הפרסום על קבלת שבת חיפאית
הפרסום על קבלת שבת חיפאית

הקואליציה סוערת בעקבות קבלת שבת ישראלית

בסיעות החרדיות ובבית היהודי זועמים בעקבות סדרה של קבלות שבת אלטרנטיביות שתקיים עיריית חיפה וארגון בית תפילה ישראלי בכל יום שישי במהלך הקיץ. יואב רמתי: "זו הפרה של הסטטוס קוו. העירייה מצהירה כל הזמן שהיא בגירעון, אז אני חושב שהדבר האחרון שחסר לה זה תפילה בים"

פורסם בתאריך: 8.7.19 07:59

סערה בקואליציה העירונית בעקבות אירועי קבלת שבת חיפאית שייפתחו ביום שישי בחוף דדו. האירועים, אשר מאורגנים על ידי עיריית חיפה ומופקים על ידי ארגון בית תפילה ישראלי.

לפי דף הפייסבוק של הארגון, "בית תפילה ישראלי הוא מהארגונים המובילים להתחדשות יהודית בישראל, המקיים חיי קהילה, לימוד, עשייה חברתית, טקסי חיים, חגים ושבתות במרחב הציבורי. זהו בית ליהדות ישראלית פתוחה, שוויונית, מגוונות ויוצרת, הממזגת בין התרבות הישראלית העכשווית למסורת היהודית".

אירועי קבלת השבת החיפאית יימשכו עד 6 בספטמבר וייערכו בשעות 20:00-18:30. בדף הפייסבוק של הארגון מתוארים האירועים כ"קבלת שבת מוזיקלית באמפי חוף דדו לכל המשפחה, בשילוב של תפילה מסורתית לצד שירה ומוזיקה ישראלית, אשר תועבר על ידי אנסמבל בית תפילה ישראלי. בין הישן והחדש, בין הרגע לעומק הזמן, קבלת השבת בהובלת בית תפילה ישראלי מצליחה לגעת בנימים העדינים של נפש האדם, כשהנוף, שקיעת השמש, המוזיקה, הבריזה והאווירה הקהילתית מוסיפים רבדים נוספים לחוויה".

לדבריו של סגן ראש העיר הרב דובי חיון, מחזיק תיק התרבות בעירייה, "זו סדרה של קבלות שבת ישראליות במהלך הקיץ במימון של העירייה והפדרציה של ניו יורק. המפיק האמנותי הוא הרב אסטבן גוטפריד מבית תפילה ישראלי, שהוא מומחה לאירועים כאלה. שותפים לקבלת השבת הישראלית הם גם הרבנים הרפורמיים שלנו בחיפה, הרב הקונסרבטיבי החדש ועוד. האירוע הוא בשיתוף עם הקהילות היהודיות הפלורליסטיות בחיפה. כל הזרמים יכולים להגיע אליו ולקחת בו חלק, כולל החרדים".

גם עיריית חיפה פרסמה בדף הפייסבוק שלה את האירוע, אך כעבור כמה שעות הסירה אותו. לדבריו של חיון, הסיבה לכך היתה "פייק ניוז": "ברשתות החברתיות היתה התקפה גדולה מאוד על דוברות העירייה. אמרו שהקרן החדשה לישראל מממנת את האירוע. זה אבסורד. כל מיני גופים ימניים תקפו את העירייה, ולכן העירייה ביקשה לבדוק את זה. ובינתיים היא הורידה את הפרסום. כעת, אחרי שביררו איתי, הפרסומים יחזרו בקרוב. חבל שהורידו את זה לפני ששאלו אותי. פשוט לא רצו לפגוע ברגשות ולהכניס פוליטיקה לאירוע הזה".

 

 

אבל הסערה האמיתית סביב קיומה של סדרת קבלות השבת הישראליות כבר מתחוללת בקרב חברי הקואליציה מהסיעות החרדיות ומסיעת הבית היהודי, ששמעו לראשונה מ"כלבו – חיפה והצפון" על האירועים המתוכננים.

יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי: "לא שמעתי על זה ואני לא מודע לזה. יהודי הולך לקבל את השבת בבית הכנסת, וחיון הולך לקבל את השבת בים. זה אומר הכל. נראה שחיון מתמודד על תואר של מציל ואנחנו מתמודדים על תואר של רב. אני אציל את עם ישראל מחיון שהתחפש למציל. אנחנו נדבר עם ידידינו בקואליציה כי זו הפרה של הסטטוס קוו. העירייה מצהירה כל הזמן שהיא בגירעון, אז אני חושב שהדבר האחרון שחסר לה זה תפילה בים. ביהדות יש מנהג קדום שנערך פעם בשנה בחוף הים, וזה התשליך שבמסגרתו אנחנו משליכים את החטאים שצברנו במשך של כל השנה. כנראה שלחיון יש מספיק חטאים בשביל להשליך בכל שבוע".

יו"ר סיעת אגודת ישראל אריה בליטנטל: "זו הפעם הראשונה שאני שומע על זה. לא ידעתי על כך. נבדוק את זה מחר (היום, שני; ב"כ) בבוקר ונגיב בהתאם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיפרקו כבר את הקואליציה המטופשת הזאת ויחזור השקט לחיפה עם ועדה קרואה / בחירות חדשות !!

  2. רננה כספי

    בני ה 17 בחרו בך. בשביל מה ? שתבטלי לנו את קלבת שבת בעיר ותתחילי הדתה ואירועי הזייה ??? לכי נביתה !! הרסת את העיר הסו וקחי את שובר איתך דחוף

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקריאת הכותרת הייתי בטוח שהחילונים הם שמתרעמים על עניין העיסוק בפרקטיקות דתיות בשם העירייה אבל מסתבר שזה הדתיים שמתרעמים. עולם מוזר. אלטרנטיבי או לא אלטרנטיבי, העירייה לא אמורה לארגן טקסים דתיים.

  4. חיפאי ליבירלי

    בעיות בהבנת הנקרא? טקסים דתיים?
    קבלת שבת ישראלית ליבירלית! כל הכבוד!!!
    מחיפה תבוא הישועה!

  5. חיון החוצה

    רפורמי = פועל הרס היהדות מבפנים
    חיון עושה פוליטיזציה של התרבות.. מירי רגב קטנה לעומתו

  6. קובי

    כל הכבוד ליהדות המתקדמת שמרימה ראש . הגיע הזמן לקבור את היהדות האורתודוכסית הממשיכה מנהגים הזויים מלפני 2000 שנה.

  7. יהודיה

    בושה, זה מה שקורה שבוחרים ראש/ת עיר חילונית שאינם מבינים שום דבר ביהדות ובדת ישראל . בבית שלהם הפרטי יעשו מה סראש שלהם בפקהסיה , זו מדינה יהודית יחידה בעולם ולכן צריך לשמור כל ערכי הדת והיהדות. העיריה היא ללא קיניין אישי של ראש/ת עיר זה או אחר, בושה וחרפה מדינות גויים יש מעל 200 אבל מדינה יהודית יש רק אחת ואחת בלבד.

  8. יהודית

    הקרן החדשה מממנת את בית תפילה ישראלי. כלל אצבע ידוע – איפה שיש ניסיון לפלג ולשסע את החברה חפשו את הקרן החדשה. היא עומדת מאחורי הכל

  9. אור, חילוני למהדרין

    יותר מדי מקום למונופול האורתודוכסית. היו ארועים בנמל ואין מה להתכופף עם יוזמה חדשה מפני "זעם"שומרי צורך. חיפה לא בת ערובה , אולי כדאי להפנים.

  10. חסן שוקרי

    לא מבין על מה המהומה – הרי מיד בסיום אירועי קבלת שבת חיפאית יקבלו התושבים אשר השתתפו בארוע גם דו"ח על חניה לא חוקית במתחם ( המדחנים עדין לא עובדים אבל הפק….. כן )

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר