עבודה באשכול התערוכות (צילום: דנה לוי)
עבודה באשכול התערוכות (צילום: דנה לוי)

מציצנות, נרקיסיזם וחשיפה באשכול תערוכות חדש במוזיאון חיפה

בחמש תערוכות יחיד ובשש תערוכות קבוצתיות מבקש המוזיאון להציג את טשטוש הגבול בין המרחב הפרטי למרחב הציבורי בתקופה שבה זורמות לאינטרנט כמויות אדירות של מידע אישי ומצלמות נוכחות בכל מקום

פורסם בתאריך: 3.7.17 12:28

טשטוש הגבול בין המרחב הפרטי למרחב הציבורי הוא הנושא של אשכול התערוכות החדש שייפתח ב־18 בפברואר במוזיאון חיפה לאמנות. אחרי אשכול “מאנדי וורהול ועד היום” שעסק באובדן האותנטיות בעידן הטכנולוגי ואשכול “פוסט פוסט מודרניזם ≠ אוטופיה” שעסק בתקווה לשינוי חברתי כפי שהיא משתקפת באמנות בוחרת אוצרת המוזיאון סבטלנה ריינגולד שוב בנושא פופולרי, והפעם מתרכזות התערוכות באקסהיביציוניזם, בנרקיסיזם ובמציצנות. השם הכולל שניתן לתערוכות הוא “אנונימיX – סוף עידן הפרטיות”. בתערוכות השונות שמאוגדות בו משתתפים 70 אמנים מישראל וממדינות אחרות, ובסך הכל יוצגו חמש תערוכות יחיד ושש תערוכות קבוצתיות.

“התערוכה מבקשת לחשוף את התפישות החברתיות לגבי רעיון הפרטיות ואת המודלים החדשים שיצרה מהפיכת המידע והתקשורת מתחילת המאה ה־20 ועד היום”, נאמר בדברי ההסבר לתערוכה, “ברבות מהעבודות מופיע מוטיב המבט והמעקב, המעלה שאלות אתיות מאתגרות הנוגעות לסוגיות של מקור היצירה, כוח ושליטה”.
בבסיס הרעיון עומדת ההתבוננות במציאות הרוויה במידע אינטימי שנחשף באינטרנט, השימוש הנרחב בטלפונים סלולריים ונוכחותן של מצלמות בכל מקום. “אנו חיים בחברת 'האח הגדול'”, נמסר מהמוזיאון, “שבה כל צעד שלנו נרשם, מצולם ומתועד. אם אינך נצפה אז אינך קיים”.
חלק אחד של אשכול התערוכות עוסק בעונג המציצני, חלק שני עוסק בתופעת הסלבריטאות וחלק שליש עוסק במשמעויות המעקב במאה ה־21.
התערוכה הקבוצתית “רגע פרטי בציבור”, שאותה אצרה לימור אלפרן זרד עוסקת בעבודות שנוצרו בעקבות צילומים של רגעים יומיומיים, בחשיפה של רגע במציאות דרך מפגש עם אנשים אקראיים ואנונימיים. בתערוכה משתתפים שרון דרעי, אבירם ולדמן, מיכל חלבין, טלי אשכול ואחרים.
בתערוכת היחיד של דבורה מורג “אוספת את הזמן”, שאצרה ריינגולד, עוסקת האמנית באופן שבו אובייקטים מגדירים זהות דרך הזיכרונות האגורים בהם. ההשראה ליצירותיה לקוחה מהמרחב הביתי האישי שלה ומתצלומים המתעדים את ההרס בבתי פלסטינים וישראלים במבצע צוק איתן. מציאות החיים בישראל מוצגת ככוללת אלמנט של פלישה כוחנית לאינטימיות של הבית.

רויטל סילברמן גרין אצרה את התערוכה “מוזיאון השעווה – לגעת בגיבורי תרבות” שמתמקדת ביצירות המתכתבות עם מוזיאוני שעווה שמציגים דמויות היסטוריות ודמויות של ידוענים. התערוכה מציגה יצירות הבוחנות את התחושות שמתעוררות בקרב צופים אל מול בובות ופסלי שעווה. בין המשתתפים: עדנה אוחנה, ניר הוד, דנה לוי ואחרים.

הצלם פבל וולברג יציג תערוכת יחיד של צילומים מלונה פארק בדיסלדורף שבה מצלמות הדמויות המופיעות בתערוכה את עצמן מול מראות מעוותות. וולברג צילם את ההשתקפות של הדמויות בזמן צילום הסלפי מזווית שונה, ובכך הוא מפקיע את הסלפי מרשות הצלמים המקוריים ומנכס אותו. בצילומים הוא יוצר זיקה בין תרבות הסלפי לבין הקרנבלים של ימי הביניים והרנסנס. אשכול התערוכות יינעל ב־19 באוגוסט.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר