מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

בז"ן תרכוש מערכת זמנית לטיפול בפליטות ממתקן הביטומן

לפני כשבועיים הוציא המשרד להגנת הסביבה לחברת בז"ן צו מינהלי להפסקת פעולותיה בתחום הביטומן - חומר המשמש לייצור אספלט. אתמול הודיעה בז"ן לבורסה על התקשרות לרכישת מערכת זמנית לטיפול בפליטות ממתקן הביטומן, עד להשלמת התקנתה של המערכת הקבועה

פורסם בתאריך: 28.1.20 13:21

חברת בז"ן הודיעה אתמול (שני) לבורסה לניירות ערך על התקשרות לרכישת מערכת זמנית לתקופת ביניים לטיפול בפליטות ממתקן הביטומן, עד להשלמת התקנתה של המערכת הקבועה.

כזכור, לפני כשבועיים הוציא המשרד להגנת הסביבה לחברת בז"ן צו מינהלי להפסקת פעולות הייצור, האחסון והניפוק של ביטומן – חומר המשמש לייצור אספלט לכבישים ולאיטום – בעקבות גרימת זיהום אוויר חריג והפרת הוראות היתר הפליטה. בשל חשיבותו של הביטומן למשק ייכנס הצו לתוקפו רק ב-16 באפריל.

המשרד להגנת הסביבה מסר אז כי בז"ן נדרשת להפסיק את פעולותיה בתחום הביטומן עד לעמידתה בערכים שנקבעו לה בהיתר הפליטה, והורה לחברה להודיע לאלתר ללקוחותיה על הצו האמור על מנת שהם יוכלו להיערך בהקדם האפשרי.

 

 

ההודעה על ההתקשרות לרכישת מערכת זמנית מגיעה בהמשך להודעתה של החברה לבורסה בשבוע שעבר על התקשרות לרכישת מערכת קבועה. בדיווח שהגישה אתמול החברה לבורסה נכתב: "יכולתה של החברה להפחית את היקף הפליטות ממתקן הביטומן ולמנוע את סגירתו היא בגדר מידע צופה פני עתיד. האפשרות למניעת סגירת המתקן מבוססת על הערכות החברה בדבר זמני אספקה והתקנה של המערכות וביצועיהן, ועל יכולתה לקבל אישורים רגולטוריים. הערכות אלו עשויות שלא להתממש או להתממש באופן שונה מהותית, לרבות כתוצאה מגורמים שונים שאינם בשליטתה של החברה, ובכלל זה החלטות גורמים רגולטוריים, יכולת האספקה וההתקנה של צדדים שלישיים שבהם תלויה החברה לצורך השלמת הפעולות להפחתת הפליטות, וכשלים טכניים ואחרים של המערכות שיותקנו. ככל שיחול שינוי מהותי ביחס להערכות החברה עשוי הדבר להשפיע באופן מהותי על תוצאות פעילותה של החברה, כתלות במשך הזמן שבו תופסק הפעלתו של מתקן הביטומן".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "למשרד לא הגיעה לפי שעה כל תוכנית חלופית להפחתת זיהום ממערכת ייצור הביטומן של חברת בז"ן לתקופת הביניים. אם בכוונתה של החברה לרכוש מערכת מסוג זה, עליה להעביר למשרד בקשה מסודרת הכוללת נתונים טכניים מפורטים, וזאת כדי שהמשרד יוכל לבחון אם המערכת עומדת בכל הדרישות. אנו מצפים מבז"ן שתעמוד בכל תנאי הצו שניתן לה באופן מלא".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אורי מחיפה

    אולי סוף סוף ניפטר מבתי הזיקוק המזהמים כל חלקה טובה בחיפה – מה ששמעתי שרוב הזיקוק של הדלקים הוא עבור יצוא ולא לצריכה מקומית – זאת אומרת שאנחנו נושמים רעל עבור אזרחי מדינות אחרות

  2. דוד

    אז שמעת.
    מפה ועד להוכיח שזו האמת המרחק רב מאד.
    קל להפיץ שמועות חסרות בסיס. קשה להוכיח אותן.

  3. חיפה זכרונה לברכה

    חיפה מתה.
    מזוהמת בלי סוף ועכשיו מאות דונמים נוספים של מפעלים פטרוכימיים ולוגיסטיקה עם אחסון מזהמים בכל הקישון
    אסון טוטאלי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר