יוסי גמזו (צילום: חנה יריב)
יוסי גמזו (צילום: חנה יריב)

המשורר והפזמונאי יוסי גמזו הלך לעולמו בגיל 81

יוסי גמזו, מחברם של שירים נודעים כמו "זוהי יפו" ו"איפה הן הבחורות ההן", נפטר הערב בבית החולים רמב"ם לאחר אשפוז במחלקת טיפול נמרץ, לשם הגיע בעקבות נפילה במדרגות ביתו. גמזו, זוכה פרס אקו"ם למפעל חיים בזמר העברי, התגורר בשנים האחרונות בחיפה

פורסם בתאריך: 10.2.20 22:01

המשורר, הפזמונאי והמתרגם יוסי גמזו הלך לעולמו הערב (שני) בגיל 81. גמזו נפטר בבית החולים רמב"ם לאחר שאושפז במחלקת טיפול נמרץ ביום שישי בעקבות נפילה במדרגות ביתו. ד"ר ירון בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ, מסר כי גמזו הגיע לבית החולים מחוסר הכרה ובמצב קשה מאוד עקב פגיעות בראשו ובגבו.

גמזו, יליד 1938, עלה לארץ מצרפת בגיל 5 לאחר שהתייתם מאמו. אביו היה מבקר התיאטרון הנודע חיים גמזו. הוא עסק בכתיבה במשך כל חייו, אבל עיקר פרסומו הגיע בעקבות הפזמונים הנודעים שאותם חיבר, ובהם "זוהי יפו" שביצע אבי טולדנו, "איפה הן הבחורות ההן" שביצע יהורם גאון, "סתם יום של חול" בביצועו של שמעון ישראלי ו"סימן שאתה צעיר" ששרה שלישיית גשר הירקון.

 

 

בשנות ה-70 וה-80 התגורר גמזו בחו"ל ועבד באקדמיה כפרופסור לספרות. במקביל לפזמונאות הוא גם חיבר שירה רצינית ותרגם לעברית את שיריו של לאונרד כהן שיצאו בקובץ "ציפור על תיל". במהלך שנות ה-90 חזר גמזו לארץ ולימד במכללות שונות. הוא זכה להכרה וקיבל את פרס אקו"ם למפעל חיים בזמר העברי בשנת 2013. גם בשנים האחרונות הוא הוסיף לפרסם שירים בכתבי עת ספרותיים ולקיים מופעים עם שיריו. בהמשך הוא התגורר בקצרין שבגולן, ומשם עבר לחיפה בשנת 2016.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר