כיתה בבית ספר
כיתה בבית ספר

העירייה פועלת לביטול ההשבתה למען ילדי החינוך המיוחד

לדבריו של יו"ר ועד ההורים היישובי עופר גרין, גורמים בעיריית חיפה ביקשו ממנו לבטל את ההשבתה המתוכננת לשעה הראשונה ביום שישי במחאה על הרפורמה בחינוך המיוחד. למרות הניסיונות הודיע גרין כי ההשבתה תתקיים כמתוכנן

פורסם בתאריך: 18.2.20 14:09

עיריית חיפה פועלת לביטול החלטתה של הנהגת ההורים הארצית והנהגת ההורים היישובית להשבית את מערכת החינוך בעיר ביום שישי בשעה הראשונה ולהתחיל את יום הלימודים בשעה 9:00.

הסיבה להשבתה היא מאבק ברפורמה שמוביל משרד החינוך שתאפשר שילוב של תלמידי החינוך המיוחד בכיתות הרגילות בבתי הספר שלא יועדו מראש לחינוך מיוחד, וזאת ללא הכשרה של צוותים מיוחדים לטיפול בהם. בהנהגה הארצית טוענים שהרפורמה תזיק גם לתלמידים הרגילים וגם לתלמידי החינוך המיוחד שלא יקבלו מענה לצורכיהם.

גורמים בעירייה פנו הבוקר (שלישי) ליו"ר ועד ההורים היישובי עופר גרין וביקשו ממנו לבטל את ההשבתה המתוכננת. לדבריו, הפנייה אליו נעשתה באופן לא רשמי, והוא החליט לקיים את ההשבתה כמתוכנן.

יו"ר ועד הורים באחד מבתי הספר בעיר אשר חבר בוועד ההורים היישובי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הופעלו לחצים על הוועד היישובי להודיע שהחלטנו לא לשבות, אבל ההיפך הוא הנכון. בעבר היינו מפולגים וניתן היה בקלות לעשות הפרד ומשול, אבל הפעם אנחנו מאוחדים. ההשבתה ביום שישי תתקיים כמתוכנן".

 

 

בהודעתו של גרין לבתי הספר נכתב: "משרד החינוך מממש את הרפורמה בבתי הספר בחינוך המיוחד, והיא תיכנס לתוקפה בשנת הלימודים הבאה בכל בתי הספר בארץ. משרד החינוך מקדם תהליך ללא הכנה מוקדמת של אנשי הוראה, אשר מצריך הכשרה למידה בסביבה מתוקשרת. אנו מצטרפים למאבק הארצי במטרה לשנות את החלטתו של משרד החינוך. ביום שישי הקרוב יחלו הלימודים בשעה השנייה בכל המוסדות – גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "יום הלימודים בכלל מוסדות החינוך יחל בשעה 8:00 כבשגרה ויתקיים כסדרו. צוותי החינוך, הסייעות והמאבטחים יעבדו כרגיל, וכך גם הסעות הבוקר. התיקון לחוק החינוך המיוחד כולו מטיב עם ההורים ועם התלמידים, מעמיד לרשותם חופש בחירה בבחירת המוסד החינוכי ואף מעניק לתלמיד סל תקציב גדול יותר. הסל מאפשר לתלמיד לקבל שורה רחבה של מענים כמו מרפאים בעיסוק וטיפול באמצעות אמנות או קלינאי תקשורת. הטיפולים נעשים במרחבי הכלה שהמשרד בנה ובונה במיוחד. לשם כך הענקנו השנה עוד 1.3 מיליארד שקל לטובת הנושא. באשר לסוגיית ההכשרות, מעבר להכשרות שעובדי ההוראה יעברו, לרשותם יעמוד צוות מקצועי שילווה אותו וייתן לו את המענים הטיפוליים הנדרשים. מחנכים יכולים להסתייע בגורמי המקצוע שמלווים את בית הספר כמו יועצת, רכזת השתלבות, מורת השילוב, פסיכולוגית, הדרכה מהמתי"א (מרכז תמיכה יישובי או אזורי) על ידי מומחית תחום ומדריכת הכלה-אל"ה (איתור, אבחון למידה והערכה). לרשות המורים עומדות אפשרויות רבות לפיתוח מקצועי בתחום הרלוונטי במרכזי הפסג"ה (פיתוח סגלי הוראה), בהשתלמות הבית ספרית ובאמצעות קורסים מקוונים, נוסף על ייעוץ טלפוני".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הקאתי בפה

    צריך להעיף לכל הרוחות את העבריינית המורשעת ואת החלאה עם הכינוי "האמא של כל הילדים". שתיהן בושה לאנושות

  2. חרטא של משרד החינוך

    טעות של משרד החינוך. חינוך מיוחד זה תחום אקדמי שלומדים אותו כתואר בפני עצמו. אי אפשר לקחת מורה רגיל, לעשות לו השתלמות והופההה הוא יכול לעבוד עם חינוך מיוחד. כולם מפסידים. תלמידי החינוך המיוחד לא מקבלים את החינוך הייחודי להם והתלמידים הרגילים לא יוכלו ללמוד כי המורה תתעסק בחינוך המיוחד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר