ד"ר אייל דורון (צילום: צלמוס)
ד"ר אייל דורון (צילום: צלמוס)

"הסבא והסבתא מביאים free spirit"

להרצאתו של ד"ר אייל דורון "בואו נדבר על סבא וסבתא במאה ה-21", שנערכה ביס פלאנט בקניון הסינמול, הגיעו כ-150 אנשים. באירוע, שאורגן על ידי בנק לאומי, "כלבו - חיפה והצפון" וקהילת סבא סבתא - הדבר האמיתי, אמר דורון: "סבא וסבתא ממציאים את עצמם מחדש"

פורסם בתאריך: 17.9.19 10:16

כ-150 אנשים התאספו אתמול (שני) בערב ביס פלאנט בקניון הסינמול להרצאתו של ד"ר אייל דורון "בואו נדבר על סבא וסבתא במאה ה-21". האירוע אורגן על ידי בנק לאומי, "כלבו – חיפה והצפון" וקהילת סבא סבתא – הדבר האמיתי.

מנהלת הקהילה ענת וייס פתחה את הערב והזמינה לעקוב אחר פעילויות החברה והפנאי בעמוד הפייסבוק של קהילת סבא סבתא.

 

ענת וייס (צילום: צלמוס)

ענת וייס (צילום: צלמוס)

 

לאחר מכן סיפרה מנהלת אזור קמעונאות חיפה בבנק לאומי רוית שריד סיפרה על עידן המהפכה הדיגיטלית שיוצר פער בין הדור המבוגר והצעיר, ואמרה: "אך עם זאת מאפשר העידן הזה לתת הזדמנויות חדשות, ולכן מאפשר הבנק פעילויות דיגיטליות באופן עצמאי מכל מקום ובכל זמן, ללא צורך לגשת לבנק".

 

רוית שריד (צילום: צלמוס)

רוית שריד (צילום: צלמוס)

 

ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית, דיבר על ההשפעה של שחיקת ההורים בעבודה על הילדים ועל הרוח החופשית שמביאים במקרה הזה הסבא והסבתא.

"ההורים צריכים להבין שאם הם באים הביתה בלי היצירתיות והתושייה שהם משתמשים בהן בעבודה, מי שיסבלו מכך הם הילדים", אמר דורון, "ההורים חוזרים הביתה שחוקים מהעבודה, וההורות הופכת למדידת זמנים. צריך לגדל ילד יצירתי ועצמאי שפותר בעיות, אך הוא מוצף בכללים גם בבית ספר וגם בבית. כאן הסבא והסבתא מביאים free spirit".

 

 

דורון דיבר גם על הצורך של הסבא והסבתא להמציא את עצמם מחדש, והמחיש זאת באמצעות הבחירה בין שני מועמדים לעבודה – האחד בן 30 והשני בן 50 – וציין שלפי מחקרים שנערכו ברחבי העולם, דווקא בן ה-50 יבצע את העבודה טוב יותר. "העולם שייך לצעירים, אלא אם המבוגרים מגיעים עם הניסיון, עם הביטחון ועם האינטואיציה שלהם", אמר דורון, "אם אדם בן 50 מתנצל על גילו, אז הוא לא יקבל את העבודה. אני צריך לשאול את עצמי – איפה הנסיון שלי יהפוך ליתרון?".

לדבריו, לסבא ולסבתא יש יתרון כי היכולת שלהם לדיוק עצמי היא גדולה יותר: "דיוק עצמי מתבטא בשאלות מי אני ומה אני כבר לא, בקבירת פנטזיות מסוימות ובאיזון בין הרצון לחלום".

לסיום אמר דורון שאנחנו צריכים לחשוף את עצמנו לכמה שיותר חוויות ולהיות יצירתיים: "אני מבקש מכם לחשוב על עצמכם כי סבא וסבתא ממציאים את עצמם מחדש. דווקא בעולם הטכנולוגי, מצבו של האדם הוא טוב מאי פעם ויש היפוך מחשבתי".

 

משתתפי האירוע (צילום: צלמוס)

משתתפי האירוע (צילום: צלמוס)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר