תאונת דרכים (צילום: אלכס ליבק)
תאונת דרכים (צילום: אלכס ליבק)

463 נפגעים בתאונות דרכים בחיפה בינואר-יוני 2019

מניתוח שפרסמה עמותת אור ירוק לנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי 463 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחודשים ינואר-יוני 2019 - עלייה של 12 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שבה נפגעו 413 בני אדם בתאונות בחיפה. שלושה מהנפגעים נהרגו

פורסם בתאריך: 15.8.19 10:48

463 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחיפה במחצית הראשונה של שנת 2019, ושלושה מהם נהרגו – כך עולה מניתוח שפרסמה היום (חמישי) עמותת אור ירוק לנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בעלייה של 12 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שבה נפגעו 413 בני אדם בתאונות בחיפה.

מעמותת אור ירוק נמסר כי 161 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בישראל בחודשים ינואר-יוני 2019 לעומת 151 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים במחצית הראשונה של שנת 2018 – עלייה של שישה אחוזים. עוד נמסר כי לאחר ששנת 2018 הסתיימה בירידה במספר ההרוגים, ששת החודשים הראשונים של שנת 2019 מסמנים היפוך מגמה וחזרה לעלייה במספר ההרוגים מתאונות דרכים.

בחינת נתוני המחצית הראשונה של השנה חושפת כי בכבישים הבין עירוניים נרשמה עלייה בשיעור של 17 אחוז במספר ההרוגים בהשוואה למחצית הראשונה של השנה שעברה – 97 הרוגים לעומת 83. בכבישים העירוניים נרשמה ירידה של תשעה אחוזים במספר ההרוגים – 62 לעומת 68. בחודשים ינואר-יוני נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 6,544 בני אדם, ש-60 מהם נהרגו ו-653 נפצעו באורח קשה.

עוד עולה מהנתונים כי בחודשים ינואר-יוני 2019 נפגעו בירושלים 793 בני אדם בתאונות דרכים, ומהם עשרה נהרגו; בתל אביב-יפו נפגעו 707 בני אדם, ומהם תשעה נהרגו; ובבאר שבע נפגעו 256 בני אדם, ומהם חמישה נהרגו.

 

 

מניתוח הנתונים עולה גם כי החברה הערבית מהווה כ-20 אחוז מהאוכלוסייה בישראל אך הערבים מהווים 28 אחוז מסך ההרוגים. מבט על האוכלוסיות הפגיעות חושף כי 15 ילדים בגילאים 14-0 נהרגו במחצית הראשונה של השנה בתאונות דרכים (שבעה יהודים, שבעה ערבים וזר אחד) וכן כי 31 קשישים (גיל 65 ומעלה) נהרגו בתאונות דרכים. 47 הולכי רגל נהרגו בין ינואר ליוני בתאונות דרכים – תשעה מהם ילדים ו-15 וקשישים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "מחצית השנה הראשונה של שנת 2019 מצביעה על כישלון גדול במאבק בתאונות הדרכים. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יפסיק להאשים רק את הנהגים וייקח אחריות. האוכלוסיות הפגיעות הן ידועות, כמו גם כלי הרכב שמעורבים יותר בתאונות דרכים קטלניות, ולכן חייבים לרכז מאמץ בעיקר בזירות הללו כדי לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה. חייבים להגביר את המודעות בקרב אותן האוכלוסיות, לחזק את האכיפה, לשפר את התשתיות ולפעול באופן אמיתי כדי להציל חיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אין אכיפה במגזר הערבי.. אז מה מתפלאים?

    בישובים הערבים נוהגים אלפים בלי רשיון כולל בני נוער. בנוסף הם לא מסדרים את הכבישים ובנוסף מכניסים משאיות לתוך הישובים ליד הבתים. אי לכך אין להתפלא בכלל שאחוז התאונות אצלם גבוה יותר.
    אפילו אפשר להתפלא שלא יותר גבוהה.

  2. לא גזענות. עובדוץ

    מספרי המגזר הערבי גרועים יותר. מעורבותם בתאונות עם הרוגים ככל הנראה מעל ארבעים אחוז. צריך לזכור שנהגי משאיות באחוזים גבוהים הם מעורבים בהרבה תאונות בהן הם לא נפגעים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר