משה חיים בן ישי עם הצוות של המרכז הרפואי רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
משה חיים בן ישי עם הצוות של המרכז הרפואי רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

עבר החיאה דרמטית ושוחרר מבית החולים ללא פגע

לפני כשלושה שבועות לקה משה חיים בן ישי, תושב הקריות בן 37, בשבץ לבבי. הוא הובהל לקריה הרפואית רמב"ם, ולמרות שעבר בהצלחה צנתור, הוא לא התאושש מהפגיעה ומצבו הוגדר אנוש. בזכות מכשיר האקמו, אשר מחליף את פעילות הלב והריאה לפרק זמן ממושך, הוא החלים לחלוטין

פורסם בתאריך: 10.11.19 12:49

כאשר משה חיים בן ישי, תושב הקריות בן 37, התעורר לפני כשבועיים בקריה הרפואית רמב"ם הוא לא הבין איך הגיע לשם. הוא כלל לא ידע שרק ימים אחדים לפני כן הוא לקה בשבץ לבבי והתמוטט. בזכות מכשיר האקמו וצוות התפעול שלו ברמב"ם, בן ישי חזר לחיים, ועשה זאת ללא פגע כנגד כל הסיכויים.

"אני לא זוכר הרבה, בעיקר את הלחץ העצום שהרגשתי בחזה", שחזר בן ישי את שקרה לפני כשלושה שבועות בביתו, "אני זוכר שהתקשרתי לאשתי, ואחר כך אני זוכר במעורפל הרבה אנשים מסביבי ושקיבלתי מכות חשמל. הדבר הבא שאני זוכר הוא שקמתי ברמב"ם. לא הבנתי מה קורה ואיפה אני. סיפרו לי שעברתי דום לב".

בן ישי, שהתמוטט כאמור בביתו, ובדרך לבית החולים רמב"ם הוא עבר החיאה וקיבל כמה מכות חשמל. כאשר הוא הגיע לבית החולים הורגש דופק חלש והוא הוכנס במהירות לחדר הצנתורים כשסכנה נשקפת לחייו. במהלך הצנתור התגלה שאחד מהעורקים המובילים אל לבו חסום לחלוטין, ולמרות שהרופאים הצליחו לפתוח את החסימה, בן ישי לא הצליח להתאושש מהפגיעה ומצבו הוגדר אנוש.

במטרה לאפשר לו את מירב הסיכויים לשרוד הוחלט בבית החולים לחבר אותו אל מכשיר האקמו (ECMO) – מכשיר ייעודי אשר מחליף את פעילות הלב והריאה לפרק זמן ממושך. במשך שישה ימים שכב בן ישי ביחידת טיפול מוגבר של מחלקת ניתוחי לב, ואט אט החל לבו להתאושש. בחלוף שבוע הוא נותק מהמכשיר והועבר ליחידת טיפול נמרץ קרדיולוגי שבה הוא המשיך את תהליך ההחלמה.

 

 

"בתום כשבועיים של אשפוז ביחידות הטיפול השונות, בן ישי התאושש בצורה מדהימה", אומר ד"ר צבי אדלר, מנתח לב בכיר שעומד בראש צוות האקמו ברמב"ם, "חולי אקמו רבים שמצליחים להתאושש קלינית נשארים תשושים ונזקקים לשיקום ארוך. במקרה הזה השתחרר המטופל מבית החולים במצב כללי מעולה, כשהוא לא סובל מנזק כלשהו. כשמביאים בחשבון את המצב הקשה שבו הוא הגיע אלינו, זה די מדהים".

בן ישי אמר עם שחרורו לביתו: "אני מודה לצוותים שהגיעו במהירות לטפל בי ולפנות אותי, לצוותים המטפלים ברמב"ם ולמכשור בבית החולים שלמעשה הציל את חיי. כל הנסיבות פעלו לטובתי. אני לא יודע על מה להצביע בדיוק – השגחה עליונה, נס רפואי, טיב הרפואה המודרנית או הכל ביחד. אני שמח שאני אחרי זה ומרגיש טוב. אני ממליץ לכולם לשמור על אורח חיים בריא ושולח הערכה גדולה לכל מי שטיפל בי והציל אותי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר