צעדת השרמוטות בחיפה (צילום: יעקב סבן)
צעדת השרמוטות בחיפה (צילום: יעקב סבן)

צעדת השרמוטות תתקיים בהדר "כדי לייצג את כל המגזרים"

צעדת השרמוטות, שמתקיימת ברחבי העולם מאז שנת 2011, תתקיים בחיפה ביום שישי. הצעדה תצא מבית הקרנות, תעבור ברחוב הרצל ובשוק תלפיות ותסתיים בגן הזיכרון. הדר ישראל ממארגנות האירוע: "לא משנה מה כל אחת לובשת, אין שום הצדקה לפגיעה מינית כלפיה"

פורסם בתאריך: 18.6.19 12:20

צעדת השרמוטות – האירוע השנתי המצוין בכמה ערים בישראל ובערים רבות בעולם – תתקיים בחיפה ביום שישי בשעה 10:00. הצעדה תצא מבית הקרנות בשכונת הדר, תעבור ברחוב הרצל, ובהמשך לשוק תלפיות, שם יתקיים מעגל לזכר נשים שנרצחו השנה על רקע מגדרי. לאחר מכן תתקדם הצעדה לגן הזיכרון שבו יישאו כמה מהמשתתפות נאומים.

מקורם של אירועי SlutWalk השונים הוא בשנת 2011 בטורונטו, קנדה, שם התקיימה הצעדה בפעם הראשונה במחאה על הערה של שוטר קנדי שאמר "אם נשים רוצות למנוע פגיעה מינית, שיפסיקו להתלבש כמו זנזונות". היוזמה התפשטה לערים רבות בכל רחבי העולם, ובארץ מתקיימת הצעדה בתל אביב, בירושלים ובחיפה. הצעדה בחיפה תתקיים בפעם השלישית תחת חסותו של ארגון כולן שמקדם את השיח ואת העשייה הפמיניסטיים בישראל. בעבר היא התקיימה במרכז הכרמל, והפעם החליטו המארגנות לשנות את המיקום להדר.

"המטרה היתה לייצג את כל תושבות חיפה מכל המגזרים", אומרת הדר ישראל, תושבת הדר ואחת ממארגנות הצעדה, "בהדר יש ייצוג של כל סוגי האוכלוסייה. אנו באות לזעוק את זעקתן של הנשים השקופות בחברה שלנו".

 

 

ישראל מזמינה לבמת גן הזיכרון את כל מי שמרגישה צורך לנאום: "הצעדה היא רגשית ואישית מאוד, והמון נשים מרגישות צורך לדבר על זה. כל אחת יכולה לספר את סיפורה האישי ולקבל תמיכה מאיתנו".

ישראל מציינת כי הצעדה נועדה להראות שאין קשר בין לבוש לפגיעה מינית: "גם במגזרים השמרניים, כמו למשל במגזר הדתי, מספר קורבנות האלימות המינית דומה למספרם במגזרים אחרים. הצעדה נקראת כך כדי להוריד מערכה של המילה שרמוטה, וזאת מילה שנשים נרצחו בגללה. מטרת הצעדה היא לומר שלא משנה מה כל אחת לובשת, אין שום הצדקה לפגיעה מינית כלפיה. לאף אחת לא מגיע להיאנס".

בצעדה ישתתפו הארגונים אשה לאשה, מאבק סוציאליסטי ועומדים ביחד והמרכז לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית. "אני מזמינה את כולם לצעוד ולהיות חלק מאיתנו ומהמחאה נגד האשמת הקורבן ונגד העונשים המחפירים שעברייני מין מקבלים בישראל", אומרת ישראל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בן

    מי שלא יודע: אלה לסביות.
    ועוד מידע: כבר 4 שנים שעיריית חיפה מכספי הארנונה שלנו מעניקה כל שנה 750 אלף שח לארגון הלהט"ב ובכסף זה הם עושים את המצעדים שלהם תוך תשלום לאנשים מחו"ל וממקומות אחרים שיבואו למצעדים השונים בכל עיר. בעקבות המצעדים הם דורשים ומקבלים תקציבים בהוראת בגץ בעזרת הקרן החדשה לישראל.
    המדינה השתגעה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    750K -זה וואחד כסף שאפשר לייעד למטרות לכלל ולרווחת תושבי העיר. מי שרוצה לארגן מצעד כזה או אחר יעשה זאת על חשבונו, עם כל הסימפטיה ללהטבים-נא לחפש מקורות מימון אחרים.

  3. شراميط

    إذا بنفع تعملوا معروف، سموا الاشي
    צעדת הפרוצות
    مسيرة الشراميط
    Slut walk
    عشان الدو كيوم

  4. דניאל קאהן

    כשמן כן הן שרמוטות לא יותר ולא פחות שרמוטות כמו שכתוב בספרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר