מרכז קסטרא שומם
מרכז קסטרא שומם

מנכ"לית קסטרא: "עצוב מאוד לראות את העסקים סגורים"

מנכ"לית מרכז קסטרא ניצן מרסיאנו יודעת שהמתחם מצוי בפתחה של תקופה שקשה לדעת כיצד הוא ייצא ממנה: "הנזקים הם כבדים. אנחנו מקווים לחזור לשגרה במהרה עם כמה שפחות נזקים לעסקים שלנו"

פורסם בתאריך: 22.3.20 19:09

הקניונים בכל רחבי הארץ, וכמובן בחיפה, היו בין העסקים הראשונים להיפגע ממשבר הקורונה. עוד לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו הציג במוצאי השבת שעברה, 14 במרץ, את ההנחיות של משרד הבריאות ובהן סגירת הקניונים, קשה היה שלא להבחין בהם בנוכחות דלילה של מבקרים. החשש להידבק בקורונה, מסתבר, גדול מתאוות הקניות של הישראלים.

מרכז קסטרא לא היה שונה מהקניונים האחרים. בתחילת המשבר דיווחה המנכ"לית ניצן מרסיאנו כי אין ירידה משמעותית במספר המבקרים שפוקדים את המקום – דבר שאי אפשר לומר היום.

מרסיאנו, שמשמשת מנכ"לית זה שלוש שנים ולפני כן היתה כמנהלת השיווק והאירועים שלו במשך 11 שנה, יודעת שהמרכז מצוי בפתחה של תקופה שקשה לדעת כיצד הוא ייצא ממנה.

 

מרכז קסטרא, היום

מרכז קסטרא, היום

 

 

"יש אצלנו עסקים חיוניים כמו מרפאות מכבי, מכון מ.א.ר ומרפאות מומחים, וגם משרדים שעובדיהם באים לעבוד בכפוף להנחיות של משרד הבריאות, כך שהקניון פעיל בצורה כלשהי ולא סגור לחלוטין", היא אומרת, "כמו כן, יש לנו סניף של סטופ מרקט ומסעדות שעובדות במתכונת של משלוחים בלבד, אז מבחינתי המקום פתוח ואני דואגת לאבטחה ולניקיון. מי שמורשה ויכול, מגיע".

אבל בקניון יש גם עסקים פרטיים כמו מספרות ומכוני יופי שסגרו את שעריהם, וגם מלון לה קפלה שנסגר.

"נכון. הנזקים הם כבדים. זה מתבטא בשכר הדירה, שהחנויות כבר מבקשות הקלה לחודש אפריל ושנתחשב בהן. אנחנו מתארגנים כדי לבדוק איך נוכל לעזור להן. כבר שוחחתי בעניין עם בעלי הקניון מקבוצת ש.מ.ר.פ, וקבענו שנתכנס בהקדם כדי לבחון כיצד נוכל לעזור לבעלי העסקים ולתת להם פתרונות".

מה את יכולה לומר לבעלי החנויות והעסקים שנמצאים עכשיו בנקודת שפל.

"עצוב מאוד לראות את העסקים סגורים, וקשה לשמוע את הקשיים שלהם. קשה גם לנו, כבעלים וכמנהלים, לשרוד. צריך לזכור שקסטרא הוא למעשה עסק חדש כי הבעלים הנוכחיים רכשו אותו רק לפני כשנה. אני מתנחמת בכך שאני רואה את העסקים שעדיין מותר להם לפעול. רואים גם את ההתנהגות של האנשים שמגיעים – הם עטויים בכפפות ובמסיכות ולא נצמדים. זה לא מקל אבל זה הדבר היחיד שמנחם קצת בשלב זה. אנחנו מקווים לחזור לשגרה במהרה עם כמה שפחות נזקים לעסקים שלנו".

 

ניצן מרסיאנו (צילום: משה מעוז)

ניצן מרסיאנו (צילום: משה מעוז)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר