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מתקיים דיאלוג עם המנהל ליצירת שיתופי פעולה מיטביים בין כלל השותפים לעשייה החינוכית".
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה אינה מנהלת את יחסיה עם מנהלי בתי ספר באמצעות העיתון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר