דיסלקציה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
דיסלקציה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

אוניברסיטת חיפה מחפשת סטודנטים דיסלקטים

לצורך מחקר שיקדם הפקת תוכניות לסיוע בהתמודדות עם דיסלקציה מחפשת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה סטודנטים דיסלקטים בגילאים 30-18. המשתתפים במחקר יקבלו 100 שקל לשעה וחצי

פורסם בתאריך: 23.1.20 18:56

הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה מחפשת סטודנטים דיסלקטים לצורך מחקר שיקדם הפקת תוכניות לסיוע בהתמודדות עם דיסלקציה. הדרישה היא לסטודנטים בגילאים 30-18 שאובחנו עם דיסלקציה – לקות קריאה, ללא לקויות נוספות, ודוברי שפת אם עברית. המשתתפים במחקר יקבלו 100 שקל לשעה וחצי.

המחקר יתבצע במעבדות הפקולטה, והוא כולל מטלת מחשב ומילוי שאלונים. את המחקר מבצעת נוילי ניסן, דוקטורנטית לחינוך מיוחד בפקולטה לחינוך, בהנחייתה של ד"ר יפית גבאי, ראש המגמה להפרעות רגשיות ובעיות התנהגות בפקולטה.

 

 

ניסן: "הניסוי מתבצע ברמה פרטנית במועד שמתאים למשתתפים ולי. מי שמעוניין להשתתף צריך להיות מאובחן כדיסלקטי – לקות קריאה, והוא צריך להביא את האבחון למפגש. אנחנו גם מחפשים למחקר אנשים ימנים, כלומר שיד ימין היא הדומיננטית שלהם".

למה זה חשוב?

"במחקרים המדגם צריך להיות אחיד כדי שלא יאמרו שהתוצאות מושפעות מכך שהאדם הוא ימני או שמאלי".

מהי המטלה שהמשתתפים יתבקשו לבצע?

"הנסיינים יבצעו מטלות במשחק מחשב שבוחן סוגי למידה ויענו על שאלונים ביחד איתי. יש ניסויים נוספים שאותם אני מקיימת גם לסטודנטים בגילאים 36-21 שסובלים מהפרעות קשב וריכוז, והכל במטרה לקדם אנשים שיש להם דיסלקציה. זהו מחקר שעוסק באוכלוסיות מיוחדות כדי להבין איך הלקות עובדת וכדי לבנות תוכניות שמתאימות ללקותם. המעוניינים מוזמנים לפנות אלי באימייל [email protected]".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר