מצעד הגאווה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מצעד הגאווה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

קהילה בהפרעה: ספיישל גאווה בחיפה

פורסם בתאריך: 26.6.19 12:03

היי חיפה, ערה? מה נשמע? לאן נעלמת? חשבנו שגם אתה ברחת. כן, לא, תקשיבו רגע, זה באמת קצת לא נעים ולא כיף, ואחרי כל השנים זה גם לא כל כך חברי ומאוד לא תקין פוליטית ובטח שלא מדובר בתצוגת סולידריות קהילתית.

תיכף, אחרי שתקראו עוד קצת, גם תגידו איזה חצוף, הרי אל”ף-בי”ת בדיפלומטיה מקומית זה שלא יורקים על עוגת התקציב שעליה חוגגים, ובכלל זה נשמע כמו אוי אוי אוי אכלו לו-שתו לו, הכל בטח מומצא ונורא כדי לגרד עוד כמה שקלים להומואים האלה עם החוטיני. והלסביות, הו הלסביות שמתנשקות על המשאיות. ואם לא טוב לו, אז שילך לארגן מצעדי גאווה והצגות של סוטים ויעשה עסקים גאים בשטחים. נראה אותו מתלונן שם. רק שלא ישכח להעלות לנו סטורי שבו הוא עף מאיזה גג, מחייך במנוסה מערבים לא חתיכים. כי תיכף, אם לא ישמרנו השם, גם בנו”ש וברוממה יישמעו אזעקות צבע ורוד ויעופו עליו ועלינו אבנים, עפיפוני תבערה ופצצות בערות, הומופוביה, הדתה, הטפת מוסר על ערכי המשפחה הקדושים וכל המרעין בישין שהבטיחו הטוקבקיסטים.

אויש חיפאים, תנוחו. איבדתם את זה לגמרי בקבוצות ובפורומים הזויים. שכחתם דרך ארץ מהי ואיפה אנחנו נמצאים. הרי ממני והלאה העסקנות הפוליטית. התאפקתי כמו ילד טוב חיפה, שמרתי על דממת אלחוט תקופה די ארוכה, כמעט גלות גאה, תחנת מסדה אינה עונה. והכל מבחירה. אבל רגע לפני חשיפת הסקנדל הנורא, אתם בטח שואלים למה, מה קרה. אז אמרו שהגיעו 15,000 משתתפים למצעד בשנה שעברה, וקצת חרגו בתקציב וטעו בספירה. אופס. על כמה אפסים עושים ברוגז עם מכונת הכתיבה?

קצת לפני הבחירות המקומיות ואחרי שיחות ודיונים עם זקני העיר ועם חכמי חיפה הגדולים, גם מהתחום המוניציפלי וגם מעולם ההפקות והאירועים, הבנו שחיפה הולכת לצאת משליטה. מלחמת חורמה קרקר נגד עינת קליש רותם ולהיפך, ובעיקר מלחמה של חיפה נגד עצמה. השיח ברחוב ובעיר נעשה ממש, אבל ממש, רע. אחרי חילופי ראש העיר וכל שדרת השלטון המקומי כולם התחרפנו והתחילו לדבר, לעשות ולדמיין שדים ושטויות. וגם אלה שנשאר להם מעט היגיון בריא בראש התחילו לתלוש את מעט השערות שנשארו להם אי שם מהטיפשות ומהבהלה של עצמם.

החלפת שלטון גוררת שנתיים-שלוש של כאוס מוחלט. ומה לעשות, אם אתם אוהבים את זה או לא – הקהילה הגאה היא כבר חלק בלתי נפרד מהעיר. והיא חטפה גם כמה זפטות מהשינויים הרדיקליים בעירייה. ובכנות נטולת לקקנות, לא בהכל קליש רותם אשמה.

ספוילר: ספגנו כמעט הכל, ובאמת היינו סבלניים לכל השינויים. ביטלו את מסיבות פורים בהדר וגרמו להפסדי ענק של העסקים? לא נורא. ביטלו את המשאיות במצעד החיפאי, נגמר התקציב לאמנים גדולים, כל נותני החסות ברחו, אין זמן או ידע לארגן חדשים, והתחילו לארגן הכל בדקה ה־90? אוי נו, די להציק בקטנות. זה מצעד חברתי ואסור לשלב עסקים? באמת בסדר, בואו נפסיד ביחד עוד כמה שקלים כי מי בכלל צריך תיירים?

עבדנו על הצגת תיאטרון חיפאית מקורית וגאה במשך שלושה חודשים, ואז פתאום בלי התראה או קול קורא תקין צצה בתוכנייה הצגה תל אביבית בחסות עיריית חיפה? פייק ניוז, לא הבנתם נכון, הכל קונספירציות. מזל שסגן ראש העיר דובי חיון מבין עניין. שוק תלפיות מתעורר לחיים בזמן שרחוב מסדה מוזנח, מבוטלים אירועים ונעלמים תקציבים? זה בכלל לא יד מכוונת. שמה של די.ג’יי שמייצגת את חיפה כבר שלוש שנים במצעד הגאווה בתל אביב נעלם מהתוכנייה? אין דבר, תתעסקו בדברים החשובים ואל תפריעו לעצמכם בדברים שבהם אתם לא מבינים.

ואז הכינו לנו הפתעה. מישהו, מישהי, אולי יחידת הקומנדו הלהט”בית הסודית של העירייה, יצאו באישון לילה וצבעו את העמודים, את הגדרות, את המדרגות וכמעט כל דבר חי, צומח ודומם בהדר בצבעי קשת בענן בסגנון גן חובה. וזה באמת חוסר טעם וצבע שנראה איום ונורא. על עיצוב כל כך גרוע לא נעבור בשתיקה.

ועכשיו ברצינות. גם השנה עבדכם הנאמן וצוותו הם חלק בלתי נפרד מהפקת מצעד הגאווה ואירועי הגאווה בחיפה. אבל אחרי שלוש שנים וארבעה מצעדים יד ביד עם העירייה, כבר אי אפשר לטאטא את העובדות מתחת לאיזו אג’נדה אקטיביסטית או סיסמה מלאכותית. את התוצאות בשטח תראו ביום שישי, כשגם השנה לא באמת יבואו 15,000 איש ל”מצעד הכי גדול שהיה או יהיה בחיפה”. זה לא קרה עד השנה וזה לא יקרה השנה.

הגיע הזמן לחשב מסלול-מצעד מחדש. חשבון נפש לעוסקים בדבר וגם חשבון עלות-תועלת וגם איך ולמה משתמשים בכחצי מיליון שקל מתקציב הציבור, אך עדיין מספר המשתתפים לא הכפיל או שילש את עצמו בזמן שהמדינה מתמלאת באירועי גאווה “מתחרים”, וגם מדוע אין חסויות מסחריות ויותר שיתופי פעולה? אפילו תוכנייה ראויה אין, ופרסום המצעד נראה כמו ליצן במנוסה שאיבד את ידיו ואת רגליו.

ועוד משהו אישי וקטן. כל עוד אין דגל גאווה פשוט ורגיל מחתיכת בד מסכנה עם שישה צבעים מתוצרת סין שעולה 50 שקל על תורן גבוה ליד בית הקהילות, וכל זמן שלא מתמודדים עם הבעיות האמיתיות שנמצאות ממש מתחת לאף, בחצר הקדמית של בית הקהילות, לא תהיה גאווה אמיתית. וגם לא מצעד ראוי יותר בחיפה.

 

 

ובכל זאת, אלה האירועים שלנו:

מצעד הגאווה

משאיות OUT, ג’יפ ונגרר מעוצב IN. בואו לצעוד ולרקוד איתנו בגוש השמח במצעד הגאווה. יום שישי. התכנסות בשעה 10:30 בצומת כרמליה, הזנקה בשעה 12:00 וצעידה עד גן האם. לקראת השעה 13:30 יתקיים המופיע המרכזי. הכניסה חופשית ובהתאם להוראות האבטחה.

תפילה אחרת

מופע תאטרון חדשני. דרמה גאה. הצצה נדירה אל חיי הקהילה הגאה בחיפה בזמן מלחמת לבנון השנייה מזווית אחרת לגמרי. שחקנים: גל זמיר, ראובן עמנואל-סמל. מוזיקה LIVE: די.ג’יי צ’ארמי. שימו לב: בהצגה תיחשפו לעירום גברי חלקי ולאזעקות דמה חזקות. יום שישי. פתיחת דלתות בשעה 20:00, התחלת ההצגה בשעה 21:00. מועדון הביט, שדרות הנשיא 124. כרטיסים: טל’ 9300* או באתר bit.ly/Tfila

OverKitsch PRIDEinHAIFA

ליין האוברקיטש מציג: מסיבת הגאווה הרשמית של חיפה. צוות הקיטש חוזר לחיפה בטור מסיבות חודש הגאווה עם אנרגיות מטורפות. די.ג’יי צ’ארמי בסט פופ, מיינסטרים, נגיעות שחורה וכמובן קצת עופרה לנשמה, זוהרה פלטינום ו-THE KITSCH BOYS בהופעת דראג עם להקת רקדני המשאיות המקצועיים והנועזים. יום שישי. פתיחת דלתות בשעה 23:00. סינקופה בר, רחוב כיאט 5. כרטיסים בדף OverKitsch בפייסבוק או באתר bit.ly/PRIDEinHAIFA

Puzzle Pride – גאווה ברחוב מסדה

סוגרים את חודש הגאווה עם בירה קרה, מוזיקה טובה, צ’ייסרים של ערנבים כיד המלך והפרלמנט הגאה של רחוב מסדה במהדורה מיוחדת. מוצאי שבת. בשעות 21:00-19:00, HAPPY HOUR 1+1 על כל סוגי הבירות. רחוב מסדה 21. הכניסה חופשית, הישיבה בהזמנה.

הכותב הוא ממובילי הקהילה הגאה בחיפה והבעלים של קפה פאזל

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר