מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

צו הפסקת עבודה להחלפת מעטפת בצינור האמוניה

עיריית חיפה הוציאה לבז"ן צו מינהלי להפסקת עבודה להחלפת מעטפת אנטיקורוזיבית בצינור האמוניה. מבז"ן נמסר: "במסגרת עבודות החפירה והטיפול בצנרת נחשף צינור האמוניה שאינו קשור כלל לבז"ן. בז"ן שקלה לטפל בו מתוך עיקרון הזהירות המונעת. הצו עוצר את עבודת התחזוקה"

פורסם בתאריך: 24.2.20 13:58

גם לאחר הפסקת פעילותו של מיכל האמוניה במסוף הכימיקלים של נמל חיפה, מסתבר שנושאים הקשורים לחומר מסוכן זה עדיין נמצאים על סדר היום הסביבתי של מפרץ חיפה.

אתמול (ראשון) הוציא מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן לחברת בתי זיקוק לנפט (בז"ן) צו מינהלי להפסקת עבודה להחלפת מעטפת אנטיקורוזיבית בצינור האמוניה, שלפי הצו "חל עליו צו הפסקת עבודה שיפוטי מחודש ספטמבר 2017". מדובר בצינור אמוניה שנמצא מחוץ לגדר מתחם בז"ן, ולפי הצו מהווה החלפת מעטפת אנטיקורוזיבית בצינור עבודה אסורה. בצו נטען כי העבודה היא באחריות חברת בז"ן, ובמסגרתו הורה וטרמן "להפסיק מיד את כל העבודה האסורה המבוצעת בניגוד לחוק". עוד נטען בצו כי אמנם בתחילת החודש ניתן היתר חפירה לביצוע עבודות להחלפת מעטפת אנטיקורוזובית, אך "צינור האמוניה לא כלול בהיתר זה".

מקבוצת בז"ן נמסר בתגובה: "הצינור המדובר אינו שייך לבז"ן. במסגרת עבודות החפירה והטיפול בצנרת – פעולות שאושרו על ידי עיריית חיפה – נחשף גם צינור האמוניה שאינו קשור כלל לבז"ן. בז"ן שקלה לטפל בצינור שאינו שייך לה מתוך עיקרון הזהירות המונעת ולהחליף את עטיפתו. הצו שהתקבל עוצר את עבודת התחזוקה על הצינור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אתם מסכנים את חייכם מדי יום

    את בתי הזיקוק חייבים לסגור לאלתר דחוף לפני אסון שיהרוג עשרות אלפים בסמיכות של פחות מקילומטר באזור של קניון חוצות המפרץ שהוא סכנה ממשית לכל מי שנמצא בו.

  2. אזרח

    כשיגיעו בחירות לעיריה אני אזרח, בהתחייבות שאני לא עובד בזן או קשור בחוזה מכרז איתה, אני יתנדב להוריד את ראשת העיר הזו. די אין לי כוח למלחמות עולם שלה, ההתנהלות של העיריה בזויה. באופן אישי מאחל לעיריה למנות כונס נכסים. הם מנצלים כוח שלהם בדרך פוגענית, אני באמת לא מבין איך האוצר, משרדי ממשלה לא נועלים עליכם. יותר מזה דין צדק הייתם צריכים לשלם לבזן מליארדים על פגיעה אנושה ויזומה שאתם עושים ע"י קנוניה, מתי יהיה דין צדק בארץ?! רשע וטוב לו, צדיק ורע לו.

  3. תשובה לאזרח

    אם אין לך כוח למלחמות העולם שלה אז אל תתלונן שיש זיהום. איך אתה רוצה שהיא תוציא את המפעלים? שהיא תבקש יפה? "מפעלים חמודים תצאו בבקשה" .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר