הדלקת נרות שבת (צילום: גיל אליהו)
הדלקת נרות שבת (צילום: גיל אליהו)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, כ"ד באדר תש"פ, כניסת השבת: 17:20. שבת, כ"ה באדר, יציאת השבת: 18:30. פרשת "ויקהל-פקודי": יש לכם רעיון לרופא שיניים טוב?

פורסם בתאריך: 20.3.20 12:48

יש לך רעיון לרופא שיניים טוב? נקודה למחשבה לפרשת "ויקהל-פקודי" ולמשבר הקורונה.

סיפור אישי קטן שיעשה לכם את השבוע: ביום רביעי סבל אחד מבני משפחתי מכאבי שיניים חזקים. בהוראת משרד הבריאות כל המרפאות סגורות, ואני – אנה אני בא? נזכרתי ברופא יקר, ד"ר תומר שחר, שאמר לי פעם כי בכל מצב של עזרה ראשונה הוא כאן. התקשרתי למשרד שלו, והמזכירה אמרה לי: "מצטערת, אין אפשרות לעבוד. אני כאן רק כדי לבטל את התורים של הלקוחות". ביקשתי בכל זאת שתנסה. "הוא בכלל לא כאן, מצטערת", היא אמרה. ניסיתי בפעם האחרונה והיא הסכימה להתקשר אליו הביתה.

חמש דקות חלפו, והיא חזרה אלי: "תוך חצי שעה הוא יהיה במרפאה, אפשר להגיע". כמו בחלום הגיע המלאך וטיפל בבעיה בזריזות. אז ראשית, אני מציע לכם גם להכיר מלאך טוב, כי עם כל החדשות הפחות טובות, כדאי לדעת שהמלאכים הטובים קיימים. ועוד איך. ושנית, כל זה כמובן מתקשר לפרשת השבוע "ויקהל פקודי" (אגב, כשאי אפשר להסתובב בכל מקום ולעבוד כרגיל, יש יותר זמן לפתוח את פרשת השבוע – בהחלט מומלץ).

מדובר בשתי פרשות שנקראות ביחד כדי להספיק לסיים את כל חמשת חומשי התורה עד לשמחת תורה, אבל השמות שלהם? הם הפוכים לגמרי. פרשת "ויקהל" מתחילה במילים "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל", כלומר חיבור כל בני ישראל לאגודה אחת, ואילו פרשת "פקודי" מתחילה ב"אלה פקודי המשכן" שמסמלים את המספר הפרטי של כל אחד בפני עצמו. ודווקא את הפרשות האלו לחבר ולקרוא ביחד? אז זהו, שכן.

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח הסביר בשבת זו לפני 28 שנים – שזו אגב היתה השיחה האחרונה ששמענו ממנו בינתיים – כי לכל אחד יש תמיד את שתי העבודות האלו. מצד אחד, צריכה להיות העבודה של אהבת ישראל – כולם יחד כאיש אחד בלב אחד, להתקהל ולהיות ביחד. מצד שני, כל אחד הוא חשוב, אי אפשר לוותר על אף אחד, ורק כשכל אחד בפני עצמו נספר, אז אנחנו שלמים.

 

 

ועכשיו בקשה קטנה ממני אליכם. בעקבות המצב שבו יצאו רבים מהקהילה לחופשה, פתחנו את פרויקט ההתנדבות שבו יעזרו אלו שנמצאים בבית ויש להם זמן פנוי לאלו שנמצאים בבית מחוסר ברירה ואינם יכולים לצאת (השוהים בבידוד, קשישים ועוד). יצאנו אתמול (חמישי) בבוקר בקמפיין למען המשפחות שנעזרו בנו בשנים האחרונות. זה לא סוד שבשנים האחרונות אירחנו מאות רבות של תושבים לליל הסדר, שלא יהיה אחד לבד בלילה הזה. ועכשיו, בשל המצב, אנחנו רוצים להביא את ליל הסדר אליהם הביתה – את האוכל, את המצות, את היין, את ההגדות עם ההסברים ואת אווירת החג.

זה תלוי בכם. בבקשה, תנו לנו את הכוח ואת האפשרות לעזור. עלות מארז למשפחה – 500 שקל, לזוג – 350 שקל, וליחיד – 200 שקל. בזכות העזרה שלכם למשפחה אחת נצליח בע"ה לעזור לכל המשפחות הנצרכות שפונות אלינו. אז אם אתם מכירים מישהו שצריך עזרה, אתם מוזמנים לשתף, ואנו נשתדל לדאוג לו. כשלכולם יהיה טוב, נהיה כולנו קהל אחד.

ושנזכה בקרוב ממש לראות שכל הבלגן הזה נועד כדי שכולנו נהיה כאן, בארץ ישראל, בשלום ובשלווה, בגאולה שלמה, בביאת הרבי משיח צדיקנו, אמן.

שבת שלום.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ענת הופמן בת גלים

    כמה מרגש שרופא השיניים היה איש במקום שאין איש. אני מתפעלת ממנו ומודה לרב ליפש על שחלק את הסיפור עם כולנו.
    אני רק מבקשת לשאול את הרב.האם התקשרת לעמיתך הרב ישי קלי מבת גלים? חברך עסוק בבניה של מקווה טהרה ללא אישור,ללא פיקוח וללא הסכמה של השכנים.
    אולי תתקשר ותבהיר לו שעבריינות בניה היא עבירה פלילית גם אם העבריינות היא לצורך בניית מקווה טהרה.
    זה נקרא " מצווה הבאה בעבירה" וזה דבר לא טוב,מקרין בצורה שלילית על רבנים בכלל ועל חב"ד בפרט.

  2. חנית ג'אגר

    כתבה נהדרת ישר כח שנזכה לבוא המשיח במהירה בימינו אמן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר