טיפול בפסולת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
טיפול בפסולת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

איגוד ערים מקדם הקמה של מפעל אזורי לטיפול בפסולת

מועצת איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה החליטה לקדם הקמה של מפעל לטיפול בפסולת. המפעל יוקם בשטחה של אחת מהרשויות החברות באיגוד, ושיטת העבודה בו תאפשר לייצר אנרגיה להפקת חשמל

פורסם בתאריך: 2.12.19 16:07

מועצת איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה החליטה לקדם הקמה של מפעל לטיפול בפסולת בשטחה של אחת מהרשויות החברות באיגוד. האיגוד בוחן הקמה של מפעל שיפעל באחת משתי שיטות לטיפול בפסולת – שריפה או גזיפיקציה – שנחשבות לשיטות שלא אמורות להוסיף פליטות של רעלים ומזהמים באזור המפרץ, ושתיהן הן חלופות סביבתיות שבאמצעותן אפשר לייצר אנרגיה להפקת חשמל.

באיגוד מתכוונים לפעול מול הרשויות המקומיות החברות בו ומול רשויות נוספות על מנת שניתן יהיה להוציא את הפרויקט אל הפועל, ורשויות אלה יתחייבו לפינוי האשפה למפעל שיקום. באיגוד מציינים כי המפעל ייתר את פינוי הפסולת למטמנה בדרום, ובטווח הארוך אף יוביל להוזלה של הטיפול בפסולת העירונית ברשויות המקומיות.

 

מפעל לטיפול בפסולת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מפעל לטיפול בפסולת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

 

 

יו"ר האיגוד שרית גולן שטיינברג מסרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "אנו רואים חשיבות עצומה בקידום מפעל לטיפול בפסולת שיאפשר גם לצמצם את ההטמנה בדרום – תהליך שבעוד כמה שנים לא יהיה ריאלי ועלויותיו ימשיכו לגדול – וגם לייצר אנרגיה להפקת חשמל באופן ידידותי לסביבה. טכנולוגיות לטיפול תרמי בפסולת, ובמיוחד מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת, מסייעות למדינות רבות לטפל בפסולת שאיננה ניתנת למיחזור ולהשתמש בפסולת כדלק להפקת אנרגיה במקום להטמינה".

גולן שטיינברג הוסיפה כי "הקמת מפעל כזה מחייבת שיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ותקציב מהמשרד, וכן התחייבות של רשויות מקומיות ושל מפעלים גדולים לפנות את הפסולת למפעל על מנת שתהיה לו היתכנות כלכלית. לצד התועלות הסביבתיות, אני מקווה שנוכל להקל על הרשויות באמצעות הוזלת הטיפול באשפה. בחודשים הקרובים נבחן את החלופות במטרה לבחור את זו שלא תגרום לזיהום סביבתי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ממשיכים להטמין בחיפה כל פסולת וזיהום אפשרי

    ותנו לי לנחש איפה זה יוקם.. שוב חצי קילומטר אווירע מקרית חיים בחלוצי התעשייה נכון?

  2. אילנה

    אם ניתן להפיק אנרגיה מפסולת הרי חבל להתעסק בפיצולה, זו לאנרגיה, זו למיחזור. לאסוף הכל במקום אחד. אם החשש שזה יוסיף לזיהום האויר באזורנו, שתעבור כל הפסולת למקום זו מגיעה גם היום, ושם בערבות הנגב, יקום המפעל ליצור אנרגיה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר