אורנת וג'סי גרובמן עם כלב התחש המשפחתי (צילום: ארכיון משפחת גרובמן)
אורנת וג'סי גרובמן עם כלב התחש המשפחתי (צילום: ארכיון משפחת גרובמן)

"הספרים האלה הם הנכדים שלי, טוב שזה נשאר"

ארנת גרובמן, מחברת הספרים על כלב התחש נמש, שהלכה לעולמה בגיל 26 לפני שהספיקה להוציא את הספרים לאור, אהבה במיוחד את חנוכה. לכבוד החג מוצעת סדרת הספרים בהנחה, ובימים אלה עמלה המשפחה על הוצאת מהדורה של הספרים באנגלית

פורסם בתאריך: 26.12.19 16:16

"בכל פעם כשמגיע חנוכה, החג שהיא כל כך אהבה, אני מסתכלת על הכיסא שנשאר ריק בלעדיה. אני מרגישה כך כבר יותר מ-20 שנה" – כך אומרת ג'סי גרובמן, אמה של ארנת גרובמן שהלכה לעולמה לפני כ-21 שנים והיא בת 26 בלבד. היא הותירה מאחוריה סדרה של ספרי ילדים, שהפכו ברבות הזמן לפופולריים, אשר מספרת על כלב התחש נמש, ולכבוד חנוכה מוצעת סדרת הספרים בהנחה.

"הספרים האלה הם הנכדים שלי, טוב שהם נשארו", אומרת גרובמן. נוסף על הספרים שהשאירה אחריה הבת חיברה גרובמן בשנת 2003 חמישה ספרים נוספים, והיא חולמת שיום אחד, כאשר יהיו לה כוחות נפשיים, היא תשלים את הסדרה. בימים אלה עובדים היא ובעלה על מהדורה של הספרים באנגלית.

ארנת גרובמן נולדה בשנת 1971, למדה בבית הספר ליאו באק ואחר כך המשיכה ללימודי אמנות ופילוסופיה באוניברסיטת חיפה. במשך כל חייה היה לה קשר חזק לילדים והיא סייעה בגן לאוטיסטים. את ההשראה לספרים על נמש היא קיבלה מכלבת התחש שלה טופי. על גבן של המחברות שבהן היא כתבה את הטקסטים היא השאירה הוראות מפורטות כיצד לאייר את הספרים ואת הכריכות. לאחר מותה של ארנת החליטה המשפחה להוציא אל הפועל את משאלתה ולפרסם את הספרים. ערב לכבוד פרסומם נערך בשנת 1999 בגלריה לאמנות שאותה ניהלה האם שנים רבות.

 

 

הסדרה כללה באופן מקורי את הספרים "משקפיים לנמש", "נמש מנסה ומצליח", "נמש משקר", "נמש מלך הריקודים" ו"מי יעזור לנמש". הספרים הנוספים שפורסמו בשנת 2003 נשענים על טקסטים שארנת התחילה ולא השלימה. "אני לא יודעת מה גרם לי לכתוב", אומרת אמה, "ישבתי וכתבתי את ההמשך כאילו שמישהו מכתיב לי. אני לא יכולה להסביר את זה". כך יצאו לאור הספרים "נמשך עוזר לצביקוש", "נמש לומד לשחות", "נמשך ובלה התוכית", "נמש מבטיח" ו"נמש עצוב".

גרובמן לוקחת איתה את נמש, כלב התחש השמנמן והחום שרגליו פונות כל אחת לכיוון אחר ושאוזניו נגררות על הרצפה, לגני ילדים ברחבי הארץ. לפי צוואתה הרוחנית של בתה, נמש הוא "שובב, תחמן, קצת שקרן, שכחן אבל בעצם הוא ילד, ילד רגיל הזקוק לדחיפת עידוד קטנה לאורך כל הדרך, ומי מאיתנו אינו זקוק לזה?".

נוסף על שתי הסדרות שראו אור, ארנת גרובמן השאירה אחריה 14 סיפורים נוספים שאינם גמורים, ואמה חולמת יום אחד, כאשר יהיו לה כוחות נפש להתמודד עם המשימה, להשלים גם אותם.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר