תוכנית "פרספקטיבה" באוניברסיטת חיפה
תוכנית "פרספקטיבה" באוניברסיטת חיפה

מלגה של 5,000 שקל לסטודנטים בתוכנית לימודי יהדות

אוניברסיטת חיפה מעניקה מלגת לימודים בסך של 5,000 שקל ללומדים בתוכנית "פרספקטיבה" בראשותו של רב האוניברסיטה ד"ר יוסי שטמלר. התכנים בתוכנית כוללים תנ"ך, מחשבת ישראל והיסטוריה יהודית. שטמלר: "אין כאן ניסיון להחזיר אותם בתשובה"

פורסם בתאריך: 8.12.19 09:14

תוכנית לימודי יהדות באוניברסיטת חיפה, אשר מתקיימת בבית הכנסת בקמפוס, מקנה לסטודנטים המשתתפים בה מלגת לימודים בסך של 5,000 שקל. התוכנית, שבה מלמדים רב הקמפוס ד"ר יוסי שטמלר ורבנים נוספים, נקראת "פרספקטיבה", נלמדת יומיים בשבוע וכוללת תכנים בתורת הנפש, בתנ"ך, במחשבת ישראל, בהיסטוריה יהודית ובחסידות.

הלימודים מתקיימים במתודות הוראה שונות, ובהן סדנאות, לימודים בחברותה, מעגלי שיח והופעות. כמו כן תתקיים פעילות של סוף שבוע בירושלים הכוללת סיורים באתרי מורשת וקואצ'ינג ברוח היהדות. במסגרת התוכנית ניתן ללמוד גם קורס אקדמי בנושאי יהדות, שמי שעובר אותו מקבל נקודות זכות לתואר. יצוין כי קבלה לתוכנית היא לא אוטומטית וכי הסטודנטים שנרשמים אליה עוברים תהליך מיון.

 

 

שטמלר: "אין כאן מיסיונריות ואלה לא לימודים בישיבה או בכולל – זה ממש לא הכיוון. אנחנו מקיימים שיח יהודי בראש פתוח ובאווירה פתוחה".

איך הסטודנטים מגיבים לתכנים?

"אחד מהדברים שהסטודנטים מופתעים ממנו הוא ההכלה. אין כאן ניסיון להחזיר אותם בתשובה, זה פשוט לא באג'נדה שלנו. כשהם נכנסים הם חושבים שיגידו להם שצריך לאכול כשר, לשמור שבת או להניח תפילין, אבל אנחנו לא מתקרבים לאמירות האלה".

אם כך, מהי למעשה המטרה של התוכנית הזו?

"אנחנו רוצים שאנשים קצת יכירו את ההיסטוריה של העם היהודי, את הרעיונות שבפילוסופיה היהודית, את התנ"ך, את מדרשי חז"ל ואת ארון הספרים היהודי. יש פה הפרדה ברורה מאוד בין חיי היום יום של כל אחד מהלומדים לבין התוכנית. אנחנו חיים בעולם פלורליסטי ויודעים טוב מאוד איפה אנחנו נמצאים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר