מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ (צילום: ראובן כהן)
מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ (צילום: ראובן כהן)

שערורייה: עיריית חיפה הוציאה מורים לחל"ת

עיריית חיפה הוציאה מאות מורים מקצועיים לחל״ת, למרות שמשרד החינוך דורש מהם להמשיך ללמד מרחוק, ופגעה קשות בלמידה מרחוק ובהכנות לבחינות הבגרות. מזכירת ארגון המורים בחיפה ענת שוורץ: "העירייה מנסה להפריח בלון ניסוי וליצור מצב שבו לא נעבוד כדי שתהיה להם סיבה לא לשלם"

פורסם בתאריך: 18.3.20 11:31

עיריית חיפה הוציאה מאות מורים מקצועיים, שהם עובדי עירייה, לחופשה ללא תשלום (חל״ת) ופגעה קשות בלמידה מרחוק ובהכנות של התלמידים לבחינות הבגרות.

בעקבות היציאה לחל״ת שלחו המורים הודעת ווטסאפ לתלמידים, ובה הם הודיעו להם כי בעקבות המצב הם לא יכינו אותם לבחינות הבגרות. במקביל הוציאו גם בתי הספר העירוניים הודעה לתלמידים שבה נכתב: "בעקבות החלטתה של עיריית חיפה להוציא את המורים שאינם מחנכים ואת היועצות לחל"ת, אנו נאלצים להפסיק את שגרת הלמידה מרחוק לעת עתה. יתקיימו רק שיעורי חינוך. בכל מקרה של שינוי, נעדכן".

בהודעה שהוציאה אתמול (שלישי) מנהלת בית הספר התיכון קרית חיים חני גרינברג למורי בית הספר, שהועברה גם למורים אחרים בעיר, נכתב: "בימים האחרונים עבדנו ביחד בשיתוף פעולה מופתי, בחריצות, באחריות גדולה ובמסירות אין קץ, ומתוך גילוי יוזמה ויצירתיות יוצאי דופן, על מנת לשמר את ההוראה לתלמידינו היקרים בתקופה מורכבת זו. משרד האוצר וארגוני המורים מנהלים משא ומתן על תשלום ימי העבודה, וזאת בשל דרישת האוצר להחזיר בחופשות את הימים שבהם אנו מלמדים מרחוק. ארגוני המורים מסרבים לדרישה זו מכיוון שהם מודעים לכך שאנו עובדים בהיקף של יום עבודה רגיל לפחות. אי לכך התקבלה הודעה מעיריית חיפה על כך שמורים עובדי עירייה ייצאו ממחר (היום; ש"מ) לחל"ת. עם זאת, המשא ומתן ממשיך להתנהל, ואנו צפויים להודעות חדשות. זוהי שעה קשה ומורכבת למדינת ישראל, וכזו שלא ידענו כמותה. לכן אנו מציעים, לפחות עד שיתבהרו הדברים, להמשיך ביום ההוראה כפי שתוכנן. נבין בהחלט מורה שיחליט לא ללמד מחר. מורה שמחליט שלא ללמד יודיע למנהלת החטיבה העליונה ולמחנך הכיתה. לעת עתה העירייה החליטה להגדיר את היועצות ואת המחנכים כעובדים חיוניים, ועל כן הם ימשיכו בעבודתם".

"איך מצפים מאיתנו ללמד ללא תשלום?", אמרה מורה באחד מבתי הספר בעיר ל"כלבו – חיפה והקריות", "לצערי, מי שנפגע הם הילדים. פנינו למשרד החינוך ולא קיבלנו מענה. מצד אחד המשרד שולח אותנו ללמד מרחוק, ומצד שני הוא לא דואג שנקבל תשלום".

 

 

מזכירת ארגון המורים בסניף חיפה ענת שוורץ: "עיריית חיפה פעלה בחוסר אחריות מבלי לבדוק את הדברים. היא הוציאה הנחייה למורים על יציאה לחל״ת. המורים כפופים להנחיות משרד החינוך שהורה למורים ולמנהלים לעבוד וללמד מרחוק מהבית, וזה מה שהמורים עושיםֿ. העירייה מנסה להפריח בלון ניסוי וליצור מצב שבו לא נעבוד כדי שתהיה להם סיבה לא לשלם. המסר שלי למורים הוא שאנחנו ממשיכים ללמד כי אנחנו מונחים על ידי משרד החינוך. במקביל ידון ארגון המורים עם משרד האוצר בנושא".

אבל יש מורים שכבר הודיעו לתלמידים שהם לא מלמדים יותר.

"זו טעות. הם כתבו את זה בהוראת מנהלי בתי הספר, ולפי הנחיית העירייה זה לא תקין".

משרד החינוך במחוז סירב להגיב. תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. גשייט סטפן

    בושה וחרפה לעיריית חיפה,שהתרופה הקשה הזאת מתנהלת בצורה כזאת.
    במקום לעזור,רק מכבידה עוד יותר.
    איזו מין ראש העיר זאת?
    איפה הבנה?הכל רק כסף?רק לקחת ארנונה גבוהה ביותר ? זה כן?

  2. ועדה קרואה עכשיו!

    להדיח לאלתר את העבריינית המורשעת ואת הפודלית שלה שמתקראת "האמא של כל הילדים"!!!

  3. תלמיד לשעבר

    למה מורים מועסקים על ידי העירייה ולא משרד החינוך? אותו כנ"ל מנהלי בתי ספר.

  4. אילנה

    לזכותה ייאמר שהיא בחברה טובה, היא לא היחידה שמנצלת את משבר הקורונה לטובת ענייניה

  5. 80% מעובדי העירייה בחל"ת. המורים גם במסגרת הערבות ההדדית.

    מצב חירום. לא זמן להעביר ביקורת.

  6. אביטל

    דאווקה במצבי חירום יש להעביר ביקורת .מעובדים אחרים לא מבקשים לעבוד מהבית והם לא מכינים תלמידים לבגרויות

  7. ועדה קרואה לחיפה!

    קריאה דחופה לתושבי חיפה! בואו נוציא את ראש העיר לחל״ת (חופשה ללא תשלום). אותה ואת שלל הסגנים, העוזרים והיועצים אוכלי החינם וחסרי התועלת שסובבים אותה. כך נחסוך הרבה כסף (מליוני שקלים!) לטובת קופת העיר הריקה, ולטובת הצרכים הדחופים של העיר (השקעה בחינוך, בתשתיות, ובבטחון התושבים, וגם טיפול רציני, לא ליצני, בבעיית החזירים). שוב מסתבר לציבור החיפאי, ולא בפעם הראשונה, שתפקיד ראש העיר גדול על עינת קליש בכמה מידות. האישה הזאת מוכיחה פעם אחר פעם שהיא לא מתאימה. אישה שלא מסוגלת לנהל את העיר בשיגרה, בטח ובטח שלא מסוגלת להנהיג ולהוביל בשעת משבר וצרה. הלו, משרד הפנים! הגיע הזמן שמישהו במשרד בירושלים יתעורר וימנה סוף סוף לחיפה ועדה קרואה!

  8. יעקב גור

    במצב חירום צריך לבטל את מנהלת 2030 ולפטר לאלתר את כל היועצים שלא דרושים ולא את המורים

  9. מנהלת 2030 בהריון?!

    ראש העיר וממלא מקומה הבטיחו לנו מנהלת רזה, אבל בפועל היא הולכת ותופחת, הולכת ונעשית שמנה, והמשמעות עבור תושבי חיפה? עוד בזבוז משווע של כספי המיסים שאנחנו משלמים. לסגור לאלתר את מנהלת 2030!

  10. הזייה

    צריך להחזיר מייד את כל המשק לעבודה מלאה. נניח הכי גרוע יהיו 350 הרוגים מהקורונה. אוקיי האם זה לא מחיר קטן מול ההרס הכלכלי הטוטאלי במשק?
    כל שנה יש 350 הרוגי תאונות דרכים האם נשבית את כל הרכבים מהכבישים לשנה עד שכולם יעברו בחינת כשרות נהיגה? זה אבסורד וככה גם ההשתוללות מול הקורונה המדבקת. אז נדבקים, חולים ועובדים.

  11. זכריה אושרי

    זה מה שקורה כשבוחרים בעבריינית מורשעת לראשות העיר.

  12. אייל

    לכו תעבדו ותלמדו את התלמידים שיגיעו לבתי הספר.
    נראה אתכם.
    קחו בעצמכם את האחריות לבריאות התלמידים.
    אתם מוכנים?
    -לא.
    אז שבו בשקט.

  13. לןפבל

    קאליש שוב מוכיחה שהיא מתאימה להיות לחמניה ולא ראש עיר

  14. אבי

    רציתם מהפך בחיפה במקום להשאיר את יונה יהב בניגוד לציבור המבוגרים שהשאיר את חולדאי בתל אביב,אכלתם אותה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר