המפגש של הורים וילדים ברמת הנשיא
המפגש של הורים וילדים ברמת הנשיא

מפגש ראשון בין ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים

בעקבות סקר שבו אמרו תשעה מכל עשרה הורים כי הם מסרבים לשלב את ילדיהם בפעילויות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, רוית יפרח הרוש מחיפה פתחה את קבוצת הפייסבוק "יש לי חבר/ה מיוחד/ת" שבה עלתה היוזמה להפגיש בין ילדים. המפגש נערך ברמת הנשיא

פורסם בתאריך: 30.7.19 09:42

עשר משפחות השתתפו ביום ראשון במפגש משולב ראשון של ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים בשכונת רמת הנשיא. היוזמה למפגש נולדה בקבוצת הפייסבוק "יש לי חבר/ה מיוחד/ת" שאותה הקימה לפני כחודש וחצי רוית יפרח הרוש, תושבת שכונת אחוזה, בעקבות פרסום סקר שבו ענו תשעה מכל עשרה הורים כי הם אינם מוכנים לשלב את ילדיהם בפעילויות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

"החלטתי לפתוח קבוצה שדרכה כל הילדים ייפגשו כדי לשחק ביחד ולהפוך לחברים", אומרת יפרח הרוש, "זו הקבוצה היחידה שקיימת ברשתות החברתיות שחברים בה הורים לילדים בלי ועם צרכים מיוחדים. יש הרבה קבוצות בתוך הקהילה של משפחות עם צרכים מיוחדים, אבל לא היתה קבוצה שהיא משולבת".

בקבוצה חברים יותר מ-2,000 הורים מכל הארץ שכבר הספיקו לקיים מפגשים משולבים בכמה ערים. הקבוצה חברה לעמותת אחים גדולים שבה מתנדבים אנשים לבצע פעילויות שונות עם ילדים בעלי לקויות וצרכים מיוחדים. דרך הקבוצה זיהתה יפרח הרוש כי הורים בשני סוגי המשפחות מחפשים את הושטת היד וכי יש כאלה שהצטרפו לקבוצה מכיוון שהם התעצבנו על תוצאות הסקר.

 

 

לדבריה של יפרח הרוש, היו הורים שחששו בתחילה להשתתף במפגשים אך כשהגיעו למפגש השתנתה דעתם והחשש שלהם פג: "קורה כאן דבר נפלא. למשל אבא אחד אמר לי שהילדה שלו היתה בודדה לפני שהוא הצטרף לקבוצה, והיום היא נפגשת עם חברות והעולם נפתח בפניה. זה באמת משנה חיים. אני רואה שהורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים מעיזים להציע מפגשים בעיר מגוריהם, וזה מקסים. כל הורה כזה זוכה בהיענות של כעשרה הורים שרוצים להיפגש. כלומר, יש רצון ליצור לתקשורת, ואנחנו פשוט עוזרים בכך".

יפרח הרוש מציינת כי במפגשים, כולל במפגש שנערך ברמת הנשיא, יש רגעים ראשונים של מבוכה, אך כשמתחילה הפעילות המשותפת ההורים משוחחים ביניהם ומחליפים מספרי טלפון. לדבריה, לאחר המפגש ביום ראשון עלה צורך בקרב ההורים לקיים מפגשים דומים בשכונות נוספות בחיפה.

שני מפגשים משולבים גדולים של הורים מכל הארץ יתקיימו ב-16 באוגוסט בחי פארק בקרית מוצקין וב-26 באוגוסט בבאולינג צ'ק בול בנשר (הכניסה בעלות מוזלת).

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר