פירות יבשים (צילום: עופר וקנין)
פירות יבשים (צילום: עופר וקנין)

סדר ט"ו בשבט פתוח לציבור יתקיים בכרמל הצרפתי

סניף חב"ד בכרמל הצרפתי מזמין את תושבי חיפה לסדר ט"ו בשבט שיתקיים הערב בבית חב"ד ברחוב אדמונד פלג 69. את הסדר, שהכניסה אליו היא בחינם, יערוך הרב יהודה גינזבורג

פורסם בתאריך: 10.2.20 17:48

סניף חב"ד בכרמל הצרפתי מזמין את תושבי חיפה להשתתף בסדר ט"ו בשבט שיתקיים הערב (שני) בשעה 20:00 בבית חב"ד ברחוב אדמונד פלג 69. הכניסה היא ללא תשלום.

בניהו בן דוד, מארגן האירוע: "את הסדר יערוך הרב יהודה גינזבורג, ובמסגרתו נאכל מפרי הארץ ונברך את כל הברכות האפשריות הקשורות לאוכל".

לדבריו של בן דוד, מדובר במנהג קדום שהשתרש בארץ ישראל לומר דברי תורה בשבח ארץ ישראל ולאכול מפירות הארץ. המנהג התפשט גם בתפוצות וקיבל ביטוי בעיקר בקרב היהודים בארצות האסלאם ובארצות הבלקן, כאשר כל קהילה הוסיפה מנהגים משלה ופיוטים המיוחדים ליום הזה. בהמשך התקבע המנהג גם בתנועות החסידות שפועלות לפי תורת האר"י (רבי יצחק בן שלמה לוריא). יצוין כי הגדת ט"ו בשבט שנקראת באותו המעמד וסדר ט"ו בשבט לקוחים בהשאלה מסדר הפסח. על פי המנהג אוכלים 30 מיני פירות, שותים ארבע כוסות יין ואומרים פסוקים מהמקורות, המבטאים את ההקבלה בין צמיחת העץ לבין שיבת העם לארצו.

לאחר הקמת המדינה נולדה הגדה מודרנית המבוססת על רעיונות ציוניים ועל אהבת ארץ ישראל ונופיה, תוך שימוש בסמלים המופיעים בסדר המסורתי. לפני כעשור החלו גופים שונים, ובהם החברה למתנ"סים, משרד החינוך, קק"ל וקהילות רפורמיות, להדפיס הגדות ט"ו בשבט.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הפקרות

    חבל שעיריית חיפה התנתקה מכל צביון יהודי וחגים יהודיים
    אינה חוגגת, אינה מזכירה, אינה מקשטת, למה היא מפקירה את החגיגה לחב"ד בלבד?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר