עאיד חבשי. הטועה התורן (צילום: צלמוס)
עאיד חבשי. הטועה התורן (צילום: צלמוס)

נולדנו לסבול

פורסם בתאריך: 26.7.19 10:11

ובכן, במחצית הראשונה מול שטרסבורג ראינו את מרקו בלבול מוציא מים מן הסלע. הנסיכים מהכרמל הגיעו מוכנים לקרב על אדמת צרפת ונתנו את כל מה שהיה להם. השחקנים ואנשי הצוות המקצועי עשו את כל מה שהם יכולים, וזה עבד. מכבי חיפה נעה כיחידה אחת, ופתאום הצרפתים לא נראו מפחידים כל כך. נטע לביא עם דקות מצוינות, רמי גרשון ראשון (כמעט) לכל כדור, ירדן שועה רדף אחרי מגנים ולאוהדים הירוקים היו מספיק סיבות טובות לחלום על קמפיין אירופי שלא יסתיים באוגוסט.

העלילה בחרה בשחקן הכי רגוע באותן הדקות – מקסים פלקושנקו – לירות משום מקום ולקבוע 0:1 ירוק. גם שער חוץ וגם יתרון מבטיח. ואז זה קרה. מכבי בעטה בדלי, כאשר הטועה התורן היה עאיד חבשי, שעד לדקה ה-44 היה אחד מהמצטיינים במגרש. מאותו הרגע התסריט הפך להיות צפוי.

במחצית השנייה נחשפו – שוב – כל הליקויים של מכבי ובהקו בצבע ירוק זוהר. היכולת החלשה של רז מאיר בחחלק המגרש של היריבה, החמצות מסמרות שיער במעט ההזדמנויות שההתקפה כבר הגיע אליהן, מרכז הגנה רך ועדין שבמזל גדול ספג רק שלושה שערים, והחמור ביותר – מחסור קשה בעומק על הספסל ובאיכות.

 

 

איך הגענו למצב שבו אנחנו פותחים משחק עם זר אחד? למה, למען השם, מצפים מאיתנו להאמין כאשר המועדון והנהלתו בעצמם לא מאמינים? מדוע הסגל נראה כמו שהוא נראה רגע לפני פתיחתה של עוד עונה שתסתיים כפי הנראה עוד לפני ראש השנה? המשחק אתמול, בדומה לצמד המשחקים מול מורה הסלובנית, מגביר את הכאב ואת האכזבה של הקהל הירוק ממקבלי ההחלטות. אם בהרכב היו משחקים עוד ארבעה זרים שישדרגו את הקבוצה, כפי שראוי במועדון שעדיין רואה בעצמו מועדון גדול – בלם מנוסה (ולא, אליסון דוס סנטוס המבוהל שנכנס בדקות הסיום הוא ממש לא כזה), מגן שמאלי יעיל וגרזן במרכז השדה, מכבי היתה חוזרת לארץ עם שלוש נקודות.

אבל כנראה שנולדנו לסבול. אם נגזר עלינו לעוף מאירופה בשלב מוקדם, מדוע יש כאלה שחולמים על 0:2 בגומלין? למה בכל זאת להאמין שעם קהל של 30,000 ביציעים אפשר לעשות את זה? אולי כי במסגרת תסמונת שטוקהולם שממנה אנחנו סובלים אנחנו עדיין מאמינים שהקבוצה ששוברת לנו את הלב שנה אחרי שנה, משחק אחרי משחק, תיראה פתאום אחרת. אולי בחמישי הבא היא סוף סוף תפגין אהבה גם מצדה לקהל השבוי שלה.

נולדנו לסבול או נולדנו לחלום? כשמדובר במכבי חיפה, זה בדיוק אותו הדבר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עופר

    הדבר הכי גרוע הוא שכבר אין ציפיות כמו שהיו פעם. לא מבין איך שנה אחרי שנה חוזרים על אותן טעויות. במקום להתחיל את העונה עם כל הזרים אז מגיעים לאירופה עם קבוצה חסרה. זה לא יהיה אסון אם נעוף מול שטרסבורג כי מה שחשוב העונה זו הליגה. הבעייה היא שאנחנו לא מוכנים וגם אם יגיע רכש נוסף בעמדות שחסרות ייקח לו זמן להיכנס לעניינים. נקווה לטוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר