אירוע במסגרת מיזם "קולנוע המדרגות" (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)
אירוע במסגרת מיזם "קולנוע המדרגות" (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)

האם "קולנוע המדרגות" חושף את העירייה לתביעה ייצוגית?

בשאילתה לראש העיר עינת קליש רותם וליועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין מבקשת חברת מועצת העיר סופי נקש לדעת אם אירועי "קולנוע המדרגות" מונגשים לנכים ולבעלי מוגבלויות ומתריעה כי הדבר עלול לגרור את העירייה לתביעה ייצוגית

פורסם בתאריך: 15.10.19 07:56

חברת מועצת העיר סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה הגישה אתמול (שני) עם צאת חג סוכות שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם וליועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין בנושא ההנגשה לנכים ולבעלי מוגבלויות באירועי "קולנוע מדרגות".

"בעקבות פנייה של אדם בעל מוגבלות אני מבקשת לקבל את תשובתן של ראש העיר והיועצת המשפטית של העירייה בנוגע להקרנת הסרטים על המדרגות ברחבי העיר", כתבה נקש, "ידוע לכל כי השנה צומצמו כל אירועי התרבות בעיר וכי יש מעט מאוד אירועים, ולכן היה לשים לב ולתת את הדעת לנושא ההנגשה. באירועי 'קולנוע המדרגות' לא נראה כי הנושא נבדק לעומק, מכיוון שאם היתה הנגשה לא היתה מתבצעת הפנייה אלי".

בשאלות שהפנתה נקש לקליש רותם ולקליין היא ביקשה לדעת אם נושא ההנגשה נבדק טרם אישור הפרויקט, ואם כן היא ביקשה לקבל את האישור שניתן על כך שיש הנגשה. עוד כתבה נקש: "אם אין אישור כזה ולא נבדק נושא ההנגשה, האם עיריית חיפה יכולה להיות חשופה לתביעה בנושא?". בסיום השאילתה כתבה נקש: "לשנה הבאה, אם ימשיך הפרויקט ולא יבוטל כמו שאר האירועים בעיר, יש לוודא כי יושם דגש על הנגשת המקום עבור כלל הציבור החיפאי".

 

 

הקרנת סרטים על מדרגות בחיפה היא יוזמה שהחלה בזמן כהונתה של קליש רותם, ובמסגרתה מחולקים לצופים כריות ישיבה ופופקורן. אתמול פירסמה העירייה בדף הפייסבוק שלה כי קולנוע המדרגות חוזר להתקיים בחול המועד בשלושה מוקדים – כיכר פריז, מדרגות כורש ומדרגות בן שמן – וכבר אתמול הוקרן הסרט "סיפור אחר" של הבמאי אבי נשר.

היום יוקרנו במדרגות כורש הסרטים "הנה בא הגראמפ" (19:00) ו"המשפחה שלי" (21:00), מחר יוקרנו במדרגות בן שמן הסרטים "מפלצות בשלג" (19:00) ו"אשה פנטסטית" (21:00), ביום חמישי יקרנו במדרגות כורש הסרטים "לגו 2" (19:00) ו"המין החזק" (21:00), ובמוצאי שבת יוקרן בכיכר פריז הסרט "אני טוניה" (21:00).

נקש מסרה בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "אני מברכת על כל פעילות תרבותית שמתקיימת בעיר, בעיקר לנוכח צמצום האירועים אשר לו אנו עדים בשנה האחרונה. עם זאת, אסור לנו לשכוח שיש בעיר ציבור בעל מוגבלויות ונכויות שזכאי ליהנות גם הוא מהפעילות התרבותית המועטה שיש כאן. לכאורה עלול נושא ההנגשה באירועי 'קולנוע המדרגות' לחשוף את העירייה לתביעה ייצוגית בטענה להדרת הנכים ובעלי המוגבלויות. חשוב שכל הפעילויות התרבותיות שיתקיימו בעיר יהיו נגישות לכלל האוכלוסייה".

תגובתה של העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. איאן

    נקש צודקת !! אם לא מתחשבים בבעלי מוגבלויות
    זה חוזר אליך בהפוכה.
    יונה היה פותר את הבעיה ב 10 דקות.

    ושוב הקומנדו דימיקולו יגיד שזה ירושה.. אה הפעם לא. חג שמח

  2. שמואל

    ועכשיו מופרעי קליש מצדיקים היעדר נגישות. לנו נשאר עוד ארבע שנים לסבול, אבל לפחות אחרי זה הם יחזרו לחורים שמהם הם באו. להקיא אותם מקרבנו!!!

  3. ניר

    קומנדו יהב התעורר הבוקר לוחמני ונובח בכל הכוח. אפשר להבין אותם, הם לא קיבלו השנה כרטיסים חינם לפסטיבל הסרטים (:

  4. איפה?

    סופי נקש צודקת. אבל למה לא שמעו אותה כל השנים האלה? אם היא הייתה מראש עוברת לחיים בחיפה אפשר היה להשיג 7 מנדטים בקלות והיא הייתה מקבלת תפקיד ביצועי. עינת צריכה לשים אותה בוועדת ביקורת ולהקשיב להערות שלה כי יש דברים בגו.

  5. גילי

    עכשיו בדף הפייסבוק של כלבו: אחת מתומכיה של ראש העיר נוזפת באם שהתלוננה על כך שבתה – ילדה עם מוגבלות – לא יכולה ליהנות מקולנוע המדרגות. אין גבול, אין בושה. לאן הגענו. איכס

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ערפדי יהב לא שמעו שהוא כבר לא בשלטון??? מסוממי יהב הגיע הזמן שתלכו לאן שהערפדון הראשי הלך ( לכל הרוחות!!!!) קליש היי חזקה לא משנה מה תעשי הערפדים האלו ינסו לנשוך אותך ….
    הם לא מבינים שהם רק משנאים את הציבור עליהם יותר ממה שכבר שננאו אותם.

  7. גלעד

    המופרעים עם שפת הביבים לא עוצרים. בעוד ארבע שנים הם ייזרקו לפח האשפה של ההיסטוריה ויישארו שם.

  8. אין גבול להזייה?

    האם הגברת נקש טוענת שצריך לבטל כל ארוע בכל מקום שלא מונגש לנכים?
    כי אז הולכים להתבטל הרבה מאד ארועים. למשל כל ארוע בואדיות לא מונגש לנכים.
    למה לעצור שם, גם הכרמלית לא מונגשת לכסאות גלגלים, שנסגור ונתבע גם שם?
    הטמטום הולך ומכה בחברי מועצת העיר כמו מגיפה.

    אם היא מציעה לסגור כל גרם מדרגות שאין בו מעלית, גם אז כנראה שרוב המדרגות בעיר מפלות נכים.
    אולי צריך להגיש תביעה ייצוגית נגד בזבוז הזמן ושאילתות הסרק של חברי מועצה פה.

  9. נקש פחש, חשש לקש

    נקש, למה יש תורים בקופת חולים כללית שאת עובדת שם? למה את לא פותרת את הנגישות לתורים לקשישים שלא יכולים להגיע לקופה? למה? כי את עוסקת בנגישות למדרגות חיפה? הפכת להיות בדיחה בחיפה!

  10. אייל

    דווקא קליש תכננה מדרגות נעות. זה יותר מתאים לנכים.
    בשביל לקדם אותו צריך שאנשים יבינו שיש ערך במדרגות.
    כרגע זה מה שיש. יש גם אירועים מונגשים בעיר.

  11. חלי

    סופי נקש שליחת יונה כדאי להתחיל לבדוק חוקיות הפרויקטים שלו בחלקי העיר.

  12. רק שאלה

    מעניין מה היא חשבה על מירוץ המדרגות שהיה חלק בלתי נפרד מהפסטיבלים של יהב.

  13. שגעון ה"נגישות"

    שטויות. המדרגות אינן מבנה. רק מבנה ציבורי חובה להנגישו על פי החוק. שגעון "הנגישות" מיסודה של הקרן החדשה לישראל עלה עשרות מליארדי ש"ח למשלם המיסים בישראל אך הנכים לא משתמשים כמעט בכל הדברים המונגשים. למשל:בנסיעתכם ברחובות העיר לא תבחינו בשום נכה על כסא גלגלים שממתין בתחנות האוטובוסים העירוניות שכולן הונגשו בשבילו כולל האוטובוסים בעלות מצטברת שת מיליארדים במהלך השנים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר