נעמי פולני וצוות ההצגה "הכל זהב" (צילום: אלה אהרונוב)
נעמי פולני וצוות ההצגה "הכל זהב" (צילום: אלה אהרונוב)

נחשפו ההצגות בפסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי ה-30

הצגת הפתיחה של הפסטיבל להצגות ילדים ה-30 מבוססת על שירי להקת התרנגולים ולוקחת את הצופים למסע בזמן דרך מפגש של ילד עם סבו. כמו כן נחשפו חמש ההצגות המשתתפות במסגרת התחרותית. מנכ"לית תיאטרון חיפה ניצה בן צבי: "כילד בן 30, הפסטיבל שלנו הוא נהדר"

פורסם בתאריך: 11.2.20 13:12

הצגות התחרות של פסטיבל חיפה הבין לאומי להצגות ילדים – שצפוי השנה להיות חגיגי במיוחד לרגל יום הולדתו ה-30 – נחשפו היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בהשתתפותם של סגן ראש העיר הרב דובי חיון, המנהל האמנותי של הפסטיבל איציק ויינגרטן, מנכ"לית תיאטרון חיפה ניצה בן צבי והמנהל האמנותי של התיאטרון משה נאור. בצד הצגות התחרות נחשפה גם ההצגה הפותחת, שבאופן מסורתי אינה חלק מהתחרות.

ההצגה הפותחת שתעלה בהצגת בכורה היא "הכל זהב", המבוססת על השירים שכתב חיים חפר והלחין סשה ארגוב להרכב המוזיקלי התרנגולים. ההצגה לוקחת את הצופים למסע בזמן דרך מפגש של ילד עם סבו ועם הסיפורים על חבורת ילדותו. בחשיפת ההצגה נכחה מקימת להקת התרנגולים והבמאית האגדית שלה נעמי פולני בת ה-93.

הפקות התחרות כוללות את "אני רואה בצבע" מאת ברק גדסי, שבה מספרים ילדים על נקודת הראות שלהם לגבי מהומה שבה השתתפו; את "הוגו שלי" מאת שחר סיטנר, שמספרת על סבא הוגו כשהיה ילד קטן, בימים שבהם השתולל הרוע בעולם; את "מעשה בעולם" שהגה וביים אביב הורביץ, אשר מספרת על פינגווין קטן, אמיץ ושובב מאנטארקטיקה שעובר מסעות סביב העולם בדרכו הביתה; את "זה פרדיננד!" שביסס המחזאי והבמאי חנוך רעים על הספר הנודע על הפר פרדיננד – קומדיה המוגדרת "חצופה, שלא הולכת עם העדר"; ואת "מעלית הפלא" שחיברה הסופרת שהם סמיט על פי ספרה של אנני שמידט ושביימה הגר בן זקן, על אדי – נער צעיר מעיירה הולנדית המתקבל לעבודה כנער מעלית בבית כלבו ולוחץ על כפתור במעלית שאסור ללחוץ עליו.

 

 

חיון, שמשמש גם מחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה: "זהו פסטיבל מדהים. פסטיבל כזה אי אפשר להרים במשך 30 שנה בלי משוגעים. טוב שיש את המשוגעים האלה עם הרגליים על הקרקע כמו בן צבי ונאור, שממשיכים שנה אחרי שנה עם הרבה עבודה. צריך להיות עם הראש בעננים ועם הרגליים על הקרקע כדי להפיק את הדבר הנפלא הזה. אני מאחל לכולנו שנדע ליהנות ולהגיע לפה בפסח הקרוב עם הילדים או בלעדיהם ועם הילד שנמצא בתוכנו".

בן צבי: "אני מתרגשת כמו שלא התרגשתי אף פעם. אני מנהלת את התיאטרון ואת הפסטיבל זה עשור, ולנהל את הפסטיבל ה-30 זו זכות ענקית. כילד בן 30, הפסטיבל שלנו הוא נהדר. חברו בו ביחד מיטב היוצרים, המנהלים האמנותיים והצוותים שעושים עבודה נפלאה. השנה הפסטיבל הוא מיוחד יותר מאשר בשנים הקודמות. אנחנו פותחים בהפקה שנותנת כבוד לתרבות הישראלית. כל הפקה מקורית היא סוג של מחווה לתרבות שלנו ולאהבתנו לעולם הילדים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ככה הכנסת שלנו נראית

    חברת הרשימה המשותפת תציג את ההצגות: "ילדון שהידון – מסע הגבורה של איאד לרצוח יהודים" וכן "ילדים עושים ג'יהאד" שירי ילדים על שהידים חשובים שרצחו יהודים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר