מדרכה צבועה בכתום-לבן (עיבוד: אביב מלכי)
מדרכה צבועה בכתום-לבן (עיבוד: אביב מלכי)

כתום-לבן? משרד התחבורה לא מכיר בכך

בתגובה לשאלת "כלבו - חיפה והצפון" למשרד התחבורה, האחראי על תימרור הדרכים ועל שילוטם, באשר להודעתה של עיריית חיפה על צביעת מדרכות בכתום-לבן לצורך חניה בחינם לפרק זמן של עד 20 דקות, מסר המשרד: "על פי התקנות, ניתן לסמן על הדרך רק תמרורים המופיעים בלוח התמרורים". האם השמחה היתה מוקדמת?

פורסם בתאריך: 27.9.19 08:17

ביום שלישי בישרה עיריית חיפה על מיזם חדש ולפיו תתאפשר חניה בחינם לפרק זמן של עד 20 דקות במקומות נבחרים. "עשרות מקומות חנייה, שעד כה היו מסומנים בכחול-לבן, יסומנו בצבעי כתום-לבן בליווי שילוט ייעודי", נכתב בהודעה של העירייה. אלא שבתגובה לשאלה שהפנה "כלבו – חיפה והצפון" למשרד התחבורה, האחראי על תימרור הדרכים ועל שילוטם בכל רחבי המדינה, נמסר כי "על פי התקנות, ניתן לסמן על הדרך רק תמרורים המופיעים בלוח התמרורים". מבדיקה של לוח התמרורים באתר האינטרנט של משרד התחבורה עולה כי סימון אבני שפה בכתום-לבן, כפי שמתכננת העירייה לבצע, כלל אינו קיים.

לפי הודעתה של העירייה, מיקומי החניות שייכללו במיזם החדש נקבעו לאזורים שבהם קיים ריכוז גדול של עסקים ומספר מועט של מקומות חנייה. הנוהל החדש יונהג בימים ראשון-חמישי מהשעה 9:00 בבוקר ועד לשעה 20:00 בערב, והאכיפה למשך זמן החניה שהוקצב תתבצע באמצעות מצלמות המוצבות במקום.

המקומות שבהם תתאפשר החניה לפי הנוהל החדש הם רחוב אלנבי בצומת עין דור, רחוב ארלוזורוב 80, רחוב הרצליה 14-12, רחוב ביאליק פינת רחוב הרצל, רחוב ברוולד באזור שבין הרחובות החלוץ והרצל, שדרות אח"י אילת 9, 64 ו-71, רחוב ווג'ווד 2, שדרות הנשיא 125, שדרות מוריה 107 ו-122, רחוב חורב 16, ורחוב שלום עליכם 2 (כיכר זיו). בעתיד, ולאחר ניתוח השפעות המיזם, הוא צפוי להתרחב לרחובות נוספים בעיר. שלא מפתיע, ההודעה על המיזם זכתה לגל של ביקורות אוהדות והודעות תמיכה, אך ייתכן שהשמחה היתה מוקדמת מדי?

 

 

על פי סעיף 2 (א) בחוק עזר לחיפה (העמדת רכב וחנייתו) – התשמ"ה 1985, החוק מתיר סמכות לראש העיר להסדיר חניית רכב: "ראש העיר רשאי, בהסכמתו של המפקח על התעבורה ולאחר התייעצות עם מפקד המשטרה, לאסור, להגביל ולהסדיר את העמדתו של רכב או סוג מסוים של רכב, וכן לקבוע אזור כמקום חניה שבו מותרת החניה לרכב מסוים או לסוג מסוים של רכב בלבד, לקבוע את הימים, את השעות ואת התקופות שבהם מותרת החניה ואת מספר כלי הרכב שמותר להחנות בעת ובעונה אחת באותו המקום".

סעיף 3 (ג) בחוק מציין כי אם "נקבע מקום חניה מוסדר רשאי ראש העיר לסמנו בתמרור בהתאם להודעת התעבורה או בתמרור אחר המיועד לכך על פי פקודת התעבורה או התקנות שלפיה".

עם זאת, כפי שציין משרד התחבורה, אין כל תמרור של סימון אבני שפה בכתום-לבן.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה הציבה בכל אחד ממתחמי החניות הנכללים במיזם החדש ('20 דקות זוז') תמרור תקני המורה על איסור חנייה במקומות אלו ותמרור נוסף, תקני אף הוא, הכולל פירוט כי החנייה במקומות אלו מותרת למשך 20 דקות בלבד בימים ובשעות שהוגדרו. נוסף על תמרורים אלו הוצב במקום שילוט גרפי בצבע כתום, שהוא הצבע המזוהה עם המיזם, וזאת על מנת להבליט לנוחות הנהגים את מיקומן של החניות הנכללות במיזם החדש ולבדלן משאר מקומות החנייה הרגילים בעיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. אליאור בוסקילה

    אחרי שצבעה את כל העיר בכלול לבן מזמברת אותנו במשחקי כדורגל, מורידה לנו את כל אירועי התרבות . זורקת לנו קליפה של תפוז ועושה רעש דיגיטלי כאילו קנתה לכל תושב רכב. חאלאס אין כח בשבילה בחירות הבאות עושה את ההפוך . לא בוחר בה שוב ומשכנע את כל העולם לא לעשות את הטעות. ביזיון. עיר שלנו לא שלך. קחי את ההמבורגר והתרופות בחזרה. 20 דקות זוזי.

  2. למה כל הזמן אנטי?

    עשיתם בדיקה דומה גם על חניות CAR2GO הצבועות בירוק-לבן?

  3. ניר

    נהדרת ענת קאליש. בבחירות הבאות כולנו מצביעים לה. חיפה צריכה אותה לעשר שנים.

  4. חיפאית

    דברי משרד התחבורה ברורים. הכוונה של העירייה לצבוע כתום-לבן לא קיים במציאות

  5. מבינה עניין

    גם אני עשיתי בדיקה והשגתי את ההודעה שהעיריה שלחה. כן. הם אמרו כתום לבן במקום כחול לבן נהג, 20 דקות – זוז!
    מיזם חדש של עיריית חיפה יאפשר חנייה ללא תשלום למשך 20 דקות

    האם קרה לכם שרציתם לעצור רק לרגע כדי לקנות קפה, עיתון לשבת, הייתם מורעבים לפלאפל או נשלחתם לאסוף הזמנה של זר פרחים, ולבסוף החלטתם לוותר בגלל שלא מצאתם מקום חניה? מיזם חדש של עיריית חיפה נועד לתת פתרון בדיוק למקרים אלו.
    לאחר שלושה חודשים של פיילוט מוצלח ברחוב ארלוזורוב פינת בלפור, בו אפשרה העירייה להחנות במשך 20 דקות בחינם – זכה המיזם לתגובות חיוביות מבעלי העסקים והלקוחות באזור.
    בשלב השני יורחב המיזם למספר איזורים ברחבי העיר. עשרות מקומות חנייה, שעד כה היו מסומנים ב"כחול-לבן", יסומנו בצבעי כתום-לבן ובליווי שילוט ייעודי. במקומות אלו תתאפשר חנייה, ללא תשלום, לזמן מוגבל של עד 20 דקות.
    הגבלת משך זמן החנייה נועדה לסייע ולחזק את העסקים הקטנים, על ידי עידוד תחלופת רכבים גבוהה, והגדלת מספר הלקוחות שיוכלו לעצור, ולו לזמן קצר. מיקומי החניות שייכללו במיזם החדש נקבעו לאיזורים, בהם קיים ריכוז גדול של עסקים ומספר מועט של מקומות חנייה.
    פעילות המיזם תימשך לאורך השבוע, בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 09:00 בבוקר ועד 20:00 בערב. האכיפה למשך זמן החנייה שהוקצב תיעשה באמצעות מצלמות המוצבות במקום. בעתיד, ולאחר ניתוח השפעות המיזם, הוא צפוי להתרחב לאתרים נוספים בעיר.
    אז רק בקשה אחת יש לנו אליכם – 20 דקות, ושניה לא יותר. סעו לשלום.

  6. ירון

    אני מקווה באמת שקליש מתישהו במהלך הקדנציה הנוכחית תפנים שאנו במדינת חוק והיא לא יכולה לעשות מה שבא לה.
    זה עדיף לכולנו…

  7. חיפאי

    על החניות הירוקות לא עשו בדיקה מהסיבה הפשוטה שאת יונה יהב לא חיפשו על כל פיפס כדי להפיל אותו

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם יהב היה עושה זאת לא הייתם מעיזים לברר אצל משרד התחבורה…כי יהב הדיקטטור היה סוגר לכם את העיתון שלכם ….אתם חכמים על קליש שהיא אשה טובה וראש עיר מצויינת…זה רק מראה כמה טוב שיהב הדיקטטור עף לנו מהצורה !!!!!! נ.ב. זה רק מראה כמה אתם העיתון שלכם לא אובייקטיבי לגבי קליש ….גם דברים טובים שהיא עושה אתם מחפשים אותה בנרות!!! איכס עליכם מגעילים לא נכנס יותר לאתר שלכם

  9. אילנה

    נראה שלא חשבו עד הסוף. רק 20 דקות? אין סיכוי שבמשך 20 דקות אפשר לגשת, לחזור ובין הללו להספיק לסדר את הנדרש. מה שבטוח שיהיה כאן כר נרחב לדו"חות חניה. יש צורך להקדיש מחשבה נוספת ולתכנן זמן ארוך והגיוני יותר.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד על היוזמה.
    כלבו הוא עיתון התומך ברקוב יהב ולא יחמיא לעולם לפעולה מבורכת של ראש העיר הנערצת קאליש רותם.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקיצור, כלבו של יהב מנסה לנשוך.
    הגיע הזמן לפרגן לראש העיר המקסימה.

  12. פטר

    כל המגיבים בדברי הנאצה ליונה. תתביישו !!
    דיי !! עכשיו הזמן לפני כיפור. תניחו לו.
    תבקשו סליחה. הוא קודם כל אוהב אדם !!

    סילקתם אותו- אמרתם כל דבר רק לא יונה…
    עכשיו תאכלן בשקט את הלקרדה שבישלתם בחוגי הבית. ** חג שמח **

  13. רונן

    יותר מתמיד אנחנו מאושרים שזרקנו את ראש העיר הכושל יונה יהב. עינת קליש למעשה הגיעה ברגע האחרון להציל את חיפה.

  14. ירוקה

    העירייה הוציאה הודעה שכחול לבן יסומנו בכתום לבן. עכשיו (לפי תגובתם) זה יהיה צבוע לבן. אז שמישהו יחדד את ההודעות שלהם שעוברות תחת צוקליש ולא יתלוננו

  15. חיפאית שמאסה בבריונות ברשת

    כל מעריצי קליש. הבנו אתכם. אין צורך במתקפה כמו שאתם רגילים לעשות. קראתי ואין פה שום פייק ניוז. העירייה הודיעה כי היכן שהיה מסומן כחול לבן יסומן כתום לבן. משרד התחבורה טען כי אי אפשר אלא רק לפי לוח התמרורים החוקי. כלבו באו והביאו את עמדת משרד התחבורה, ואף הגדילו (ועל זה כל הכבוד!) והביאו את לשון חוק העזר העירוני שהדגיש לקוראים שבסמכותה להחליט היכן תהיינה חניות חינם ואיפה ומתי. זוהי ידיעה, לטעמי, שהביאה שני צדדים למיזם חדש. על מה התלונות? מה גם שאני בעצמי קראתי בכלבו ובכל כלי התקשורת על המיזם החדש וכולם דווקא פירגנו. לא התכוונתם לצבוע מדרכות בכתום-לבן? זה לא ברור מההודעה לתקשורת שהביאה פה מישהי למעלה. ממנה ניתן להבין בבירור שכן. אז אולי העירייה לא יודעת להוציא את הודעותיה כראוי? (נ.ב. מופתעת שבכלל העירייה הגיבה, ועמדתה בידיעה זו מאזנת את הכתבה להפליא!). מחיפאית שנמאס לה הבריונות ברשת

  16. דין דין

    פעם שאלו את יהב על מצוקת החניה והוא השיב כך חניה עולה כסף כאשר אתם נוסעים לתל אביב אתם משלמים עבור זה אבל בחיפה אתם לא רוצים לשלם.והנה קאליש נותנת לכם חניה חינם נכון רק 20 דקות וגם זה לא טוב.

  17. עדנה, כרמל

    הבריונות של מעריצי וכלבלבי יונה יהב עברה כל גבול. גם כשסוף סוף עושים משהו לטובת החיפאים האומללים הם מטנפים. נמאסתם בריוני יהב.

  18. חיפאית

    קצת הזוי שכל הכתבות בכלבו חיפה הן נגד ראש העיר. זהו מיזם מבורך וחשוב. יותר חשוב מהופעות חינם ושטויות כאלו.ניתן לכתוב את אותן המילים גם באופן מפרגן.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבל האבסורד הגדול זה שגם נכים עם תג נכה לא יוכלו לחנות שם למרות שעד הצבת התמרור היו חונים שם מתחת לביתם ועכשיו ישארו בלי חניה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר