דליה סיון ורכזי יחידת המתנדבים של עמך חיפה (צילום: ינאי רובחה)
דליה סיון ורכזי יחידת המתנדבים של עמך חיפה (צילום: ינאי רובחה)

יום השואה הבין לאומי יצוין בשני אירועים בחיפה

ביום שני הבא, שבו יצוין יום השואה הבין לאומי, יתקיים הטקס השנתי של עמותת יד עזר לחבר. כמו כן, בסניף עמך חיפה ייערך האירוע "לגדול בחיפה לאחר השואה" שיעסוק בחוויית השואה אצל בני הדור השני

פורסם בתאריך: 21.1.20 13:28

שני אירועים יתקיימו בחיפה ביום השואה הבין לאומי שיצוין ביום שני הבא, 27 בינואר. הראשון הוא טקס יום השואה של עמותת יד עזר לחבר שיתחיל בשעה 15:00 ברחבת אנדרטת יד לניצול ברחוב קסל 6 בהדר, בהשתתפותם של ניצולי שואה, חה"כ קטי שטרית (הליכוד), מירב מיכאלי (העבודה-גשר), סגן ראש העיר חיפה דוד עציוני ושגרירי ארצות הברית, אוסטרליה, אוסטריה, הולנד, צרפת וקנדה שיהיו בארץ לרגל הטקס לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ; והשני, ששמו הוא "לגדול בחיפה לאחר השואה", יתקיים בשעה 19:00 בסניף עמך חיפה, בקניון הסיטי סנטר בשדרות בן גוריון 6. אירוע זה יעסוק בחוויית השואה אצל בני הדור השני – ילדיהם של ניצולי שואה שגדלו בחיפה.

האירוע ייפתח בפאנל על הדור השני ובשיח עם הקהל, ואחריו יוקרן סרטון של הצלמת החיפאית מירב אגין שמספר על חוויית הצמיחה שלה ועל הקשר שלה עם הוריה. ארבעת משתתפי הערב – האוצרת שולי פויר שיינוולד, היוצרת אראלה דיקשטיין שמתנדבת בעמך, המשורר עודד פלד ואיש העסקים עודד פלר – יספרו על חוויותיהם האישיות מהילדות החיפאית ועל הטיפול בהוריהם.

 

 

מנהלת עמך חיפה דליה סיון: "אנחנו רוצים לשמוע איך היה לגדול בעיר שבה הרבה מחבריך היו ילדים של ניצולים, מה היה מיוחד בלגדול בבתים האלה, על אלו ערכים גדלת ואיך זה השפיע על הווי של תנועות נוער. אנחנו בעצם מהווים את תבנית נוף הולדתנו ומושפעים מהסביבה שגדלנו בה. יהיה מעניין לשמוע מה בני הדור השני מבינים ומחזיקים היום כמורשת של הוריהם ומה הם היו רוצים להעביר לילדיהם, ונקיים על כך שיח עם הקהל. הזווית האישית של כל אחד ממשתתפי הפאנל מציגה את האופן שבו אנשים בחרו לתת ביטוי לנפש, אשר הושפעה מכל מיני מצבים ודינמיקות במשפחותיהם. אי אפשר היה לדבר עם ההורים על הדברים כמו שאנחנו יודעים ורגילים, והילדים מצאו דרכי ביטוי אחרות כי לפעמים לבטא את הדברים הכל כך קשים והטראומטיים במילים זה מאוד מסובך וגם אופייני לטראומה".

הכניסה לשני האירועים היא חופשית.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר