חנות התקליטים The Vinyl Room (צילום: עופר לוי)
חנות התקליטים The Vinyl Room (צילום: עופר לוי)

פטיפונים וקירות סלפי: חנות תקליטים חדשה בעיר התחתית

החנות The Vinyl Room תכלול בעת הפתיחה כ-500 תקליטים בז'אנרים שונים ופטיפונים מודרניים. הבעלים עופר לוי, שגדל בחנות התקליטים של הוריו בקרית ביאליק, אומר שהוא רוצה לשמר את התחום, בעיקר בחיפה. ואפשר גם להגיע כדי לשתות קפה, לשמוע מוזיקה ולהראות לילדים מה שמענו פעם

פורסם בתאריך: 7.2.20 10:49

חנות תקליטים חדשה – The Vinyl Room – תיפתח להרצה ביום ראשון בעיר התחתית, ובתחילת מרץ צפויה להתקיים מסיבת רחוב לכבוד הפתיחה הרשמית.

לבעל החנות עופר לוי (50), תושב נאות פרס שעוסק בתיירות, יש היכרות עמוקה עם התחום כמי שגדל בחנות תקליטים שהיתה בבעלותם של הוריו בקרית ביאליק. בשנה שעברה, לאחר 40 שנות פעילות, החליט אחיו אייל למכור את החנות, אך לוי לא רצה לוותר עליה בגלל הנוסטלגיה ולקח על עצמו את ניהולה. תוך כדי נסיעה יומיומית בעיר התחתית הוא החליט שהוא חייב לפתוח חנות כזאת גם בחיפה.

"היה לי רעיון קבוע בראש שאני חייב למצוא פה חנות יפה כי אני אוהב את העיר התחתית", הוא מספר, "יש בה הרבה עסקים מיוחדים, אבל לא חנות תקליטים".

לוי מצא מקום ברחוב חשבון 5 (בין שדרות המגינים לדרך יפו) ועבד על הקמתה של החנות במשך כשלושה חודשים. החנות שגודלה 35 מ"ר מכילה בשלב זה כ-500 תקליטים ישנים וחדשים בז'אנרים שונים. "בגלל הקרבה לנמל יש לנו רעיון למשוך אל החנות תיירים על ידי השמעת זמרים מפורסמים מהמדינות שלהם", אומר לוי. בחנות נמכרים גם פטיפונים מודרניים שמתחברים לנייד ומשמיעים מוזיקה ובובות בדמותם של מוזיקאים ידועים.

 

עופר לוי (צילום: קריסטין בל)

עופר לוי (צילום: קריסטין בל)

 

 

בהשראת מה שראה בחו"ל עיצב לוי שני קירות המשמשים כקירות סלפי: "לקחנו תמונות יפות של זמרים ולהקות מחו"ל וסידרנו אותן על הקיר – אלוויס פרסלי, דיוויד בואי, אבבא, וממול יש קיר של זמרים ישראלים – שלמה ארצי, מתי כספי ואריק איינשטיין".

ליד קירות הסלפי מוצבת פינת ישיבה עם ספה, שולחנות ומכונת אספרסו. "התקליט הוא לא מה שהיה פעם, אז הרעיון הוא ליצור מקום עם אווירה ולשלב כמה דברים", אומר לוי, "לא כולם חייבים להגיע כדי לקנות תקליטים ופטיפון. אנחנו מזמינים אנשים לכוס קפה ועוגה, שישמעו מוזיקה בשקט, ייהנו וייכנסו לאווירה. זה מאפשר לאנשים מפגש עם התקליט, האווירה והקפה וגם יוצר חיבור עם הדור הצעיר. הילדים לא יודעים מהו תקליט, וההורים שמגיעים מראים לילדיהם מה הם היו שומעים".

לוי, שמנהל במקביל שלושה עסקים, לא מתייחס לחנות התקליטים בכבדות רבה מדי. "אני עושה את זה בשביל הנשמה ולא רק בשביל הכסף", הוא אומר, "אני רוצה לשמר את תחום התקליטים, במיוחד בחיפה".

 

חנות התקליטים The Vinyl Room (צילום: עופר לוי)

חנות התקליטים The Vinyl Room (צילום: עופר לוי)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רעיון נפלא! אני מאחל המון הצלחה ומוזיקה נהדרת. עו"ד יואב צח וכס.

  2. תושבת חיפה

    הרעיון מגניב והעצוב נראה פצצה ומזמין… בהצלחה והאזנה ערבה ומהנה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין כמו להרגיש את התקליט והמוזיקה בצורה ישירה בחנות . זה שווה כל שקל שחסכת על מישלוח שאולי במקרה הטוב יגיע אחרי חודש

  4. טמבלוביץ

    רעיון מטומטם. הוא יפשוט רגל תוך שנה. אף אחד לא רוכש מדיה מפלסטיק יותר. יש שירותי מוסיקה ויש הורדות פירטיות, וסטרימרים. מי צריך לקום מהכורסא להחליף דיסק או צד, או לדלג לשיר הבא היום?

  5. ארליך

    רעיון מצויין, בחר נישא מעניינת ולא סתם עסק להעבסה של אנשים במטוגנים למשל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר