כיבוי שריפה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
כיבוי שריפה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

העירייה ומערך הכבאות יתקינו גלאי עשן בבתי זכאים

עיריית חיפה חוברת אל שירותי כיבוי האש למבצע של התקנת גלאי עשן מצילי חיים בבתים של קשישים ובעלי מוגבלויות. ראש העיר עינת קליש רותם: "חייבים למצוא פתרון מהיר שימנע אסונות עתידיים"

פורסם בתאריך: 12.8.19 18:22

מערך הכבאות ועיריית חיפה פותחים במבצע של התקנת גלאי עשן. במערך הכבאות מציינים כי מטרתו של המבצע היא למנוע שריפות בדירות של מטופלי אגף הרווחה – אזרחים ותיקים ואנשים בעלי מוגבלויות – אשר עומדים בקריטריונים קבועים מראש. גלאי העשן משמיעים התראה בשלב מוקדם של השריפה ומאפשרים את כיבויה או את ההימלטות של הדיירים מהמקום בתחילת האירוע, ובכך מהווים גורם מציל חיים.

בעירייה אומרים כי מדי שנה הם מתמודדים עם מספר רב של שריפות בדירות מגורים אשר מסתיימות במוות, בפציעות גופניות ובנזקים כבדים לרכוש. העירייה רכשה מאות גלאי עשן שאותם יתקינו צוותים של כבאים מתחנת חיפה שיתלוו אל אנשי אגף הרווחה. המבצע יתחיל בנוה פז וימשיך לנוה דוד, לקרית אליעזר, לקרית חיים מערבית ולשכונות אחרות שבהם מתגוררים תושבים המוכרים לאגף הרווחה.

 

 

ראש העיר עינת קליש רותם: "השריפות שלהן היינו עדים בתקופה האחרונה הביאו אותי למסקנה שחייבים למצוא פתרון מהיר שימנע אסונות עתידיים. אני מודה למערך הכבאות בחיפה, שבשיתוף עם העירייה יתקין את הגלאים ויעזור לנו לסייע לתושבים".

מפקד תחנת כיבוי אש חיפה חזי לוי: "במסגרת הגברת הבטיחות לאוכלוסייה אנו רוצים להגביר את המודעות ואת האחריות האישית של הדייר לביתו, ולכן יזמנו ביחד עם העירייה חשיפה של האוכלוסייה לחשיבותם של גלאי העשן, שהם רכיבים זולים ומצילי חיים. אני מודה לעיריית חיפה על שיתוף הפעולה וקורא לרשויות נוספות להצטרף ולאמץ את הפרויקט הזה למען בטיחות הציבור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. היכונו לצפצופי

    הציבור הותיק לא יודע איך לתפעל גלאי עשן.
    הגלאים יצפצפו ועלולים להיות מאות קריאות סרק לבתים שיעסיקו את מכבי האש סתם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר