ד"ר מיקי הלברטל ויעל אקשטיין בחדר ההלם (צילום: פיוטר פליטר)
ד"ר מיקי הלברטל ויעל אקשטיין בחדר ההלם (צילום: פיוטר פליטר)

חדר ההלם ברמב"ם – על שמו של הרב יחיאל אקשטיין

חדר ההלם במחלקה לרפואה דחופה בקריה הרפואית רמב"ם ייקרא מעתה על שמו של הרב יחיאל אקשטיין, מייסד הקרן לידידות, שנפטר במפתיע בחודש פברואר

פורסם בתאריך: 4.11.19 15:52

בטקס שנערך בקריה הרפואית רמב"ם הוכרז כי חדר ההלם במחלקה לרפואה דחופה (חדר המיון) בבית החולים ייקרא על שמו של הרב יחיאל אקשטיין, שנפטר במפתיע בחודש פברואר. הרב אקשטיין ייסד את קרן הידידות שהציבה לעצמה מטרה לקדם ידידות, הבנה ושיתוף פעולה בין יהודים לבין נוצרים אוונגליסטים תומכי ישראל.

בין המשתתפים בטקס היו יעל אקשטיין, בתו של הרב שממשיכה את דרכו והיא כיום נשיאה ומנכ"לית של הקרן לידידות, אלמנתו ג'ואל, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח' מואפק טריף, יו"ר קרן ליב"י אלוף במיל' יורם (יה יה) יאיר, נשיאת עמותת עלם נאווה ברק, מנהל רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל ומנהלו הקודם של בית החולים פרופ' רפי ביאר.

ד"ר הלברטל סיפר שכאשר הרב אקשטיין קיבל בשנת 2012 את אות עיטור הרמב"ם מטעם הנהלת בית החולים הוא היה מופתע מהכבוד: "הרב לא הבין עד כמה משמעותית היתה העזרה שהוא הושיט למדינת ישראל בעיני ועדת הפרס". דן להט, צעיר שנפצע אנושות בתאונת שיט בצפון והיה כמה פעמים על סף מוות, סיפר כי הוא ניצל בזכות הטיפול של צוות חדר ההלם והיחידה לטיפול נמרץ ברמב"ם. בברכות שנשלחו בווידאו סיפרו יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ואנשי העסקים לב לבייב וחיים סבאן על הרושם העז שהותיר הרב אקשטיין בכל מי שפגש בו.

 

 

יעל אקשטיין אמרה שמצד אחד היא גאה בעשייה של אביה, אך מצד שני היא מתגעגעת אליו: "אין דבר מתאים יותר מלקרוא לחדר הלם על שם אבא. אני יודעת שהוא משגיח מלמעלה על כל אלה שנכנסים לקבל טיפול מציל חיים ודואג להם". תחת ניהולו של הרב אקשטיין תרמה הקרן לידידות יותר משני מיליון דולר לרמב"ם. יעל אקשטיין נזכרה שבכל פעם ששאלו את אביה אם אין זה תפקידה הבלעדי של הממשלה לבנות מחלקות ולדאוג למיגון בתי חולים, הוא היה עונה "כן, אבל אני לא יכול להמתין מהצד ולתת למטופלים לסבול בגלל שהדבר לא נעשה".

ברמב"ם מציינים כי בכל שנה מטופלים בחדר ההלם בניהולו של ד"ר האני באחוס כ-800 איש המוגדרים פצועים קשה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר