הפגייה בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: זיו קורן)
הפגייה בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: זיו קורן)

הפגייה ברמב"ם במקום הראשון בבתי החולים הגדולים

הפגייה של הקריה הרפואית רמב"ם נבחרה על ידי משרד הבריאות למצטיינת בין בתי החולים הגדולים בישראל וגם לפגייה עם השיפור הגדול ביותר בין שנת 2018 לשנת 2019

פורסם בתאריך: 24.12.19 12:27

הפגייה של הקריה הרפואית רמב"ם, אשר שוכנת במתחם בית החולים רות רפפורט לילדים, קיבלה את הציונים הגבוהים ביותר בבקרה של משרד הבריאות שנערכה בפגיות בבתי החולים הגדולים בישראל. לפי הפרסום של משרד הבריאות, הפגייה של רמב"ם עומדת במקום הראשון ברשימת הפגיות המצטיינות לשנת 2019 בבתי החולים הגדולים, והיא גם אחת משתי פגיות שרשמו את השיפור הגדול ביותר בין שנת 2018 לשנת 2019.

פרופ' אמיר קוגלמן, מנהל הפגייה של רמב"ם: "הבחירה נעשתה על סמך ביקורת של משרד הבריאות במסגרת מודל תמרוץ שמטרתו היא לשפר את רמת הפגיות בישראל. הפגייה ברמב"ם נחשבת למרכז על בשל מספר הלידות בה, ובעיקר בשל היותה מרכז שלישוני, כלומר מרכז שמטפל במקרים המורכבים ביותר. הפגייה מטפלת לא רק בפגים אלא גם בתינוקות שנולדו במועד ונדרשים לטיפול נמרץ. כלומר הפגייה היא למעשה מחלקת טיפול נמרץ ביילוד ובפג. תינוקות שנולדו במועד ומאושפזים בטיפול נמרץ ליילוד הם תינוקות שסובלים מתחלואה נשימתית, זיהומית או אחרת סמוך ללידה, תינוקות עם מומים מולדים בלב, במוח, בכליות ובמערכת העיכול, ותינוקות שסובלים מבעיות הקשורות במבנה הגנטי או ממחלות מטבוליות".

 

 

לדבריו של פרופ' קוגלמן, "הטיפולים המורכבים מתאפשרים בזכות המומחים בנאונטולוגיה (רפואת היילוד והפג), אנשי הצוות הסיעודי, ומעטפת של מומחים בבית החולים רות רפפורט. בבית החולים לילדים יש מומחים בתחומים הכירורגיים (כירורגיית ילדים, נוירוכירורגיה, כירורגיית לב, אורולוגיה ואף, אוזן וגרון) ובתחומי הלב, הריאות, הכליות, מערכת העיכול, המחלות המטבוליות והמחלות הגנטיות בילדים".

ברמב"ם מציינים כי הביקורת של משרד הבריאות התייחסה לרמות הבינוי, הניקיון והציוד, ובעיקר לרמה האנושית של צוותי הרופאים, האחיות והצוותים התומכים.

"ההישג המשמעותי ביותר היה הפחתת הזיהומים הנרכשים מצנתרים מרכזים לאפס זיהומים בשנה האחרונה", סיכם פרופ' קוגלמן, "לנוכח המורכבות של המקרים ברמב"ם והטיפול הפולשני שלהם נדרשים התינוקות בשל תחלואתם הקשה, יש להישג זה משמעות רבה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר