תאמר נפאר (צילום: אסף עברון)
תאמר נפאר (צילום: אסף עברון)

תאמר נפאר יופיע בפסטיבל "ימי התרבות הערבית"

הראפר תאמר נפאר, שבעבר עוררה הופעתו סערה בחיפה, יופיע בכיכר פריז ביחד עם הרכבים נוספים במסגרת פסטיבל "ימי התרבות הערבית" שייערך בפעם ה-39 ויוקדש השנה לתרבות פלסטינית. עוד בפסטיבל - סרטים, כיתות אמן ופאנלים

פורסם בתאריך: 3.6.19 08:09

הראפר תאמר נפאר שב להופיע בחיפה במסגרת פסטיבל "ימי התרבות הערבית", שיתקיים בימים חמישי-שבת, 15-13 ביוני. נפאר, מייסד הרכב ההיפ הופ הפלסטיני דאם, יופיע בכיכר פריז כחלק מרצף של כמה מופעים. לפניו יופיעו היא זעתרא – זמרת, כותבת שירים וארכיטקטית שמגיעה במקור מנצרת ומתגוררת בחיפה. זעתרא היא ממייסדות פרויקט "אל-ג'אם" שהציב לעצמו מטרה להעצים את סצינת המוזיקה החיה הפלסטינית, ושיריה עוסקים בגבולות חברתיים, פוליטיים ומגדריים. אחר כך יופיע הרכב האינדי רוק ג'זאל מנצרת הכולל חמישה נגנים, והוא אחד הידועים בסצינת המוזיקה הפלסטינית.

נפאר יחתום את הערב, שיתקיים בשעות 23:00-20:00. כזכור, בשנת 2016 עוררה הופעתו של נפאר בגן האם סערה לאחר שצעירי הליכוד חיפה הבטיחו למנוע ממנו להופיע ועשרות פעילי ימין הפגינו נגד ההופעה. שרת התרבות מירי רגב פנתה באותה העת לראש העיר דאז יונה יהב בבקשה למנוע את ההופעה, ונענתה בשלילה. יצוין שנפאר הופיע מאז בחיפה, כולל בפסטיבל התרבות הערבית לפני שנתיים.

 

 

הפסטיבל שנערך בפעם ה-39 מתמקד השנה בתרבות הפלסטינית ומבקש לחשוף את הציבור היהודי והפלסטיני למוזיקה, לקולנוע ולתיאטרון הפלסטיניים באמצעות מפגשים אמנותיים, מופעי מוזיקה, סרטים וכיתות אמן. ביום שישי יוקרן במסגרת הפסטיבל הסרט "נאילה והאינתיפאדה" של הבמאית ג'וליה באשה, אשר עוסק במאבקה של צעירה על הזכות הפלסטינית להגדרה עצמית. הסרט יוקרן בתיאטרון אלמידאן. בכיכר פריז יוקרנו הסרטים "עניינים אישיי" של מהא חאדג' ו"ג'נקשן 48" של אודי אלוני. במקום תתקיים גם הופעה של הראפר מודי קבלאווי המתגורר בברלין.

ביום שבת ינחה מתכנן הערים עורווה סוויטאת סיור בעקבות התרבות הפלסטינית האבודה בוואדי סאליב, ובו הוא יספר על החיים בשכונה בעבר ועל מה שעתיד לקום בקרוב. בחצר בית הגפן יתקיים פאנל בהשתתפות המוזיקולוג ד"ר נדים קרקבי שידבר על הקשיים בבניית התשתית לסצנת מוזיקה פלסטינית בריאה. השחקנית מאיסה עבד אל-האדי שמשתתפת בהפקות בין לאומיות רבות תדבר על חוויותיה כשחקנית פלסטינית בישראל. הערב יינעל במופע ספוקן וורד תיאטרלי עם השחקנית פידאא' זידאן.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מנוולים! לערבים אפשר תרבות ערבית חיהודים אסור שבוע הספר העברי

    ימי תרבטת ערהית זה בסדר? זנ לא הדרה של יהודים?
    איפה הנבלה מהעמותה הערבית לקדמה נגד שבוע הספר העברי, כשזה ימי תרבות ערבית בלבד אין לה בעיה של חוסר בדו קיום?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר