אליזבת קופרמן
אליזבת קופרמן

אליזבת קופרמן מחפשת תורם כליה שיציל את חייה

אליזבת קופרמן, תושבת שכונת רוממה בת 37, זקוקה בדחיפות לתרומת כליה לאחר שהכליה שהושתלה בגופה בשנת 2006 הפסיקה לתפקד. "אני חולמת להתחתן שוב וללדת לפחות ילד אחד", היא אומרת, "אולי אחד מכם יהפוך להיות הגיבור שלי"

פורסם בתאריך: 14.10.19 19:07

חייה של אליזבת קופרמן, 37, תושבת שכונת רוממה בחיפה, הישנה התהפכו לפני 18 שנה כשגילתה שהיא חולה במחלה כרונית של אי ספיקת כליות. כעת, באמצעות הפייסבוק, היא מקווה למצוא תורם כליה שיציל את חייה.

קופרמן עלתה לארץ בשנת 2001 מאוקראינה לקיבוץ בארות יצחק. כעבור כחצי שנה היא חשה ברע, הופנתה לבית חולים, ולדבריה הרופאים התפלאו שהיא עדיין בחיים. בתום סדרת בדיקות היא אובחנה כסובלת מאי ספיקת כליות כרונית ונדרשה לעבור טיפולי דיאליזה ולהמתין לתרומת כליה. "עליתי לארץ לבד, ללא כל תמיכה, וגילוי המחלה והתהליך שעברתי בעקבותיו היו בשבילי קשה מאוד", היא מספרת.

בשנת 2006 קיבלה קופרמן תרומת כליה מאדם שהלך לעולמו בניתוח שנערך בבית חולים איכילוב. בגלל עלויות המחיה הגבוהות באזור המרכז היא חיפשה מקום מגורים אחר, ובהמלצתה של עובדת סוציאלית באיכילוב היא עברה לחיפה. כאן הכירה קופרמן את בעלה לעתיד, אך האושר לא נמשך זמן רב ובשנת 2014 נפטר הבעל מסרטן.

קופרמן היתה שרויה בדיכאון קשה, ומצבה הבריאותי החמיר. בשנת 2018 היא אושפזה בקריה הרפואית רמב"ם, ואז התברר שהכליה שהושתלה בה 12 שנים קודם לכן כמעט שאינה מתפקדת. הרופאים יעצו לה לחזור לטיפולים והמליצו על המודיאליזה – תהליך סילוק של עודף נוזלים דרך כלי הדם שמתבצע כמה פעמים בשבוע באופן קבוע. "בכיתי ואמרתי לרופאים שאני לא רוצה לחיות, שאני מעדיפה למות מאשר לעשות המודיאליזה", אומרת קופרמן. היא מצאה באינטרנט אופציה חלופית של דיאליזה ציפקית ביתית – טיפול שהיא עוברת מדי לילה בשנה האחרונה, אך הוא מסב לה כאבים חזקים.

 

אליזבת קופרמן

אליזבת קופרמן

 

 

כבר כמעט שנתיים נמצאת קופרמן ברשימות המתנה להשתלת כליה מתורם שאינו בחיים, והיא נעזרת בעמותת מתנת חיים שמסייעת לה במציאת תרומה. לדבריה, תהליך זה אורך בין חמש לשמונה שנים – פרק זמן שאינו מציאותי במצבה.

"אני רוצה לחיות עכשיו", היא אומרת, "אני רק בת 37 ואני חולמת להתחתן שוב וללדת לפחות ילד אחד. הכליה שכבר לא מתפקדת מסוכנת מאוד לתפקוד הלב. היום אין לי מחלות אחרות כמו סכרת, והגוף עדיין מצליח להתמודד עם התהליך, אך כל שנה של דיאליזה מתישה מאוד את הגוף ומסכנת את קליטת הכליה החדשה".

לאחרונה שמעה קופרמן על חולים שמצאו כליה באמצעות פנייה לקהל הרחב בפייסבוק והחליטה לנסות גם היא. בפוסט שהעלתה היא כתבה: "אני צעירה ורוצה לחיות חיים מלאים. לכן אני מבקשת את עזרתכם. אולי אחד מכם יוכל להציל אותי. אולי אחד מכם יהפוך להיות הגיבור שלי ויתרום לי כליה".

הפוסט הגיע לגולשים רבים, וארבעה מהם פנו אל קופרמן והציעו לתרום לה כליה. בקרוב הם יופנו לרמב"ם לצורך בדיקות התאמה של קבוצת דם.

לתרומת כליה ניתן ליצור קשר עם קופרמן בטלפון 052-3388911 או בדף הפייסבוק Elizabeth Kuperman.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי

    כלבו עיתון מדהים! לכתוב דבר כזה בצאת החג זה המצווה הכי גדולה שיכולתם לעשות! כל הכבוד לכתבת אלה אהרונוב ולעיתון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר