ילדה לומדת במחשב בבית (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
ילדה לומדת במחשב בבית (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

תלמידים רבים עדיין לא הצטרפו ללמידה מרחוק

הורים לתלמידים בבית הספר הממלכתי דתי נתיב אליעזר כרמל טוענים שבגלל שאין באפשרותם לקנות מחשב, ילדיהם יושבים בבית ואינם לומדים במסגרת התוכנית ללמידה מרחוק. וגם: בשל עומס כבד על אתר אופק תלמידים רבים מבתי ספר אחרים לא יכולים לבצע את המשימות שהוטלו עליהם

פורסם בתאריך: 16.3.20 16:24

תלמידים בבית הספר הממלכתי דתי נתיב אליעזר כרמל יושבים בבית ואינם לומדים במסגרת התוכנית ללמידה מרחוק, וזאת מכיוון שבביתם אין מחשב. ההורים עדכנו את בית הספר אך עד כה – על אף שמשרד החינוך הודיע כבר אתמול (ראשון) על הכלת התוכנית בכל בתי הספר – עדיין לא נמצא להם פתרון.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה אם לתלמידת כיתה א' בבית הספר: "בבית הספר החלו כבר בלמידה מרחוק אבל לנו אין מחשב בבית, ולכן הילדה שלי לא לומדת. המורה אמנם שלחה לי sms אבל לא הצלחנו להיכנס אליו. יש לי מחשב נייד אבל הוא לא כל כך חזק, ובכל מקרה אין לי אינטרנט בבית. אני משתמשת בטלפון הנייד כדי להתחבר לאינטרנט, אבל זה חיבור חלש ולא יציב".

הציעו לכם פתרון?

"לא. המורה אמרה שצריך להוריד איזשהו אתר אבל אני לא מבינה בזה. אנחנו לא במצב כלכלי טוב שמאפשר לי לקנות מחשב. אשמח מאוד אם משרד החינוך ייתן לנו תשובה מה לעשות".

 

 

אם נוספת לילד בכיתה א' בנתיב אליעזר כרמל אמרה: "הילד שלי לא לומד כי אין לי מחשב בבית. צריך לשאול את משרד החינוך איזה פתרון יש לילדים שאין להם מחשב. אין לי כסף לקנות מחשב. הלוואי שיימצא פתרון".

עובדת טיפולית קהילתית שנפגשה עם ילדים שאין ביכולתם ללמוד מרחוק אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "כשהלימודים נמשכים ויש ילדים שהוריהם אינם יכולים לאפשר לעצמם לרכוש מחשב, הם במצב גרוע. גם כך נקודת הפתיחה שלהם היא לא טובה. לאחר סיום משבר הקורונה יידרשו למערכת החינוך זמן רב והרבה כסף כדי לתת שעות תגבור ומענה לחוסרים שייווצרו. צריך לחשוב על מענה מיידי לפני שהפער, שהוא גם כך גדול, יגדל עוד יותר".

בתוך כך, ילדים רבים מבתי ספר אחרים, אשר לומדים מרחוק באמצעות אתר אופק, מדווחים על עומס רב במערכת שאינו מאפשר להם להיכנס לאתר ולבצע את המשימות שניתנו להם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו עורכים מיפוי תשתיות על מנת לנסות למצוא פתרון לתלמידים שאין בבתיהם אמצעים דיגיטליים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר