סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: גוסטבו הוכמן)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: גוסטבו הוכמן)

הריאלי מבקש להעלות את שכר הלימוד לחטיבה העליונה

לפי ההסכם בין בית הספר הריאלי למשרד החינוך הופחתו תשלומי ההורים לכיתות ט'-י"ב לסכום של 9,800 שקל בשנה. אלא שכעת אומרים בבית הספר שכדי להעניק שירות לתלמידים הם זקוק ליותר. משרד החינוך: "מתקיים עם בית הספר שיח כדי למצוא פתרון"

פורסם בתאריך: 30.8.19 07:59

הנהלת בית הספר הריאלי ביקשה אישור ממשרד החינוך להעלות את שכר הלימוד בחטיבה העליונה (כיתות ט'-י"ב) בשנת הלימודים תשפ"א (2021-2020). השנה יעמוד שכר הלימוד בחטיבות הגיל הללו על 9,800 שקל לשנה.

בימים אלה מקיים משרד החינוך במחוז דיונים עם הריאלי למציאת פתרון להעלאת שכר הלימוד. יצוין שבשנת 2017 חתמו הריאלי ומשרד החינוך על הסכם שלפיו בתמורה להמשך תקצוב החטיבה העליונה על ידי המשרד יקצץ בית הספר בתשלומי שכר הלימוד מ-14,200 שקל לשנה שנגבו בתשע"ח עד ל-9,800 בתש"פ. עד כה עמד הריאלי בהסכם, אך בשנת הלימודים תשפ"א אמור בית הספר לגבות לפי הסכום שייקבע בחוזר מנכ"ל המשרד, וכבר כעת אומרים בריאלי שזה לא יספיק לצורכיהם.

 

 

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "השנה הורדנו את שכר הלימוד בחטיבה העליונה ב-3,200 שקל – מ-13,000 שקל ל-9,800 שקל – לפי ההסכם עם משרד החינוך. עכשיו אנחנו בדיונים לגבי שכר הלימוד בשנה הבאה".

האם לא ידעתם כשחתמתם על ההסכם ששכר הלימוד לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך אינו עונה על הצרכים של בית הספר?

"יש לאקונה בעניין הזה וצריך לפתור אותה. אנחנו רוצים להמשיך ולהעניק את השירותים שלנו לתלמידים כמו שכל תלמיד בעיר מקבל. במשרד החינוך מודעים לנושא ולכן מתקיים דיון. גם פסק הדין שכתב השופט יצחק עמית בעניין תשלומי הורים מדבר על שני ענקי הדמוקרטיה – ערך השוויון מצד אחד וזכות הבחירה מצד שני. אלו הם שני עקרונות שאחד לא גובר על השני. הבחירה של ההורים והבחירה של המדינה שמאפשרת את בתי הספר המוכרים שאינם רשמיים היא לא דבר שנעשה במחשכים".

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "כרגע יש בינינו הסכם, והריאלי מחויבים להסכם. הדיונים כמובן הם בעיקר לגבי החטיבה העליונה מכיוון שביסודיים ובחטיבות הביניים נגיע לתקצוב אפס בסוף תקופת ההסכם, והריאלי יהיה בבחינת בית ספר מוכר שאינו רשמי אשר לא מתוקצב. החטיבה העלינה מתוקצבת ב-100 אחוז על ידינו, וכאן יש לנו עדיין פערים באופן שבו בית הספר מורשה לגבות כספי הורים. הם התחילו בתהליכי הפחתה משמעותיים והתכנסות לפי חוזר מנכ"ל המשרד, אבל הם מתקשים להתכנס לגמרי לסכום שמצוין בחוזר, ולכן אנחנו מקיימים איתם שיח כדי למצוא פתרון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורן

    הנהלת הריאלי שכחה כנראה את ההבטחות להורי תלמידים לכיתות הנמוכות, שם השכר עלה משמעותי.
    בריאלי הציגו חלוקה של עלות ממוצעת לשנת לימוד בחישוב כולל של כל שנות הלימוד, להסביר מדוע השכר השנתי למעשה נשאר זהה. עכשיו אנחנו שבויים של שיטת חליבה.

  2. הדור השלישי

    נוכלים ושוב משרד החינוך יתקפל.
    יש שתי אפשרויות: שחקו לפי החוק או תהפכו פרטי יקר וכלומניקי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר