ההגדה החדשה של חב"ד
ההגדה החדשה של חב"ד

בגלל הקורונה: חב"ד מדפיסה הגדות עם הסברים כיצד לקיים את הסדר

מכיוון שהשנה לא ניתן יהיה לערוך סדרים ציבוריים החלה חסידות חב"ד לשלוח הגדות מיוחדות למי שלא רגיל לקיים את הסדר בביתו. נוסף על כך ידאגו חסידי חב"ד לאלפי ארוחות חמות למי שידם אינה משגת

פורסם בתאריך: 23.3.20 15:16

בית חב"ד בכרמל הצרפתי החל במשלוח הגדות פסח מיוחדות לתושבי חיפה, ובהן הסברים איך עורכים סדר פסח. השנה, בגלל הנחיות משרד הבריאות במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה, לא יתאפשר לערוך סדרים ציבוריים, וגם הסדרים המשפחתיים עתידים להתנהל במתכונת מצומצמת, ולכן מבקשים בחב"ד להסביר לחוגגים כיצד לערוך את הסדר.

במקביל מארגן בית חב"ד אלפי ארוחות חמות לליל הסדר שיישלחו למי שידו אינה משגת. לדבריו של שליח חב"ד בכרמל הצרפתי הרב יהודה גינזבורג, החסידות מבקשת לעזור לכמה שיותר משפחות וזקוקה לתרומות לצורך הדפסת הגדות נוספות ורכישת ארוחות.

 

 

גינזבורג: "אני פונה ללב הרחב של האנשים שיתאמצו קצת כדי שכל תושבי העיר יוכלו לחגוג את לילד הסדר בשמחה. בעצם זה שאתם תורמים אתם מאמצים משפחה שלא תהיה בחג הזה לבד. אשמח לעזור לציבור שזו לו הפעם הראשונה שהוא נאלץ לנהל את הסדר בביתו ולשלוח לו את ההגדה – רק תכתבו לי. הדפסתי גם הגדות שנכתבו באותיות גדולות, אבל העיקר הוא שיש שם הסברים בשפה פשוטה שיעזרו לכם לערוך את הסדר כהלכתו".

מדי שנה עורך בית חב"ד בכרמל הצרפתי סדר פסח ציבורי באולמי אורנים בשכונה, וחלק מהמשפחות בסדר הזה מופנות על ידי אגף הרווחה בעיריית חיפה. השנה, בשל המצב, התבטל האירוע. גינזבורג: "זו בעיה קשה כי יש בעיר אנשים בודדים רבים שאנחנו מבקשים להגיע אליהם. מי שיודע על קשישים ועל אנשים בודדים שאין להם איך לחגוג את החג מוזמן להודיע לנו ואנחנו נעזור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר