סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)

סוף לסאגה: הריאלי ומשרד החינוך הגיעו להסכם

הצדדים הסכימו שבית הספר יהפוך לעצמאי בשכבות א'-ח' ויישאר בסטטוס הנוכחי בשכבות ט'-י"ב. בתום שש שנים של יישום הדרגתי ישלמו הורים לתלמידי ז'-ח' שכר לימוד של 26,000 שקל

פורסם בתאריך: 26.5.17 12:19

כשלוש שנים אחרי תחילת משבר שכר הלימוד בין בית הספר הריאלי למשרד החינוך הגיעו הצדדים היום (שישי) סוף סוף להסכם. לפי הסיכום יהפוך הריאלי לבית ספר המוגדר כעצמאי (מוכר שאינו רשמי ואינו מתוקצב על ידי משרד החינוך) בשכבות א'-ח', ויישאר מוכר שאינו רשמי, כמו מעמדו הנוכחי, בשכבות ט'-י"ב.

תהליך המעבר יהיה הדרגתי ויתמשך על פני שש שנים. בחישוב מצטבר, שכר הלימוד הכולל של מרבית התלמידים בבית הספר לא יעלה, ולחלקם הוא יפחת באופן משמעותי. השנה שילמו כל ההורים 15,200 שקל לכל השנה, ולפי ההערכות ישלמו בשנה הבאה ההורים לתלמידי כיתות א'-ו' 16,500 שקל, הורים לילדים בכיתות ז'-ח' ישלמו 18,500 שקל והורים לילדים בכיתות ט'-י"ב ישלמו 14,500. בעוד שנתיים ישלמו הורים לתלמידים בכיתות א'-ו' 17,000 שקל, הורים לתלמידים בכיתות ז'-ח' ישלמו 19,000 שקל והורים לתלמידי ט'-י"ב ישלמו 13,000 שקל. התעריפים יוסיפו להתעדכן ובתום שש השנים יעמוד שכר הלימוד לתלמידי בתי הספר היסודיים של הריאלי על 21,000 שקל לשנה ולתלמידים בכיתות ז'-ח' על 26,000 שקל בשנה. העדכון לתלמידי ט'-י"ב יימשך שלוש שנים, ובשנה הרביעית ישלמו ההורים לפי ההערכה 9,800 שקל בשנה וייתכן שאף פחות. כמו כן סוכם שילד שני הלומד בבית הספר יזכה להנחה של עשרה אחוזים, ילד שלישי יזכה להנחה של 20 אחוז וילד רביעי יזכה להנחה של 40 אחוז משכר הלימוד. בימים הקרובים יפרסם בית הספר לוח תשלומים מדויק.

בהודעה שהוציאה הנהלת בית הספר הבוקר להורים נכתב: "בתום משא ומתן שארך יותר משלוש שנים וכלל עליות ומורדות הצלחנו לגבש הסכם המשלב את העיקרון של הגבלת תשלומי ההורים לצד מימון ממלכתי, ובאותה עת מבטיח את העצמאות הניהולית והאיתנות הכלכלית של בית הספר". עוד כתבה ההנהלה כי ההסכם אמנם אינו אידיאלי וכי ברור שיהיה צורך בשינויים ובהתאמות, "אך אנו משוכנעים שהוא ההסכם הטוב ביותר שניתן היה להגיע אליו בתנאים שנוצרו".

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "החל בשנה הבאה יירד תקציב משרד החינוך לבית הספר הריאלי באופן הדרגתי. במקביל ננהל דיונים על הצורך להתנהל כבית ספר עצמאי. זה לא הסכם אידיאלי. מבחינת משרד החינוך ומבחינתי כמנהל המחוז לא היינו רוצים לראות בית ספר שהופך לעצמאי, אבל לא רצינו ליצור משבר ולזעזע את המערכת. ההסכם הוא הדרגתי, ובניגוד לטענות בית הספר לא נסגר. בית הספר מחויב לעשות מאמץ גדול לשמר ילדים שאין להם יכולת כלכלית ולא לפלוט אותם ולקלוט חדשים. אני מקווה שהאמון בינינו יועמק ושבית הספר יבחר באופציה של מעבר לבית ספר ציבורי".

מנכ"ל הריאלי יוסי בן דב: "קשה לנו עם ההסכם הזה. לא לילד הזה פיללנו אבל לא היתה לנו ברירה. ההסכם הוא בבחינת הרע במיעוטו כדי לא לפגוע במערכת שנמצאת בטלטלה זה כשלוש שנים. אנחנו מקווים שלמרות השינוי אופיו של בית הספר לא ייפגע".

יצוין שההורים שעתרו לבג"צ לא משכו את עתירתם והם מבקשים למצות את ההליך עד תום.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר