הסינמטק
הסינמטק

סדרה של מפגשים בנושא סאטירה תתקיים בסינמטק

במסגרת חגיגות 100 השנים לעיתון "הארץ" תתקיים בסינמטק בחיפה סדרת מפגשים בנושא הסאטירה בישראל. במפגשים יראיינו בכירי עיתונאי "הארץ" את יוצרי התוכניות "ארץ נהדרת", "היהודים באים", "גב האומה" ו"החרצופים", ולאחר הריאיונות יוקרנו סרטים הקשורים לנושא

פורסם בתאריך: 4.6.19 19:48

תוכנית ייחודית המוקדשת לסאטירה בישראל תועלה באולם רפפורט שבסינמטק החל מיום שלישי הבא, 11 ביוני. התוכנית תתפרש על פני שלושה שבועות, ובמסגרתה יראיינו בכירי עיתונאי "הארץ" יוצרי סאטירה ישראלים. לאחר הריאיונות יוקרנו סרטים הקשורים לנושא. מחיר הכרטיס לכל מפגש יהיה 50 שקל, כאשר סטודנטים ותלמידי תיכון ייהנו מהנחה.

במפגש הראשון שיוקדש לסאטירה פוליטית יארח העיתונאי ניב הדס את מולי שגב, במאי הסדרה "ארץ נהדרת", ולאחר מכן יוקרן הסרט "המוסד" בהקרנת טרום בכורה. "המוסד" הוא פרודיה על המוסד הישראלי, ומשתתפים בו גילה אלמגור, אילן דר, צחי הלוי, טל פרידמן, דביר בנדק ועדי הימלבלוי ושחקנים נוספים.

ב-19 ביוני יוקדש המפגש לסאטירה יהודית, ובו תארח העיתונאית שני ליטמן את יוצרי הסדרה "היהודים באים". לאחר מכן יוקרן הסרט "המפיקים" של מל ברוקס.

המפגש האחרון ייערך ב-24 ביוני וגם הוא יעסוק בסאטירה פוליטית. במפגש תארח העיתונאית אריאנה מלמד את אבי כהן, האיש שמאחורי סדרת הטלוויזיה "החרצופים" והתוכנית "גב האומה", ואת דוד ליפשיץ, הכותב הראשי של "ארץ נהדרת". לאחר מכן יוקרן הסרט "מאוחר בלילה" של הבמאי נישה גנטרה בהקרנת טרום בכורה.

 

 

מנהל הסינמטק ירון כפתורי: "המפגשים יתקיימו במסגרת חגיגות 100 שנה לעיתון 'הארץ', ואנחנו מתרגשים מאוד. בעיני, הסאטירה היא הכלי החשוב והמהותי ביותר של צריכת המידע שמשפיע על החלטותינו. המערכונים של 'היהודים באים', 'ארץ נהדרת' ו'גב האומה' מופיעים כולם גם ביוטיוב ובמדיה החברתית, והם משפיעים עלינו, על צורת החשיבה שלנו, על העמדות הפוליטיות שלנו ועל התפישות החברתיות שלנו. לדעתי הם משפיעים יותר מכל טור דעה, מכל סופר ומכל פוליטיקאי. אף אחד לא השקיע מחשבה מה באמת עומד מאחורי הסאטירה, ונעסוק בכך במפגשים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר