בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)
בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)

ההורים לחצו, ההנהלה נעתרה: שכר הלימוד בריאלי הופחת

ועדי ההורים של בית הספר הריאלי פנו להנהלת המוסד והביעו דאגה באשר למספר המשפחות שיתקשו לעמוד בתשלום שכר הלימוד אם המצב יימשך. בעקבות הפניות החליטו ההנהלה והוועד המנהל על הפחתת שכר הלימוד באפריל ועל הפחתה נוספת אם הלימודים לא יחזרו לשגרה

פורסם בתאריך: 1.4.20 10:12

הנהלת בית הספר הריאלי תפחית את שכר הלימוד הנגבה מההורים בחודש אפריל ותקצץ אף יותר בחודשים הבאים אם מצב המשק לא יחזור לקדמותו לאחר חג הפסח – כך הודיע מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב להורים במכתב שעליו חתום גם יו"ר הוועד המנהל של בית הספר עו"ד שי פינקלשטיין. בן דב ציין כי "מקורות ההפחתה נשענים על עתודות מוגבלות שנשמרו בבית הספר למצבי משבר. המשמעות היא שלא נוכל לשמר את ההפחתה המוצעת מעבר לתקופה מוגבלת, ועם החזרה ללימודים במתווה המלא נידרש גם לחזור למתווה שכר הלימוד המלא".

לפי המכתב, שכר הלימוד של חודש אפריל בכיתות א'-ו' יופחת בשיעור של 25 אחוז, בכיתות ז' ו-ח' ב-30 אחוז ובכיתות ט' ו-י' בעשרה אחוזים. בכיתות י"א ו-י"ב לא תהיה הפחתה בשכר הלימוד "שהוא נמוך משמעותית מלכתחילה (820 שקל בחודש)", לדבריו של בן דב. ההנחה בשכר הלימוד בגני הילדים בחודש אפריל תהיה 60 אחוז.

בן דב הוסיף כי הפחתה נוספת בשכר הלימוד תחול "אם לא נחזור ללימודים מלאים בחודשים שלאחר חופשת הפסח וגם התנאים במשק יהיו כאלה שרוב המשק יהיה משותק". בפעימת ההפחתה השנייה שכר הלימוד בכיתות א'-ו' יופחת בשיעור של 30 אחוז, בכיתות ז' ו-ח' ב-40 אחוז ובכיתות ט' ו-י' בעשרה אחוזים. שכר הלימוד בכיתות י"א ו-י"ב לא יופחת גם בפעימה זו. בגני הילדים יופחת ב-65 אחוז בפעימה השנייה. "אם המצב יימשך לאחר חופשת הפסח, כל משפחה שלה יותר מאשר ילד אחד בבית הספר תקבל הנחה נוספת של עשרה אחוזים על שכר הלימוד הכולל של המשפחה החל מ-11 במאי", צוין במכתב.

 

 

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי שכר הלימוד בריאלי לא הופחת למרות שהלימודים עברו למתכונת של למידה מרחוק. "ההוצאה העיקרית של בית הספר היא המורים והצוות, וזה נשאר אותו הדבר ולא השתנה", אמר אז בן דב, "לכן אנחנו לא יכולים לשנות את שכר הלימוד. אנחנו עומדים בקשר מתמיד עם ועדי ההורים ועם ועדי המורים בעניין, וכולם מבינים את המצב".

אלא שמאז פנו ועדי ההורים בסניפים השונים אל הנהלת בית הספר וביקשו שהנושא ייבחן מחדש, וכך אכן קרה. בדברי ההסבר להפחתה כתב בן דב: "הסגר שבו אנו שרויים וצו העצירה שהוא הטיל על רוב העסקים והארגונים במשק יצרו מצב כלכלי ותעסוקתי חדש עבור רבים מאיתנו, שבשלב זה משכו אינו ידוע. במפגשים ובשיחות עם היו"רים של ועדי ההורים במהלך הימים האחרונים הם הביעו בפנינו את דאגתן של מספר גדל והולך של משפחות מקרב ההורים ביחס ליכולתן לעמוד בתשלום שכר הלימוד אם המצב יימשך. על רקע הבנת עומק המשבר הקיים וחוסר הוודאות הנלווה אליו, ביחד עם הדאגה שהביעו בפנינו היו"רים, החלטנו במשותף עם הוועד המנהל על נקיטת צעדים משמעותיים של הפחתת שכר הלימוד באופן פרוגרסיבי".

בן דב הוסיף כי "חשוב לציין שמידת הפחתת שכר הלימוד המוצעת לחודשים הקרובים היא גבוהה בכמה סדרי גודל מעל הסכומים שמאפשר לנו החיסכון הזמני בעלויות התפעול במצב הזמני שנותר, שכן רוב עלות השכר של מורי בית הספר ועובדיו היא על בית הספר ולא על משרד החינוך". עוד כתב בן דב כי מידת ההפחתה המוצעת "נגזרת מהבנת עומק המשבר ועל מנת לסייע לחברי קהילת בית הספר הריאלי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר