ערב החשיפה לשיטת מונטסורי
ערב החשיפה לשיטת מונטסורי

הורים מבקשים גני ילדים ובית ספר צומח בשיטת מונטסורי

אחרי החגים תגיש קבוצת הורים למשרד החינוך ולעיריית חיפה בקשה לפתוח גני ילדים ובית ספר צומח לפי שיטת מונטסורי. דנה בלינדר מיוזמי המהלך: "אנחנו מעוניינים בדרך חינוך שתעניק לילדינו את סט הכלים הנדרש לפיתוח יכולותיהם"

פורסם בתאריך: 16.10.19 12:20

הורים לתלמידים במערכת החינוך המקומית מבקשים ממשרד החינוך ומעיריית חיפה לפתוח גני ילדים ובית ספר צומח לפי שיטת מונטסורי.

עשרות הורים נפגשו במרכז הכרמל לערב חשיפה שבו הם שמעו על השיטה מפיו של ד"ר עפר מרבך, מנהל בית הספר המונטסורי דרך הילד בכפר הירוק, ובכוונתם להגיש לאחר החגים לגורמים המובילים בתחום החינוך בעיר בקשה מסודרת לפתיחת מוסדות החינוך. יוזמות המהלך דנה בלינדר ודנה ליפשיץ אף פתחו דף פייסבוק בשם "חינוך מונטסורי ציבורי בחיפה" אשר מונה כבר 500 חברים.

שיטת מונטסורי נקראת על שמה של ד"ר מריה מונטסורי – רופאה איטלקייה שביצעה תצפיות בילדים כדי ללמוד איך הם לומדים ומתפתחים באופן טבעי. היא פרסמה את ממצאיה בשנת 1907, ובבסיסם ההתייחסות אל כל ילד כאל אינדיבידואל. מטרתו של החינוך המונטסורי היא לא רכישת ידע אלא הקניית כלים ללמידה, וסביבת הלימוד המונטסורית מאפשרת מתן חופש לתלמיד בתוך הגבולות שאותם קובעים המורים או הגננות, אשר נקראים בשיטה זו מדריכים, ובאופן זה הם מסייעים לתלמיד לפתח מיומנויות למידה, חשיבה עצמאית, כישורי חיים וכישורים חברתיים תוך לקיחת אחריות על בחירותיו. תחומי הלמידה נגזרים מהחיים, והלמידה נעשית מתוך בחירה תוך כדי חוויות הצלחה. מצדדי השיטה הזו גורסים כי היא מפתחת את תחושת המסוגלות ואת הביטחון העצמי של הילד.

 

 

 

בלינדר: "אנחנו קבוצת הורים המעוניינים בדרך חינוך שתעניק לילדינו את סט הכלים הנדרש לפיתוח היכולות שעליהן מדברת שיטת מונטסורי, כך שהם יגיעו להגשמה עצמית ולהצלחה כבוגרים. אנחנו מאמינים שגישת החינוך הזו נותנת מענה אמיתי לצרכים האלה. אנחנו חיים היום בעידן שונה, ואין לי ספק שכדי להצליח אנחנו נדרשים לחשיבה עצמאית ויצירתית, לפתיחות לשינויים, לסקרנות ולתשוקה במה שאנחנו עוסקים בו, לאמונה ביכולות שלנו, לחזון וליכולות חברתיות טובות. ברור לנו כי הקניית היכולות האלה היא המפתח להצלחתו של דור העתיד".

לדבריה של בלינדר, בשנה שעברה נפתחו בארץ כמה מוסדות חינוך ציבורי בגישה המונטסורית, ובהם בתי הספר החופש להיות בכפר סבא, שחר בירוחם ובית חינוך מונטסורי בבאר יעקב: "כל היוזמות הללו הן יוזמות של הורים שמעוניינים לקדם חינוך ציבורי ייחודי ומתקדם לילדיהם בעיר מגוריהם, ואין סיבה שזה לא יקרה גם בחיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מריה

    המונטסורי בפשיטת רגל כשאלה הדוברים שלו, לכו תלמדו מהורים שעבדו עם העירייה להקים בית ספר ולא כאלה שגובים 3000 שקל בחודש בשביל חינוך פסאודו מונטסורי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר