סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)

התלמידים בבית, הריאלי ממשיך לגבות שכר לימוד מלא

בבית הספר הריאלי לא הפחיתו את שכר הלימוד למרות שהלמידה עברה לאפיקים מקוונים ועל אף שחלק מעובדי המנהלה הוצאו לחל"ת. מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "ההוצאה העיקרית של בית הספר היא המורים והצוות, וזה לא השתנה. הקטסטרופה היא של כולם, והמורים התגלו כאן במיטבם"

פורסם בתאריך: 24.3.20 10:49

שכר הלימוד בריאלי לא הופחת למרות שסניפיו של המוסד החינוכי סגורים זה עשרה ימים – כך אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" הורים לתלמידים והביעו תמיהה על כך שהריאלי ממשיך לגבות שכר לימוד מלא בזמן שהלימודים מתקיימים בהוראה מקוונת. ראוי לציין כי בית הספר הוציא חלק מעובדי המנהלה שלו לחופשה ללא תשלום (חל״ת), ולעומתם המורים עברו למתכונת של לימוד מרחוק.

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "המורים עברו להוראה מקוונת. נערכנו לכך בשלושה ימים – דבר שבשגרה היה לוקח לנו שלוש שנים. המורים נרתמו לעניין, וגם כך הם עובדים קשה יותר ועושים מאמץ שקשה לתאר כי בגלל העומס, כשאפליקציה מסוימת נופלת הם צריכים לעבור לאלטרנטיבה אחרת".

עברתם להוראה מקוונת אבל לא הפחתתם את שכר הלימוד.

"ההוצאה העיקרית של בית הספר היא המורים והצוות, וזה נשאר אותו הדבר ולא השתנה. לכן אנחנו לא יכולים לשנות את שכר הלימוד. אנחנו עומדים בקשר מתמיד עם ועדי ההורים ועם ועדי המורים בעניין, וכולם מבינים את המצב".

 

 

האם הבאתם בחשבון שיש הורים לתלמידים שאינם עובדים כעת בגלל המצב?

"כן, בהחלט. גם אנחנו הוצאנו אנשים לחל״ת ואנחנו יודעים מה זה. בכל מקרה, אם תהיה משפחה שיהיו לה קשיים בנושא, אנחנו נשתדל לעזור. כולם מבינים שהמשק נמצא בבעיה, ולכן יש לשבח את ההורים ואת המורים".

מה בכוונתכם לעשות אם המצב יימשך ואף יחמיר, ושנת הלימודים הבאה עלולה לא להיפתח?

"קשה כעת לתכנן לטווח ארוך. נראה מה יעשה המשק, ובהתאם לכך ננהג. הקטסטרופה היא של כולם. גם אצלנו יש מורים שבני הזוג שלהם פוטרו או נשלחו לחל"ת, והם נשארים בבית עם שלושה ילדים. לפעמים אפשר לראות מורים שמעבירים שיעור מקוון ל-30 תלמידים בזמן שהם מחזיקים את הילד שלהם על הברכיים. קורים דברים שלא ייאמנו, והמורים התגלו כאן במיטבם. המסירות, הנכונות ושמירת הקשר האישי עם הילדים, במיוחד עם הקטנים, – זו משימה שהמורים שלנו לקחו על עצמם, וההורים מודעים לזה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. טל סלומון שפיר

    כהורה לשני ילדים בראלי, אחת ב-י׳ והשני ב-ג׳, אני יכולה לומר בפה מלא הילדים שלי לומדים. ימי למידה מלאים עם השקעה אין סופית מצד המורים ובית הספר. בית הספר שמתפקד מעולה, כל הצוות זמין לכל בעיה. המצב המשוגע שאליו נקלענו לילדים שלי יש שגרה שהם נהנים ממנה. בעלי עצמאי ואני בחל״ת כמו כולם מתמודדים.

  2. אופיר ד.

    טל סולומון, או שאת שתולה, או שאת מהווה את האוכלוסיה הסטיגמתית של ביה"ס.
    יש הורים שבימים רגילים עובדים מאוד קשה כדי לממן את שכר הלימוד (שממשיך לעלות כל שנה כמו מספר חולי הקורונה) ובימים כאלה מוטרדים הרבה יותר.
    הילדים שלי ר-ח-ו-ק-י-ם מללמוד לימודים מלאים, במקרה הטוב 3 שעות ביום ואת הרוב בעצמם.
    אין לי טענה וחצי טענה כלפי המורים שנותנים את נשמתם במסגרת המוגבלת מאוד שקיימת, אבל הם לא הבעיה, מי שיושב במגדל השן ולא מודע כנראה למשבר הוא הבעיה.
    אז או שאנחנו לא מדברים על אותו בי"ס, או שאנחנו משני כוכבים אחרים.
    זו חוצפה מדרגה ראשונה והתנשאות דווקא בימים הקשים ביותר שראתה האנושות והכלכלה במאה האחרונה.
    כנראה שעד שזה לא ייצא למקומות קצת יותר משפיעים ממקומון לא תהיה תגובה.
    אז פשוט נדאג שזה ייצא הלאה…

  3. מאור

    אל דאגה,הריאלי זה ההפך מהצנע לכת.סוחטים וימשיכו לסחוט את הפריירים.

  4. טל

    איך רק בעלי הממון מתלוננים הא?
    מה רציתם? להפסיק לשלם? שהעובדים המסכנים שם לא יקבלו משכורת?
    הרי כן יש לימוד מהבית… אז מה…?
    פשוט כנראה רק מניאקים שולחים את הילדים ללמוד בריאלי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר