עבודה של טומקו פוסה (צילום: אוקטאי אגרונוב)
עבודה של טומקו פוסה (צילום: אוקטאי אגרונוב)

מיצב אוריגמי של האמנית טומקו פוסה מוצג במוזיאון טיקוטין

מיצג האוריגמי של טומקו פוסה עוסק ביחסים שבין מסורת וחדשנות. פוסה, שעוסקת בתחום כ-35 שנה, התפרסמה כמי שתרמה להפצת ז'אנר האוריגמי המודולרי בעולם. עבודותיה מזכירות גנים יפניים עשויים חצץ וסלעים

פורסם בתאריך: 19.1.20 13:11

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית מציג מיצב אוריגמי של אמנית קיפולי הנייר טומקו פוסה. המיצב הוא תערוכת היחיד הראשונה של פוסה, שנחשבת לאחת מהדמויות הבולטות והמשפיעות בתחום האוריגמי, שבו היא פועלת זה כ-35 שנה. יצירתה חורגת הרבה מעבר לתפישה המקובלת לגבי אוריגמי כאמנות של קיפולי נייר המחקה את הטבע ביצירת עצמים וחיות, והיא עוסקת רבות ביחסים שבין מסורת וחדשנות.

פוסה התפרסמה לראשונה כאמנית אוריגמי בשנות ה-80 של המאה ה-20, כאשר ספרים רבים פרי עטה תרמו להפצת ז'אנר האוריגמי המודולרי ברחבי העולם. בשנים האחרונות שבה פוסה ליצור עבודות מגיליון נייר בודד, שממנו היא יוצרת סדרות של צורות ספירליות ומשטחי צורות מורכבים דמויי טקסטיל. ביצירתה העכשווית מקימה פוסה מיצבים בקנה מידה גדול שמזכירים גנים יפניים עשויים חצץ וסלעים.

פוסה מתגוררת בבית יפני מסורתי על הר מרוחק במחוז נאגאנו, ועל אף שיצירותיה הן גיאומטריות בתבניתן, הן משקפות את הקשר הרגשי החזק שלה לטבע. יצירתה היא שברירית ועדינה, והצורות ומשמעותן נובעות מחזרתיות, וניתן למצוא בהם עקרונות מתמטיים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר