מתוך הסרט "בשורות טובות" (צילום: דניאל מילר)
מתוך הסרט "בשורות טובות" (צילום: דניאל מילר)

פורסמה רשימת הסרטים הישראליים בפסטיבל הסרטים

שישה סרטים ישראליים ישתתפו במסגרת התחרות העלילתית בפסטיבל הסרטים הבין לאומי בחיפה שיתקיים בסוכות, כאשר השנה ניכרת מגמה של עיסוק בחייהם האישיים של במאים. עובדה נוספת שראויה לציון: כל ששת הסרטים העלילתיים בוימו על ידי גברים

פורסם בתאריך: 28.8.19 11:48

במסגרת פסטיבל הסרטים הבין לאומי ה-35, שיתקיים בסוכות ב-21-12 באוקטובר, יוקרנו השנה 76 סרטים ישראליים במסגרות השונות. שישה סרטים ישתתפו במסגרת התחרותית המרכזית של הסרט העלילתי, שמונה סרטים ישתתפו במסגרת תחרות הקולנוע הישראלי התיעודי, והסרטים האחרים יוקרנו במסגרת התחרות לסרטים קצרים והתחרות לסרטי אנימציה ובמסגרות חוץ תחרותיות.

כבכל שנה, המסגרת המרכזית היא המסגרת העלילתית, ובולטת בה המגמה של עיסוק בחייהם האישיים של הבמאים. עובדה נוספת הראויה לציון היא שכל ששת הסרטים במסגרת התחרותית בוימו על ידי גברים.

הבמאי אורן גרנר יציג את סרט הביכורים שלו "אפריקה", שהוצג עד כה בפסטיבלים בטורונטו, בסן סבסטיאן, בהמבורג ובקלגרי. הסרט עוסק בפנסיונר בן 68, מהנדס במקצועו, שמגלה שתכנון החגיגה השנתית של היישוב הקהילתי שבו הוא מתגורר – תפקיד שאותו הוא מילא במשך 30 שנה – הועבר למישהו אחר, ויוצא למאבק בניסיון להחזיר את תחושת החיוניות לחייו. הסרט משלב אלמנטים תיעודיים מחייו של הבמאי וצולם בבית הוריו, כאשר בני משפחתו מככבים בתפקידים הראשיים.

סרטו של ארז תדמור "בשורות טובות" עוסק בלירן וטלי – זוג בשנות ה-30 לחייו – שחולמים להביא ילד לעולם ונאלצים לעבור טיפולי פוריות. הסרט מספר על מסע התלאות שלהם, על הקשיים הפיזיים והנפשיים הכרוכים בו ועל האתגר שהוא מציב בפני הזוגיות. גם סרט זה מבוסס על חוויותיו האישיות של הבמאי, ומשתתפים בו השחקנים רועי אסף, נלי תגר, שמיל בן ארי, אוולין הגואל, אלי גורנשטיין, רמי הויברגר ואחרים.

סרטו של ירון שני "Reborn" הוא חלק מ"טרילוגיה על אהבה" של הבמאי, אשר מציג גישה קולנועית יוצאת דופן שמטשטשת בין בדיה לבין מציאות ומספר על סודות אפלים המאיימים על שגרת חייהן של שלוש נשים. על פי התהום מגלות השלוש חסד, אהבה והזדמנות לשינוי.

הסרט "מיראז'" של דויד בן ארי, שבו משחקים ליאור מילר, מושיקו סרור, ויקטור סבג ואחרים, מספר על שני גברים שונים זה מזה אשר חולקים מסע לילי. האחד הוא עמי, צעיר בן 19, רוצח ועד מדינה, והשני הוא יצחק, ראש ישיבה חרדית בן 52. במהלך המסע מגלים השניים את הדמיון ביניהם.

 

 

הסרט "קולות רקע" של יבגני רומן מספר על ויקטור ורעיה פרנקל – מדבבים סובייטים נודעים ששלטו בתחום במשך שנים. עם התפרקותה של ברית המועצות עלו השניים לישראל, שבה לא היה צורך במדבבים לרוסית. בסרט נפרשת חוויית הקליטה האבסורדית, הטראומטית, הכואבת והמצחיקה שלהם. השחקנים הם ולדימיר פרידמן, מריה בלקין, אוולין הגואל, אלכסנדר סנדרוביץ', אורי קלאוזנר ואחרים.

הסרט "שעתו האחרונה של מר קול", בבימויו של דורון ערן הוותיק ועם תסריט מאת יהושע סובול, עוסק בעורך דין שעתיד להיכנס לכלא בעוון תקיפת שופט. הוא עומד בכניסה לכלא כאשר הוא מקבל שיחת טלפון שטורפת את הקלפים, ומגלה כי לא הכל אבוד במשפט שבו הפסיד את אשתו, את הונו ואת חירותו. הסרט מבוסס על המחזה של סובול. את עורך הדין מגלם בסרט אוהד שחר.

במסגרת חוץ תחרותית יוקרן סרטו של בועז אמרוני "המחשמלים" שעוסק בלהקה שהיתה פעילה בראשית שנות ה-80 והנפיקה להיט שאיש לא זוכר. כעבור 30 שנה הלהקה מקרטעת בין חלטורות לוועדי עובדים להופעות בבתי אבות. הסולן מיקי תבל עדיין בטוח שהוא כוכב ומנהל אורח חיים של רוק בן 20. הוא מאכזב את כולם, אבל בדיוק כשלכולם נמאס מגיעה הזדמנות מפתיעה שיכולה להעניק ללהקה את הקאמבק המיוחל. בסרט משחקים צביקה נתן, טל פרידמן, אלי יצפאן, שרון אלכסנדר, יגאל עדיקא, עידו מוסרי ואחרים.

הסרט "נלסון" של לודי בוקן מספר על חייל ישראלי שעומד למשפט בשנות ה-50 באשמת עריקות לתקופה של 846 ימים, שבה הוא עשה את הדרך לאיטליה, לצרפת ולבסוף לביצות של וייטנאם בחיפוש אחר צדק ונקמה. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי. משחקים: פאול דיאנסקו, ג'וליה לוי בוקן, כריסטיאן בלינט, איתן ענר, קינן תאו ואחרים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יורם

    מה משותף לכל הסרטים האלו? שכולם לא התקבלו לפסטיבל הקולנוע בירושלים. הסרטים הישראלים הטובים של השנה (מאמי, עיניים שלי, קצפת ודובדבנים) כבר הוצגו בירושלים. לחיפה נותרו השאריות, כרגיל.

  2. מאירה

    אף יוצר איכותי שמכבד את עצמו לא יגיש את הסרט שלו לפסטיבל הסרטים בחיפה. רק דורון ערן וכאלה…עצוב.

  3. עדות נוספת

    פסטיבל חיפה הוא הטוב והמרתק והמפורסם. ולפתע, אחרי שכפתורי הודיע על התפטרותו, החלו לצוץ השמצות על פסטיבל חיפה בכלל ועל פנינה בלייר בפרט.
    צירוף מקרים מאד מוזר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר