פרחי בטי וחזי
פרחי בטי וחזי

אחרי 50 שנה: חנות הפרחים בבית העלמין הצבאי נסגרה

לפני כשבועיים, בגיל 80, נפטר דני קרנדי, הבעלים של חנות הפרחים שנקראה על שם ילדיו בטי וחזי ושכנה סמוך לבית העלמין הצבאי בנוה דוד בחיפה. במקומה נפתח עסק להקמת מצבות. הבן חזי קרנדי: "זה כאב כפול - גם על האבידה האישית שלנו עם מותו של אבי וגם על סגירת החנות"

פורסם בתאריך: 22.4.20 13:14

חנות הפרחים הוותיקה פרחי בטי וחזי שצמודה לבית העלמין הצבאי בנוה דוד נסגרה אחרי 50 שנות פעילות. לפני כשבועיים, בגיל 80, נפטר דני קרנדי, הבעלים של החנות שנקראה על שם ילדיו בטי וחזי, ובמקומה נפתח עסק להקמת מצבות.

"את החנות הקים סבא שלי יחזקאל בשנת 1970, ומאוחר יותר אבי המשיך אותו", מספר חזי קרנדי, "אבי עבד בבתי זיקוק ובמקביל גם בחנות. בהתחלה, לפני שבנינו חנות, זה עוד היה צריף. לפני כשנה אבא החליט להשכיר את החנות, והשוכר הביא לו קונטיינר שיעסוק בינתיים בפרחים. החיים שלו היו הפרחים. לפני כחודש אבא התאשפז, אבל עד לרגע האחרון הוא היה שם ומכר פרחים. לפני כשלוש שנים הוא קיבל אירוע מוחי, ואחרי שהרגיש טוב יותר הוא היה מדדה אל החנות כדי לפתוח אותה. מבחינתו הדבר העיקרי היה לפתוח אותה ולהעביר את הזמן עם החברים שלו".

לא חשבתם להמשיך את העסק המשפחתי?

"לא, טוב לי להיות שכיר ואני לא רוצה להיות עצמאי. אני עובד עירייה וטוב לי. אם לא הייתי עובד אולי הייתי ממשיך את העסק המשפחתי, אבל אני שכיר כבר הרבה שנים וטוב לי".

 

הצריף ששימש בעבר כחנות הפרחים

הצריף ששימש בעבר כחנות הפרחים

 

 

לאורך השנים נוצרו חברויות בין קרנדי למשפחות השכולות. הבן חזי יודע לספר כיצד דאג אביו להניח פרחים על קברו של חלל לבקשת בני משפחתו, שהיו באים במועד מאוחר יותר לשלם. "הרבה הורים שכולים הפכו להיות קרובים ללבו", מספר הבן, "הוא הכיר כל אחד בשמו ואת סיפור האובדן האישי שלו".

כעסק שהפך למוסד, ומכר גם שתייה קלה ומעט אוכל, היה זה גם מקום מפגש ללקוחות קבועים. "כל המי ומי היו מגיעים לבקר שם", נזכר הבן, "אין אחד שלא הכיר את אבא ואת המקום, ולא רק בנוה דוד".

ואיך התחושות לראות את העסק שאבא טיפח כל כך סגור?

"כואב לי מאוד לראות את החנות סגורה. זה כאב כפול – גם על האבידה האישית שלנו עם מותו של אבי וגם על סגירת החנות. כעת ייאלצו המבקרים לקנות פרחים בכניסה לנוה דוד או בכפר סמיר. זה באמת סיומה של תקופה".

 

דני קרנדי ז"ל

דני קרנדי ז"ל

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חנית ג'אגר

    וואוו עצוב יהי זכרו ברוך לא ידעתי בפעם האחרונה קניתי ממנו זר פרחים למצבה של מייק בראנט ושנה לפני בחום אוגוסט לוהט הלכתי שעתיים לחפש את המצבה של מייק ז"ל הגעתי אליו והוא לקח אותי עד למצבה כמו כן יש לנו אזכרה שנתי למייק בראנט ולפני כן היינו הולכים אליו לקנות זרי פרחים היה איש מקסים חבל משתתפת בצער המשפחה

  2. א.ח.

    לפני כשנתיים היה חסר אדם למיניין והאדם שהיה בתוך חנות זו ושאנני יודע /זוכר מיהו עזב את חנות זו ללא כל השגחה ובא להשלים מניין לקדיש.
    יהי זיכרו ברוך!

  3. אריק

    נולדתי בנווה דוד בדיוק כשהחנות נפתחה.הכרתי את דני והמשפחה היטב. מותו של דני מצער וכן סגירת החנות כי זה למעשה סיום תקופה ומחיקת נוסטלגיה ותפיסת הסטוריה קטנה שלי. יהי זכרו ברוך ותנחומים למשפחה!

  4. שלומית

    גדלתי בשכונה המקסימה הזו, נווה דוד, והיתה לי הזכות להכיר את דני שהיה חבר טוב של המשפחה. איש מקסים עם לב רחב. מחבקת את המשפחה, ומחזקת שלא תדעו צער.

  5. אורן אריה

    חזי צר לי לשמוע על אבא שניפטר ת.נ.צ.ב.ה ומישתתף בצערך כי היה לי חבר וידיד אמת בימים עברו כאשר עבדתי בנווה דוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר