הסינמטק
הסינמטק

רנסאנס קולנועי: רבעון שיא לסינמטק בתחילת 2019

על פי דוח ראש העיר, מספר המבקרים במוסד הקולנוע האיכותי החיפאי עלה ברבעון הראשון של השנה ב-30 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ומכירת הכרטיסים עלתה ב-50 אחוז. הסיבה העיקרית, לדברי מנהל הסינמטק ירון כפתורי – התמקדות בסרטים חדשים ובמפגשים עם יוצרים

פורסם בתאריך: 5.6.19 13:50

סינמטק חיפה נהנה בתקופה האחרונה מפריחה יוצאת דופן – כך לפי דוח ראש העיר שהוצג השבוע לחברי מועצת העיר. לפי הדוח, החודשים ינואר-מרץ היו חודשי שיא מבחינת הפעילות וההכנסות של המוסד החיפאי, שידע משברים קשים בשנים האחרונות. הדוח קובע כי מספר המבקרים עלה ב-30 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וכי מכירת הכרטיסים לקהל מזדמן – כזה שאינו משתייך לקבוצת מנויי הסינמטק – עלתה בכ-50 אחוז.

כמו כן מפרט הדוח את הפעילויות המיוחדות שהתקיימו במקום ואת המגמות החדשות שאחראיות לפופולריות הגואה של מרכז הקולנוע האיכותי.

מנהל הסינמטק ירון כפתורי: "המכירות עולות פלאים, ואנחנו גאים על כך. אנחנו נמצאים בעלייה מתמדת מאז אוקטובר בעוד שכל שאר הסינמטקים נמצאים במגמת ירידה, וזה משמח, במיוחד לנוכח העובדה שבשש-שבע השנים האחרונות היתה כאן ירידה, וזו הפעם הראשונה שבה הגרף משנה כיוון".

למה אתה מייחס את זה?

"נכנסנו לתוכנית שמבוססת בעיקר על סרטים חדשים ואקטואליים ופחות על קלאסיקות ועל סרטי ארכיון. אנחנו מתמקדים בסרטים עכשוויים שהם נועזים, חצופים ומחתרתיים – כאלה שלא מוצאים בבתי קולנוע או מוצאים מעט מאוד. עשינו המון מפגשים עם יוצרים, שזו בעיני גולת הכותרת של עבודת הסינמטק בחיפה, שאין בה בית ספר גבוה לקולנוע כמו באוניברסיטות תל אביב ובר אילן או סם שפיגל, ובקרב התושבים יש צמא לשמוע ולפגוש יוצרים. כמעט כל במאי ישראלי מגיע לסינמטק לפחות פעם אחת, ולא רק במאים אלא גם מפיקים ושחקנים. יש בזה עניין, הקהל נהנה ומספר המנויים עולה. אלה הם שני הדברים המרכזיים – סרטים חדשים ומפגשים עם יוצרים".

 

 

בשנים האחרונות קהל המנויים הצטמצם, בעיקר קהל מבוגר שהולך לסרט כבילוי שבועי. יש עכשיו יותר צעירים בעלי מנויים?

"יש הרבה יותר צעירים. הכנסנו גם אפשרות לרכוש כרטיסיות. המנוי מחייב לשנה, ואנחנו מציעים במקומו כרטיסייה לעשרה סרטים במחיר של 20 שקל לסרט. הקהל נהנה מזה ומגיע לסינמטק".

בדוח מפורטות פעילויות נוספות שהסינמטק מציג כמוצלחות, ובהן שיתוף פעולה עם מרכז הצעירים ברחוב חורב 14 שבמסגרתו התקיימו הקרנות בוקר לאמהות ולאבות בחופשת לידה, הקרנה של סדרת סרטים דוקומנטריים שעוסקים בעולם המשפט והמשטרה בישראל תחת הכותרת "בחזקת חף מפשע", ואירועים נוספים כמו אירוח של פסטיבל הקולנוע הצרפתי. הדוח מדגיש במיוחד את הקשר עם בית הספר עירוני ה', שבמסגרתו קיבלו תלמידי כיתה י' במגמת הקולנוע בבית הספר מנוי מיוחד לסינמטק והתנסו במהלך השנה בצפייה ביקורתית בסרטים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עדי

    מצד שני הופסקו הקרנות הסרטים שהיו במתנ"ס הדר מדי שבוע ביום א'. נכון הייתה שם בחירת סרטים גרועה ומי שהיתה אחראית על זה לא ממש הבינה בקולנוע אבל במקום לזרוק אותה ולהביא מישהו מוכשרת העדיפו לבטל את כל היוזמה הזו. וחבל.

  2. יובל

    מה שהיה במתנ"ס הדר היה בדיחה. סרטים לא רלוונטים, פירסום לקוי, ניהול גרוע שגרם לכך שכמעט לא הגיע קהל. רוב ההקרנות היו מעט מאד אנשים באולם, פחות מעשרים. טוב שהסינמטק החליט לבטל את זה.

  3. יורם מארק-רייך

    כל הכבוד לירון כפתורי, שמצליח להעיר את הסינמטק בתקופה בה רבים כל כך מעדיפים להתחפר בבית מול סדרות בטלוויזיה הרב-ערוצית או מול הסרטים המורדים למחשב.
    ולא לשכוח את המוסד התרבותי הייחודי לחיפה ולסינמטק חיפה, שאני מריץ בהצלחה רבה כבר אוטוטו 30 שנה, פעמיים בחודש, ומחבר בין המוזיקה לקולנוע – רוקולנןע….
    קהל של אלפים רבים פקד במשך השנים את מאות ארועי התרבות שקיימתי שם, וממשיך להזרים דם חדש כל העת 🙂

  4. ניר

    עם כל הכבוד ליורם מארק רייך, אי אפשר להביא מדי פעם את השדרן בועז כהן התותח להרצאות הרוק שהוא מעביר בכל הארץ? הגיע הזמן להזרים דם חדש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר