עבודת הגרפיטי של זיו שמח על החומה ברחוב מסדה (צילום: זיו שמח)
עבודת הגרפיטי של זיו שמח על החומה ברחוב מסדה (צילום: זיו שמח)

"רוצה להאיר את המקומות שאני מצייר בהם"

אמן ציורי הרחוב זיו שמח, הידוע בכינויו ZivInk, סיים לאחרונה פרויקט חדש על חומה ברחוב מסדה. אחרי כמה וכמה פרויקטים של גרפיטי שביצעו הוא ואחיו בחיפה, הוא מתכוון להמשיך לכל המקומות שזה יכול לעשות בהם טוב

פורסם בתאריך: 9.12.19 13:32

גרפיטי חדש הופיע בשבוע שעבר על החומה הסמוכה למדרגות שבין רחוב מסדה לרחוב הלל. לגרפיטי אחראי אמן ציורי הרחוב והמאייר זיו שמח (32), בוגר מכללת שנקר בתל אביב שעבר להתגורר ברחוב מסדה. בשנים האחרונות ביצעו הוא ואחיו ארז, בשמותיהם האמנותיים Zivink ו-Erezoo, לא מעט פרויקטים של ציורי קיר בחיפה – ברחוב הס, בעיר התחתית, בשוק תלפיות, ברחוב עקרון ועוד.

 

גרפיטי של זיו שמח בשוק תלפיות (צילום: זיו שמח)

גרפיטי של זיו שמח בשוק תלפיות (צילום: זיו שמח)

 

הרעיון לאיור החומה התגבש אצל שמח לפני כשלושה שבועות. "החומה הזאת נמצאת מול המרפסת שלי", הוא מספר, "היא היתה מטונפת ואפורה, ורציתי להאיר אותה. זו אינטרפרטציה של החוויה שלי ברחוב ובשכונה".

שמח התחיל את הציור על החומה לפי הרעיון שלו, והמשיך לאחר שקיבל תגובות חיוביות מדיירי הבניין. השיטה שבה הוא עובד היא תוך כדי אינטראקציה עם הסביבה – הוא מגיע לכל מקום עם אלבומי הסקיצות שלו, תושבים ניגשים אליו, ובין הצדדים נוצר שיח. כך קרה גם כאן. "אני פשוט יוצא לרחוב ומרגיש את הסביבה", אומר שמח, "לפיה אני בוחר צבעים שנראים לי מתאימים, והדימויים פשוט יוצאים מהסביבה, מהאינטרקציה עם המקום".

 

הגרפיטי ברחוב מסדה (צילום: זיו שמח)

הגרפיטי ברחוב מסדה (צילום: זיו שמח)

 

 

הציורים שנוצרו הם, אם כן, שילוב של הרעיונות של שמח עם מה שעוררו העוברים ושבים. כך למשל התפתחה שיחה על אמנות בינו לבין צייר ממסדה שעבר במקום במקרה, תושב אחר סיפר לו על עבודתו במסעדנות, וזה התבטא בגרפיטי.

"לצייר בחוץ זה כוח פנימי", מסביר שמח, "אני רוצה להאיר את המקומות שאני מצייר בהם, בעיקר מקומות מלוכלכים שנראים לא טוב. נראה לי שבחיפה יש משהו מאוד לא רווי, בניגוד לתל אביב. יש כבוד לאמנות רחוב. אמנים לא עולים כאן אחד על השני. יש כאן משהו יפה וקטן באופן יחסי שאני אוהב אותו. יש פה מקום לעשות שינוי בחוץ".

 

גרפיטי של זיו שמח ברחוב דוברין בעיר התחתית (צילום: זיו שמח)

גרפיטי של זיו שמח ברחוב דוברין בעיר התחתית (צילום: זיו שמח)

 

האחים שמח מתכוונים להמשיך לצייר את חיפה, ונראה שהיעד הבא שלהם הוא ואדי סאליב. "ציורי הקיר בעיר קיימים, אך יש מקום לעוד הרבה", מסכם שמח, "אנחנו רוצים לצייר בכל המקומות בחיפה שזה יעשה בהם טוב".

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר