יואב רמתי, נעמה לזימי ושרית גולן שטיינברג. מי לא מקבל את האחר? (צילומים: בועז כהן, נופר חסון הנדלמן, מיכה בריקמן)
יואב רמתי, נעמה לזימי ושרית גולן שטיינברג. מי לא מקבל את האחר? (צילומים: בועז כהן, נופר חסון הנדלמן, מיכה בריקמן)

מצעד גאווה? רמתי דורש לקיים מצעד ענווה

בישיבה סוערת של הקואליציה העירונית דרש יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי לקיים מצעד נגדי למצעד הגאווה שיכבד את ערכי המשפחה וכינה אותו "מצעד הענווה". שרית גולן שטייברג ונעמה לזימי זעמו והאשימו אותו בפרובוקציה, בהסתה ובאלימות

פורסם בתאריך: 5.6.19 07:56

סוער מאוד היה אתמול (שלישי) בישיבת הקואליציה העירונית שקדמה לישיבת מועצת העיר. יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי הודיע כי בכוונתו לקיים מצעד נגדי למצעד הגאווה שיכבד את ערכי המשפחה וכינה אותו "מצעד הענווה". יו"ר סיעת חיפה בשבילנו שרית גולן שטיינברג וחברת המועצה נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה זעמו על הכוונה. גולן שטיינברג הזכירה את רציחתה של שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2015 וטענה כי דבריו של רמתי הם על גבול ההסתה, ולזימי טענה כי זהו מעשה אלים, פרובוקטיבי ולעומתי למצעד הגאווה וכי דבר כזה לא יעלה על הדעת. עוד הוסיפה לזימי כי כוונתו של רמתי מבזה את כל חברי הקואליציה, כולל את רמתי עצמו, וכי היא וחבריה לא ייתנו להצעה כזו לעבור.

רמתי אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אינני מצליח להבין את המתקפה על המצעד המשפחתי השמרני. הוריהם וסבותיהם של כל הגאים היו שמרנים, מה רע בזה? מה חשוך בלהקים משפחה שבה הילד חי עם ההורים שנתנו לו את הגנים, הסבא והסבתא חוגגים עם נכדיהם שלהם בצורה פשוטה, וכולם חיים בזוגיות עד שנפרדים בערוב ימיהם? האמת היא שכל מי שיש לו מעט יושר רואה שמי שמעוניין לסתום פיות ולא לקבל דעה אחרת אלו דווקא חברות המועצה המצדדות בקהילה הגאה. מי נעשה כאן אויב העם? אני האויב? בני משרתים בקו ראשון. אינני עושה תחרות עם אף אחד, אבל אינני מהמשתמטים למיניהם. מדוע שהעירייה לא תשתתף במימון מצעד הענווה? האם אנו תושבים ושותפים רק בנטל? מדוע ההפליה?".

רמתי הוסיף: "שים לב לאן הגענו – לקרוא למצעד שלנו גזענות?! זו בורות של ממש או רוע לב של דמגוגיה זולה. גזענות היא מילה ששמורה למי שרוצה לרצוח על בסיס אתני ולא לכל מי שמתנגד לדעה פסאודו נאורה. אני מבקש להעביר מסר של חיזוק התא המשפחתי, של אבא ואמא שחיים בזוגיות ומגדלים את ילדיהם בצורה ישירה ובריאה. אם מצעד כזה הוא אויב התקשורת והצעקנים, מישהו צריך לעשות חושבים. אני איש ציבור ומייצג ציבור גדול בישראל ובחיפה, וברצוני למסד דיון ציבורי על צניעות ועל ערכי מוסר. אנו מצטרפים לקהל גדול שקם להביע דעתו בכל רחבי הארץ. נעשה זאת גם בחיפה הדמוקרטית אשר פתוחה לדעות שונות".

 

 

גולן שטיינברג מסרה בתגובה: "עצם הרצון לקיים מצעד נגדי למצעד הגאווה, במסווה של דאגה לערכי משפחה, הוא רצון מר ועצוב שיש בו כדי להסית נגד אוכלוסייה גדולה ונפלאה כאילו היא לא יכולה להקים משפחה. דעות כמו אלה שמחזיק רמתי רק מוכיחות למה הלהט"בים זקוקים למצעד הגאווה כדי להילחם על המקום שלהם בחברה הישראלית. למרבה המזל, דעות חשוכות אלו לא מאפיינות את רוב תושבי חיפה הסובלנית שלנו. כול תקווה שהוא יתעשת ויימנע מצעדים פרובוקטיביים ומסיתים".

לזימי מסרה בתגובה: "לא ייתכן שחבר קואליציה יפעל לעומתית ונגד פעילות של רשות עירונית, ובטח שלא לדרוש הסכמה קולקטיבית לאירוע כזה. דרישה כזו דינה לשרת את השמרנות ואת הגזענות, שכן הוא זה שמתנגד לקיום מצעד הגאווה מתוך אי קבלת האחר. עם העמדה הזו אין כל כוונה לנהל שיח כלשהו. לשמחתי, אני מספיק בטוחה בהנהגת העיר, בשאר שותפי לקואליציה ובתושבי חיפה שלא נאפשר כל פגיעה שהיא בקהילה הגאה המדהימה ביותר בארץ שנמצאת כאן בחיפה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. אורן

    רמתי אמר: "מי נעשה כאן אויב העם? אני האויב? בני משרתים בקו ראשון."… והוסיף: "שים לב לאן הגענו – לקרוא למצעד שלנו גזענות?! זו בורות של ממש או רוע לב של דמגוגיה זולה. גזענות היא מילה ששמורה למי שרוצה לרצוח על בסיס אתני".
    נכון, זה לא מצעד של גזענות, אבל זה בהחלט מצעד של שנאה ואי-קבלת האחר, מבזה שיש קול כזה בעם והפלא ופלא, כן כן, זה הוא אותו קול שמגיע מאותה אוכלוסייה גזענית שנמנית בין תומכי הבית היהודי, אז כן, מר רמתי ותומכיו אתה אויב העם, אתה הוא המכרסם אותנו מבפנים עם שנאתך ופילוגך, לך לך לעיראק, לך לך לרב הסעודית עם הגישות השמרניות, לאומניות-קיצוניות שלך, כי אתה הוא אויב המדינה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פחות מאחוז מהאוכלוסיה משתלטים לנו על 100 אחוז מהפריים?? על 100% מהתקציבים?? אין שום סיבה למצעד הזה ! משפחות נורמטיביות קורעות פה תחת נטל המחייה והשחיתות הבלתי נתפסת השלטונית שחילקה את כל משאבי המדינה לחבורת פקידים אפסים שרק ממררים את חיינו. והתחושה היא כאילו כל הבעיות של המדינה הם שניים וחצי הומואים שכן החליטו על זוגיות יציבה והבאת ילדים. חלאס!

  3. חיפאי מודאג

    רמתי גזען חשוך שמחפש לעשות רק פרובוקציה. מצעד מיותר שמלבה שנאה

  4. חיפאי שמרן

    יופי, תומך בדברי רמתי שמייצג את קול הציבור השקט והנורמטיבי בעם,
    כפיית ערכי הלהט"ב בחוצות העיר אינה רצויה כפי שכפייה דתית אינה רצויה.
    מחזק את יואב בעמידה מול הרוחות הפרוגרסיביות!

  5. אב חיפה נורמטיבי

    תיאטרון כל הגאווה הזאת. פוליטיקאים וחברות עושים פרסומת על חשבון החברה.

    כל הומוסקסואלים שאני מכיר רק רוצים לחיות בשקט ולעבוד כמו כולם. הם מבינים מה שביל החיים השם בחר בו ואינם רוצים לעשות עניין מזה. פוליטיקאים אוהבים אומנם לעשות עניין – ככיכולים להצדיק את עצמם. לנעמי ולשרית אין שום דבר אחד לתרום לחיפה.

  6. עידן

    לכל השמרנים – על מה בדיוק מתבסס הטיעון שלכם שילדים צריכים אבא ואמא? מחקרי אורך אמפירים בעשורים האחרונים מראים שוב ושוב שילדים להורים להט"בים פשוט יותר…. בכל המדדים החשובים… ההתפתחות שלהם מצוינת, הם חברותיים במיוחד, רגישים לזולת, מאושרים, מוצלחים בלימודים ומנהלים זוגיות מוצלחת (ביחס לזוגות הטרוסקסואליים) בהמשך החיים. אז מה בדיוק הבעיה?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תומך ביואב רמתי…. אין ספק שהאחוז הקטן הזה באוכלוסיה כופה עלינו רוב הציבור את הדברים ההזויים שלו!!!!!!

  8. זאת שתמיד מתנגדת לדעות העדר

    הקואליציה בעיר חיפה היא דיקטטורה של כחולים-וורודין וירוקים עם העדר תאים אפורים בראש. סוף סוף יש צדיק אחד בסדום ועמורה המנוהלת ע"י קליש ושות'

  9. לזניה

    לזימי: לא יתכן שחבר קואליציה יפעל לעומתית נגד רשות עירונית
    הציבור: אז איך את מסבירה את המעשים של דב חיון?

    אגב זכותו של כל חבר מועצה לבקר פעילות כל רשות עירונית
    לצערה של לזימי תגובתה רק מראה שהיא אינה בקיאה בעבודת מועצת העיר

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצעד הגאווה הוא לא רק של להט"ב והוא לא נגד התא המשפחתי השמרני. זה מצעד לכל מי שרוצה לקדם את החופש לריבוי הצבעים בחברה ואת הרעיונות של שוויון זכויות והחופש לאהוב. רמתי מוזמן להשתתף במצעד הגאווה הכולל שמקדם אהבה מכל סוג, ולא לקיים מצעדים ששוללים קיום של תאים משפחתיים שונים מהרגיל

  11. למי זה מעניין מה צבע התחתון או צבע החזייה !

    יש כאלה שזה להם חשוב, כמו אלה במצעד הגאווה ובמצעד השרמוטות. עם ריבוי תחתונים וריבוי חזיות ברחובות לא מקדמים רעיונות של שוויון זכויות וחופש לאהוב. להיפך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר